ZBrush - Opplæringsdvd på norsk

Diskusjoner omkring det populære 3D programmet ZBrush fra Pixologic.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 10 jul, 2007

3000,- er jo ingenting for et så omfattende highEnd program.

Nei absolutt ikke, det er ikke ei ukes lønn engang om man har ei passe normal lønn. Synes egentlig programmer blir dyrt når dem overstiger 10-12.000 NOK, alt før det er jo relativt ok.

Ellers så skal man ikke se bortifra at jeg kanskje skulle investere i denne når/om den kommer (Må først kjøpe Zbrush også, men det er jo bare noen få tastetrykk så er det i orden :wink: )
Har jo blitt bra fasinert av Mudbox tidligere og den er rimelig i Basic utgave, men alt er jo smak og behag.

Mudbox 1.0 Basic (For Non-Commercial Use) $299.00 (I Underkant av 2000 NOK)
Mudbox 1.0 Professional (Commercial Use) $649.00 (I Underkant av 4000 NOK)
Sist redigert av tassel den tir 10 jul, 2007, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

christerb
Kontakt:

Legg innav christerb » tir 10 jul, 2007

men alt er jo smak og behag.

zBrush er nok et bedre program, men har egentlig ikke nok kjennskap til
noen av programmene til å uttale meg om det, men Mudbox er utrolig
intuitivt i forhold.
zBrush har nok en litt battere læringskurve, men alt i alt tror jeg det er
verdt investeringen i både tid og penger. :)

Brukeravatar

Danbannan

Legg innav Danbannan » tir 10 jul, 2007

3000,- er jo ingenting for et så omfattende highEnd program.

Nei det var det jeg også mente, verdt pengene sine :D
Well, I've got to get back to work. When I stop rowing, the slave ship just goes in circles.

Brukeravatar

christerb
Kontakt:

Legg innav christerb » tir 10 jul, 2007

Syns da så tydelig du sa at prisen var stiv. ;)

Brukeravatar

Danbannan

Legg innav Danbannan » ons 11 jul, 2007

christerb: "Prisen er ganske stiv men når man tenker på hvor "enkelt" man kan få raske resultater så er det verdt pengene sine"

Kunne vel kanskje formulert det annerledes men det jeg mente var at det er verdt pengene sine (jeg kunne bare ønsket det var mye billigere fordi jeg har lite penger for tia) :roll:
Well, I've got to get back to work. When I stop rowing, the slave ship just goes in circles.

Brukeravatar

Trådstarter
Lasse Eriksen Bjørseth
Kontakt:

Legg innav Lasse Eriksen Bjørseth » ons 11 jul, 2007

Hei, en liten oppdatering her :)
Driver på å planlegger innholdet. Har alt startet å gjøre noen opptak, kjøpt inn skjerminnspillingsprogram også ;)

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 11 jul, 2007

nice lasse.. vi gleder oss til dette.. :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 15 jul, 2007

jeg syns zbrush ser utrolig kult ut! har zbrush2 liggende på pcen, men har bare såvidt prøvd det. har nok med å lære meg 3dsmax og PS ordentlig en stund framover...

Jeg er interessert i å bruke noen hundrelapper hvis det er ordentlig, og hvis du starter helt basic. :)

en ting jeg ofte savner i tutorials er en ordentlig forklaring på hva man bruker forskjellige verktøy til, dvs. at personen som lager tutorialen ikke bare klikker i vei, men tar seg tid til å forklare hvorfor han gjør ting nettopp slik.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

christerb
Kontakt:

Legg innav christerb » søn 15 jul, 2007

Frem til Lasse slipper sin dvd; Ta en titt på denne.

Edit: Du mente kanskje ikke zbrush.. nuvel..

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 31 jul, 2007

Hva skal du gå gjennom i denne DVD-en? Blir det kun veldig basic Zbrush, eller er det mer avanserte prosjekter med her og, som f.eks prosessen ang. laging av en kropp, eller et hode av en eller annen sort?

Er bare nyskjerrig :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 25 okt, 2007

Ukeslønn? 3000 er mindre enn en dagslønn om man jobber freelance.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du velger å gjøre det på norsk, men det ernoe jeg ikke skal legge meg opp i. Salgsmulighetene for dinegen del er større om du gjør det på engelsk, men jeg er interessert i en slik DVD så lenge det blir en fornuftig pris for den. Husk at du konkurrerer med Gnomon bl.a.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

christerb
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 25 okt, 2007

Da vil jo kanskje det faktum at den er på norsk være et pluss for norske folk
og konkurransen til Gnomon blir mindre?... bare en tanke. :)
Den kan jo uansett "dubbes" til engelsk senere.. noe som sikker ter enklere
hvis man ikke snakker flytende engelsk. Det er vanskelig nok å kommunisere
det man ønsker mens man jobber på norsk.. må man tenke ut hva man skal
si blir det jo vanskeligere. :P

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 27 okt, 2007

Konkurransen blir vel ikke mindre om den koster like mye. All respekt til Lassse. Han er dyktig, men man om man kan få en zBrush DVD med f.eks.
Meats Meier som har jobbet tett med zBrush siden før det ble født.

Meats Meier is currently a freelance illustrator and animator living in Hollywood, California. He taught the first ever ZBrush course at the Gnomon School of Visual Effects, and is the author of four training DVDs produced by The Gnomon Workshop. Meats is also an award-winning digital artist (including two Expose' Master awards) with over a decade of experience in a wide range of artistic fields. He has worked as an airbrush artist, lead artist at a video game studio, technical director and compositor on feature films, and has had a successful career as an independent artist and illustrator. Meier's artwork has been on the cover of numerous books, magazines and web sites and he was honored with the prestigious "Maya Master" title by Alias at SIGGRAPH 2003. Meats is now working on several music videos and merchandise for major recording artists.

Jeg ser ikke på norsk som en fordel fremfor engelsk.

Men joda. Det er vrient å kommunisere på engelsk når man tenker norsk når man jobber. Trikset er å ikke tenke norsk ;)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
Lasse Eriksen Bjørseth
Kontakt:

Legg innav Lasse Eriksen Bjørseth » lør 27 okt, 2007

Jeg har ikke ambisjoner å "slå" meats maier, (ikke at jeg liker stilen hans, men).
Min tanke var å tilby noe til en mye mindre målgruppe, som en tilleggsting til det som finnes. Jeg har ingen planer om å bli rik på dette.

Jeg hadde tenkt å tilby denne som nedlastbar versjon, noe som vil gjøre kostnadene betraktelig mindre. Jeg jobber i disse dager med en Norsk ZBrush brukergruppe og hadde opprinnelig tenkt å slippe denne igjennom denne brukergruppen. Jobber med å fylle nettsiden med innhold i disse dager. Det blir en community side med mulighet til portfolio, enkelt forum, egne sider for medlemmer med opplæringsvideoer, tutorials o.l.

Jeg kunne fint laget noe på engelsk (er jo arbeidsspråket mitt på jobben og har studert i england), men det finnes jo alt dvder der ute på engelsk. Så hvorfor gjøre det?

Jeg får se om dette blir noe av, blitt endel etter at jeg har fått unge, pluss det jeg hadde startet på var opprinnelig til zbrush 3. Men nå er jo 3.1 sluppet, som har mye ekstra.

Men jeg har lyst...[/quote]

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 27 okt, 2007

Mente ikke at du skulle "slå" Meats:) Skjønner intensjonene dine bedre nå som jeg leser siste posten din og.

Jeg kunne fint laget noe på engelsk (er jo arbeidsspråket mitt på jobben og har studert i england), men det finnes jo alt dvder der ute på engelsk. Så hvorfor gjøre det?

Du når en bredere brukermasse.

Gå tilbake til «ZBrush»