Hei, et par spørsmål!

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Aleks90
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » ons 30 apr, 2008

Jaa! man kan det -.-

Brukeravatar

christerb
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » ons 30 apr, 2008

#-o

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 30 apr, 2008

:?

rareste jeg har hørt :-k

kanskje du lærer hard surface modellering, men organisk blir noe anna igjen :)

alt har samme prinsippet, men man lærer godt å løse ting på forskjellige måter i de 2 forskjellige katogoriene? organisk vs hard-surface ? spennende teori, lurer på om jeg må prøve meg på en bil eller noe hard surface siden jeg stort sett bare har gjort organisk :D
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Fekke
Sted: Sandefjord

Legg innav Fekke » ons 30 apr, 2008

Ser for meg en veldig organisk og bulkete bil! :o

pgrundet
Sted: Kristiansand

Legg innav pgrundet » ons 30 apr, 2008

:D

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

vedde ? :D
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

Brukeravatar

D.T

Legg innav D.T » ons 30 apr, 2008

hohoho

Brukeravatar

Aleks90
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » ons 30 apr, 2008

rettelse, kan man bil OG Organisk kan man alt :D

better?
å, ja... Marchi.. lag en bil 8-)

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

im on it

3dx-Bodø
Sted: Bodø
Kontakt:

Legg innav 3dx-Bodø » ons 07 mai, 2008

Men ja, du kan importere både autocad og inventor modeller inn til 3ds max, men av erfaring så er de grufulle å jobbe med
De er tunge, svære og alt hakker som regel noe værre etter man får dem inn i max. Men det fungerer for å legge på teksturer, shadere, lyssete og så kjøre ut en fin render av modellen.

Vi jobber med animeringer av tekniske modeller og bruker da Inventor eller AutoCad modeller som vi importerer til 3ds max. Trikset når vi skal eksportere de tekniske modellene og klargjøre dem for import til 3ds max er å plukke bort all info som ikke er nødvendig for å jobbe med modellen i max. I max er det ikke nødvendig å vite part-navn på skruer, bolter og muttere for å animere noe tøft noe i max.

Når det er gjort er ikke modellene noe vanskeligere å jobbe med enn andre modeller.
Gunn Sissel Dobakk

www.3dx.no
avdeling av www.bomek-consulting.no

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tor 08 mai, 2008

hehe er ikke helt enig der Aleks :wink:
Du lærer mye av å modellere bil, men gå igjennom tutorialsene du finner. Husk å lær noe av tutorialene ikke gjør det bare for å gjøre det. men du må lære av deg også.

Etter du har begynt å få litt vant til å jobbe med 3d biten så kan du velge å begynne f.eks på private prosjekter. Finn noe du selv ønsker å lage.

Slik jeg noen ganger gjør er å lage ting som jeg synes ser spennende flater osv. spot lights, biler, båter, mennesker, omgivelser, stæsj du ser rundt omkring i hverdagen. Ta en tur ut med et kamera å ta bilder av ting du liker å prøv å lag det i 3d.

Personlig så liker jeg best 3d Studio Max og du kan lage "nøyaktige" modeller her også. Kreves litt arbeid men det funker. Nå har jeg ikke jobbet med noen av de programmene dere snakker om. Så kan ikke utdype meg i hvilke som er best. Men i dag jobber jeg med omtrent alle slags prosjekter å angrer ikke et sekund på at jeg jobber i 3d studio max :)
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Trådstarter
power

Legg innav power » tor 24 jul, 2008

Sooo, lenge siden jeg har fulgt med her inne nå.. Begynte såvidt med litt tutorials i 3dsmax, å lærte meg litt forskjellig.. Men så stoppet det litt opp, sommer ute og jeg har jobbet en god del..

Så nå når sommern går mot slutten og skolen begynner på igjen tenkte jeg å faktisk sette igang skikkelig å lære meg dette.. Skal gå dataing. og har lyst å jobbe med modellering og slikt videre når jeg skal få meg jobb..

Jeg tenkte å gå til innkjøp av litt forskjellig utstyr også, jeg trenger garantert en større skjerm, sitter for øyeblikket på en laptop.. Noen som har noen tips til en god skjerm med høy oppløsning? Deretter har jeg sett litt på slike tegnebrett og synes det virker veldig kult.. Er det noe jeg bør skaffe meg eller er det bare waste?

Til slutt vil jeg også spørre om noen sider med gode tutorials for nybegynnere, ikke slike som plutselig hopper videre til noe nytt for de regner med at jeg kan alt mellom.. Så det jeg er ute etter er noen gode steg for steg tutorials..

Takk for alle svar!

:D

Brukeravatar

johnhm
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Legg innav johnhm » tor 24 jul, 2008

Hei, igjen=)

Deretter har jeg sett litt på slike tegnebrett og synes det virker veldig kult.. Er det noe jeg bør skaffe meg eller er det bare waste?

- Har ikkje erfaring med det sjølv, men vil seie at det er berre waste viss du vill drive med modellering og vizualisering.

- Såg gjennom emnet her igjen, og du spurde litt korleis det fungerer med båtar og viz.

Hadde sommarjobb på Ulstein (www.ulsteingroup.com), der eg vizualiserte båtar. Då fekk eg dei i Rhinoformat, som eg strippa ned og exporterte til 3ds. Er vell noko slikt det er ved andre designselskap også:)

Denne er ganske fin, er på norsk tilogmed. Eg hadde kjempebruk for denne: http://www.haraldbjellvag.com/max.html
-JohnMork-

Gå tilbake til «Hvem er du?»