JørgenH, Max Power User

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

JørgenH, Max Power User

Legg innav JørgenH » ons 06 jan, 2010

Heisann. Jørgen er navnet.

Som tittelen antyder, er det 3Ds Max som er tingen for meg.
Jeg har aktivt, og på egenhånd, lært mye i, om og rundt Max, innkludert plugins som Vray og Maxwell. Med mest fokus på Vray.
Dette har jeg gjort de siste 4 årene, og brukt alt fra YouTube-tutorials til de annerkjente CG Academy Dvdene til hjelp i læringsprosessen, men som sagt, mesteparten er selvlært med god, gammeldags "prøv og feil"-holdning:).
Jeg er også ganske erfaren i Adobe Photoshop og After Effects, og har de siste 2 årene brukt mitt Wacom Intuos3 tegnebrett.
I tillegg har jeg de siste årene lært meg selv rundt RealFlow og FumeFX, og en god del Zbrush skulpturering.

I tillegg til 3D design driver jeg mye med fotografering, spesielt equirektangulære panoramabilder som HDR belysning til 3D scenene mine. Disse gjøres med en 180 graders sirkulær fisheye-linse. Etterhvert som solen returnerer til vestlandet, vil jeg komme til å aktivt fylle bildemappen min opp med HQ HDR panoramabilder, som vil ligge for salgs hos www.Aversis.be/ (hvis alt går etter planen:P).

Jeg har enda ikke gått inn i noen utdanning på dette fagfeltet, men vurderer sterkt 3D-linja til Noroff her i Bergen. Selv om jeg tror jeg kan mye fra før av allerede, er det en meget grei start for å stifte bekjentskap med likesinnede, opprette kontakter rundt om i bransjen, og til slutt fullføre MasterGrad utenlands.

Jeg har ikke mye portfolio å vise til enda. Men for de nysjerrige ligger noen bilder i CGSociety-siden min (jeggis.cgsociety.org), og på youtube-kontoen min (Jeggis89).
I tillegg ligger det en drøss med bilder, både WIP og ferdige, i denne litt utdaterte tråden fra Garry Newman's Facepunchstudios. (http://www.facepunch.com/showthread.php?t=406595)

Jeg skal være ærlig og si at jeg nylig oppdaget 3DHue, noe jeg syns var litt vedmodig, med tanke på at jeg har hatt en så stor lidenskap for dette lenge, og jeg håper nå her å finne enda mer motivasjon for å forbedre meg selv som 3D Artist, frem mot en eventuell utdannelse ved Noroff til høsten.

JørgenH

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » ons 06 jan, 2010

Velkommen :)

Brukeravatar

DrHawkins
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » ons 06 jan, 2010

velkommen veldig mye spennende der ja ;) (portfolio og facepunch)

bonedaddy
Sted: knarvik

Legg innav bonedaddy » ons 06 jan, 2010

velkommen:)
The object of art is to give life a shape, shakespear

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 06 jan, 2010

velkommen=)

lazygamer

Legg innav lazygamer » ons 06 jan, 2010

wow, velkommen ^^,

med den påståviljen, tror jeg du kan hoppe på andre året noroff med èn gang (kanskje ordne noe med noroff-folket at du kan gå gjennom det du ikke kan fra førsteåret samtidig, som trolig ikke er så mye).

og på et annet topic, det kan hende at jeg blir å kontakte deg angående noen fine panorama bilder til firma-nettsiden min over sommeren da :wink:

sjekk ut inspirasjons-tråden jeg har lagt ut i "inspirasjon" forumet om du vil lage noe veldig få har laget til din portfolio osv, jeg blir å oppdatere den tråden med idèer jeg får og snubler over oftest mulig.

ellers, stå på! =D>

Brukeravatar

Trådstarter
JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » ons 06 jan, 2010

Takk for fin velkomst, folkens :wink:

lazygamer, jeg har faktisk ikke vurdert den tanken før, ettersom jeg trodde det ville få for mange konsekvenser når jeg gjennomgår 2.års pensum. Men hvis det faktisk er mulighet for å hoppe på 2.år, og samtidig få med seg det man mangler fra 1, er det noe jeg virkelig skal vurdere nå. Må få hørt meg med lærere/ledelse hos Noroff hvorvidt dette faktisk er mulig.
Unødvendig å hive bort årslønna på et skoleår som ikke gir store nok resultater:P.

Og jeg er glad for alle oppdrag du har angående fotograferingen. Foreløpig er vær og lys et problem, ettersom jeg er i fullt arbeid nå, og hvis solen skulle vise seg, er jeg mest sannsynlig på kontoret:P.
Men når våren kommer, kommer også lys, og ikke minst, farger. Da blir det, som sagt, stor sannsynlighet for at man kan få kjøpt HDR panoramaene mine hos www.aversis.be/.

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » ons 06 jan, 2010

Velkommen! :)

Gå tilbake til «Hvem er du?»