Zbrush morphing

Diskusjoner omkring det populære 3D programmet ZBrush fra Pixologic.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Zbrush morphing

Legg innav dboydesign » ons 07 mar, 2007

Hei!

Jeg driver og eksportere modellene mine fra max til zbrush så jeg kan enkelt lage morph targets der, så jeg slipper bruke lang tid på det med knoting med vertexer i max.

Jeg eksportere det som Wavefront Object (*.OBJ)
Så fikser jeg det sånn jeg vil ha det, og eksportere det på samme måte tilbake til max. Når jeg da adder den i morphern. og så setter parametern til 100, så snur modellen min seg... hvorfor gjør den det? har prøvd og fikse på pivo punkte.

Er det noen som kan hjelpe meg med det? Trenger virkelig denne hjelpen.
Så håper noen der ute kan hjelpe meg! Har ikke funnet noe på nettet...

Tusen takk for hjelpen på forhånd.
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 08 mar, 2007

Kan være fordi max og Maya har forskjellig upAxis? Max har jo Z..
dumme max.. ;) mens Maya har Y opp.

Nå skal det sies at jeg ikke har mye erfaring med zBrush så jeg aner
egentlig ikke hva det kan være... Bare gjetter litt her.

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 08 mar, 2007

Høres ut som det, ja.. Nå har jeg ikke max oppe for øyeblikket, men du kan ikke velge XYZ akser når du importerer eller exporterer?

Evt. kan du prøve å ta en reset Xform/pivot..
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tor 08 mar, 2007

har prøvd det dere sier nå. Og jeg kan ikke velge XYZ aksene når jeg importerer eller ekxporterer.. hmm skjønner ikke hva som er problemet.. Hvorfor søker den et helt et annet sted.. hmmm.. uansett jeg skal si ifra vis jeg finner det ut.

vis noen finner det ut. Vær så snill og rop ut hehe..
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios



personal:

WEBSITE

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » man 19 mar, 2007

du bruker vel ZMapper når du eksporterer fra zBrush?


Gå tilbake til «ZBrush»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron