Hallo fra Tore

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Hallo fra Tore

Legg innav Tormem » fre 05 nov, 2010

Hei!

Jeg leste igjennom diverse andre "her er jeg" tråder, og kom på jeg aldri skrev en selv. Jeg heter Tore, kommer fra Ålesund og bor i Oslo. 28 år gammel. Jeg gikk for noen år siden Media Design ved en skole som heter NABA, i Milano. Der kom jeg borti 3D for første gang i form av et obligatorisk Maya-kurs, og ble temmelig hekta med en gang. Jeg tenkte likevel at det ikke var der mitt egentlige engasjement lå, og har defor tilbrakt de siste årene på en famlende leting etter en arbeidsplass jeg insisterte på å bygge selv. I det siste har jeg jobbet på et 2d-basert strategispill til diverse mobiltelefoner sammen med en bekjent som programmerer, men måtte for ikke så lenge siden innse vi hadde tatt oss vann over hodet, igjen.

Så, etter en alvorlig, men lærerik bulk i stolthet og selvtillitt har jeg i disse dager (høsten 2010) begynt på igjen med 3d som hoved-fokus igjen. Jeg synes det meste innen VFX er interessant, men det er i modelleringen jeg ikke merker at timene flyr. Bygger portfolio frem til jul, og tar runden med lua i ene hånden og CV i den andre etter nyttår.

Til sist må jeg bare få takke moderatorer og opphavsmenn bak denne siden, det har vært en viktig del av min læringskurve å kunne få innblikk i alt fra nyfødte 1. klassingers første arbeider til det nyeste fra Gimpville og alt i mellom. Jeg ble med på en pilstur for en tid tilbake og møtte flere av dere, og kunne konstantere dette er et positivt forum frekventert av hyggelige mennesker.

Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger, så ikke vær redd for å klore ned hva enn du/dere måtte mene om det jeg legger ut.

Brukeravatar

Minimus
Sted: Trondheim

Legg innav Minimus » fre 05 nov, 2010

Hei Tore, velkommen :D hehe
flott innlegg og lyketill med portofolio arbeidet :)
la timene fly!
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » lør 06 nov, 2010

I det siste har jeg jobbet på et 2d-basert strategispill til diverse mobiltelefoner sammen med en bekjent som programmerer, men måtte for ikke så lenge siden innse vi hadde tatt oss vann over hodet, igjen.

Awww. Den så jo så kul ut. Elsket stilen. Noe sjanse for at du/dere tar det opp igjen i fremtiden?

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » lør 06 nov, 2010

Fin fint innlegg!

Er ofte sånn at man tar seg vann over huet når man setter i gang med egne prosjekter. Kjenner godt til det, men idèen kan jo alltids taes frem igjen på et senere tidspunkt :)

Apropo pilstur synes jeg vi burde bli flinkere til å ha slike ting i regi av forumet. Nå holder jo jeg til på sørlandet, så er ikke bare bare å komme seg til Oslo, men slike gatherings er jo en genial måte å komme i kontakt med folk om man enten bare er ute etter en prat eller leter etter jobb :)
Såklart går det jo ann å legge det til andre steder i landet også!
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Kontakt:

Legg innav Tormem » lør 06 nov, 2010

Takk for svar! Jeg har selvfølgelig lært en hel masse, og prosjektet kan absolutt hentes frem igjen. Og angående stilen, jeg tegner fortsatt i vektor! Kan ikke la alle de timene gå til spille, hehe!

Det er alltid morsomt å møtes, jeg glemte å si at dette forumet er bra fordi absolutt ingen av mine venner aner hva jeg holder på med, så det er kult å treffe likesinnede. Det pleier å legges ut tråder for sånt, så vidt jeg skjønner, kanskje vi kunne loddet stemningen for en tur før jul?

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » lør 06 nov, 2010

absolutt ingen av mine venner aner hva jeg holder på med, så det er kult å treffe likesinnede
Skjønner nøyaktig hva du mener :P
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » lør 06 nov, 2010

Jeg begynte på 3D-avdelinga til National Oilwell forrige uke. Merker at det er utrolig deilig å igjen jobbe sammen med andre 3D-folk og faktisk kunne prate litt fag. Blir jo mye av den samme interessene som går igjen også. Arbeidsdagene blir med ett mye mer morsome også.
Kan jo forresten quote han ene på jobben; Når familien spurte hva han gjorde på jobben så svarer han "Jeg trykker på masse knapper til det blir fint!" :loll:

Brukeravatar

Trådstarter
Tormem
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 08 nov, 2010

Hehehe! Typisk her i gården er å bruke DAGER på en modell, for deretter å få noen i nærheten av maskina slik at de kan si "Få den til å løpe, da" (Som i"nå med en gang") :)

Gå tilbake til «Hvem er du?»