Mista tool

Diskusjoner omkring det populære 3D programmet ZBrush fra Pixologic.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Mista tool

Legg innav Tronotrond » lør 09 feb, 2008

Hepp!

Såvidt begynt å leke meg med zbrush her. Nå har det seg sånn at jeg satt på jobb og koste meg med en modell og tenkte at jeg skulle ta den med hjem i helga for å jobbe videre med den. Siden jeg ikke visste bedre så lagret jeg dokumentet i zbrush istedet for å eksportere selve tool'en.

Såh.. jeg får åpna fila, hodet jeg jobbet på vises i viewporten, men selve tool'en av hodet er ikke oppdatert med siste layers, teksturer osv.

Så er det bare å gi opp å få valgt modellen som ligger i viewporten og begynne på den gamle versjonen av tool'en eller kan jeg få zBrush til å selecte og hente inn meshen som ligger i viewporten?

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » lør 09 feb, 2008

det går ikke ann å exportere documentet, du må ha toolet for å bygge videre på det. å lagre dokumentet er det samme som å ta ut et 2d bilde.

når du saver documentet får du spørsmål om du vill save documentet eller active tool, da skal du såklart ta active tool.

for å ikke helt surre oss bort i ting, husk å trykk T for å velge et object du har slengt ut i viewporten.

texturer må du importere til texture også legge på objectet igjen. dette er noe den ikke gjør automatisk.

så jeg håper du sava psd fila :P
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Gå tilbake til «ZBrush»