Hvordan enkelt og greit lære seg Zbrush?

Diskusjoner omkring det populære 3D programmet ZBrush fra Pixologic.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Gal_ape
Sted: Tønsberg

Hvordan enkelt og greit lære seg Zbrush?

Legg innav Gal_ape » ons 05 des, 2007

Heisann folkens.
Har rota litt rundt med Zbrush et par måneders tid for å lære meg basics på de forskjellige verktøyene og slikt, funnet meg en del video-tutorials og slikt, men føler ikke at jeg kommer noe særlig videre.
Jeg sitter rett og slett fast.

Er nok jeg som er litt treg i nøtta, men det er svært ofte at ting ikke blir som på tutorialene jeg følger.
Og det at jeg ikke helt vet om noen bra/ en bra side hvor man kan lære seg Zbrush step-by-step.

Spesielt med dette å modellere ting fra bunnen av finner jeg ganske vanskelig :d:

Noen som har tips til sider, eller lignende, som kan hjelpe meg ?

Brukeravatar

skabear
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg innav skabear » ons 05 des, 2007

Ville anbefalt å kjøpe deg noen gode dvder. 3D world 97 anmeldte Zbrush 3 Introduksjonsvideoene til Digital Tutors og The Gnomon Workshop. DT fikk 8/10 og TGW fikk 9/10. Ofte lærer man mye mer av proffe video tutorials enn de folk legger på nett. Og nå er jo dollarkursen rekordlav. :) Jeg har desverre ingen erfaring med disse dvdene, men kanskje noen andre her har det.
flickr

"Good artists copy, great artists steal."
- Pablo Picasso

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » søn 01 jun, 2008

se over videoene til jason welsh... de er alle gratis og du finner dem paa houseoftutorials.com de er leksons baserte og tar deg fra begynnelse til slutt og overgangen til maya
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Gå tilbake til «ZBrush»