Hallois

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Airman

Hallois

Legg innav Airman » man 09 apr, 2007

Heisann folkens! Armand her...

Jeg er 18 og jeg har nå jobbet med 3ds Max i snart 8 måneder på fritiden og på skolen og storkoser meg skikkelig med det, men nå er jeg snart ferdig med det siste året på videregående og da er det på tide å velge en skole... Jeg har sjekka litt rundt er litt usikker på hva jeg skal velge... Jeg har hørt mye bra om Noroff, men noe dårlig også fra en som går der nå (sier det er litt slapt), så hørte jeg at Noroff var med på TV2 Hjelper Deg og fikk ganke kraftig juling, men fikk aldri se episoden så vet ikke hvor ille det var... Lurte på om noen hadde noen forslag til en skole :? Takk

Brukeravatar

Aleks90
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » man 09 apr, 2007

velkommen hit :)

når det gjelder skole så ville jeg ha satsnet på noroff... kjenner en som går der (kristiansand) og han sier att det er ganske bra der.

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » man 09 apr, 2007

Hallo Airman.

Vi har eit skole og utdanning forum her, så det er lurt å lese litt poster der. "Noroff diskusjon" bør sikkert lesest, samme med "-Drive seriøst med 3d... " og dei to faq, men les litt anna og så ser du kva du føler for.

Må nett neve at det virker som det er stor forksjell på dei forskjellige skulene til noroff, visse er bra, visse har litt frynsete rykte og webstudent bør du helst berre gløyme med ein gang.

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » man 09 apr, 2007

Hei og velkommen til 3dhue :)

Brukeravatar

erikbs
Sted: Flå

Legg innav erikbs » man 09 apr, 2007

heisann, velkommen skal du være;)
I turn my flaws to flows.

--------------------------------------------
www.lumigames.net

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » man 09 apr, 2007

Velkommen! :) Personlig fikk jeg mye ut av Noroff webstudent og synes det er et fint tilbud.
Visualization/ Animation
Aker Solutions

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 09 apr, 2007

hei og velkommen..

kikk også på idefagskolen.no

veldig bra skole
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 09 apr, 2007

Velkommen skal du være!

Brukeravatar

WeeZ
Sted: Kjeller. Rett utenfor Oslo.
Kontakt:

Legg innav WeeZ » man 09 apr, 2007

Velkommen! 8-)
Jeg også er Webstudent og synes også det funker greit.
Men man er nødt til å være selvstendig og disiplinert for å få det til å funke.
I tillegg har man kontakt med lærere over mail og det kan ta litt tid å få svar, men man kan jo få svar på det meste her da. :wink:
- Du grønne, glitrende 3D god dag! -

Saphigon
Sted: Mjøndalen

Legg innav Saphigon » man 09 apr, 2007

Heisann, velkommen til 3dhue :wink:

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » man 09 apr, 2007

Kan vel nett neven at grunnen til at eg sa ikkje ta webstudent er at du får mykje meir for pengene visst du tar og går på skule. Og etter min eigen erfaring er det like greit å finne ut av problema på eigenhånd enn å kontakte læreren, som tok lang tid. Men det får vere opp til deg å velge. Men 30 000 meir for at læreren er der du er, du er i eit miljø som driver på med 3d og du har mykje tydligere deadliner er ikkje så mykje å betale IMO.

Brukeravatar

Trådstarter
Airman

Legg innav Airman » tir 10 apr, 2007

Takk for raskt svar og velkomsten folkens :loll:
Leste det meste på skole og utdanningsforumet og det ga svar på mange av mine spørsmål, spesielt Noroff FAQ og Ideskolen FAQ men har ennå ikke klart å bestemme meg, men det vipper litt mer på Noroff sin side, siden de har avtale med Deakin, Australia og Teesside, England. Apropos det så får jeg ikke generell studiekompetanse da jeg er ferdig på videregående, som trengs hvis jeg skal studere i utlandet sånn jeg har skjønt det, så da må jeg antageligvis kline til med en privatist, men er ikke helt sikker på åssen det med privatist er... Noe jeg kan gjøre etter skoletid om kvelden mens jeg går 1. år på Noroff/Idefagskolen eller kan jeg ikke gå på Noroff/Idefagskolen og ha privatist samtidig? Hvor lang tid tar det før jeg får generell studiekompetanse med privatist og hvor mye koster det sånn ca. ? Kanskje det er noen her som har gått hos privatist som kan fortelle åssen dette funker :wink: Takk

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tir 10 apr, 2007

Som privatist tar man bare eksamenen uten å møte opp på undervisning. Det vil si at det er selvstudium. Hvis du kommer deg inn på Idefagskolen eller Noroff så skulle ikke det være noe problem å komme gjennom ved siden av. Den tiden jeg tok det så kostet den noen hundrelapper og jeg leste vel ca 3 dager før eksamen og fikk ganske grei karakter. Såklart avhenger det litt av faget man tar, men som regel er det ting man lett leser seg til.

Når det er sagt så har du også kravet om at fra året 2008/2009 så blir det jo krav om generell studiekompetanse (GENS) på fagskoler (hvis jeg har forstått rett), noe som forutsetter at du har GENS før du kommer inn på skolen.

Håper dette hjalp litt..:)

Brukeravatar

thomas
Sted: Kristiansand

Legg innav thomas » tir 10 apr, 2007

velkommen :)

Brukeravatar

Trådstarter
Airman

Legg innav Airman » ons 11 apr, 2007

Takk for svaret Kelemvor :)

Som sagt har jeg drevet med 3ds Max i nå 8 måneder, men av det jeg har hørt så er Maya smålig bedre da det kommer til film, men har hørt det av noen tvilsomme folk. Så jeg lurte på om noen kan fortelle meg hva forskjellene er på 3ds Max og Maya eller kan si meg om det er et forum her der det blir sagt som dere kan sende linken til eller no siden jeg ikke fant det på egen hånd. Takk 8-)

Gå tilbake til «Hvem er du?»