materiale

Diskusjoner omkring det populære 3D programmet ZBrush fra Pixologic.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

materiale

Legg innav FXdal » søn 01 jun, 2008

er det mulig paa noen maate aa lage transparente materiale. den har mye materiale men klarer ikke aa faa til noe gjennomsiktig. noen tips?
noen, jeg er ikke dreven nokk i maya til aa lage noe der enda heller.[/i]
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » ons 04 jun, 2008

Ikke som jeg vet om, nei. Eller det vil si, zbrush rendrer ikke helt sorte teksturer, tror jeg. Om du importerer en tekstur med en sort-malt maske vil den delen forsvinne, men da uten å vise baksiden av objektet, så vidt jeg skjønner. Jeg ser bare effekten når jeg overfører poly painting til tekstur og flipper bildet før jeg eksporterer. Det er heller en mangel i programmet enn et forslag til teknikk, vil jeg tro.

Hvilken versjon av Maya bruker du? Jeg kunne laget en ferdig scene i 7.0 eller 8.5 med et gjennomsiktig materiale til deg om du vil. Bare spesifiser hvordan det skal se ut/finn noen eksempler å henvise til.

På autodesk's Area finner du også shadere du kan laste ned, vet de har en med en kul x-ray effekt.


Gå tilbake til «ZBrush»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron