Heisann, Marius her. Noen spørsmål..

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Aleks90
Sted: Nordland, Sortland
Kontakt:

Legg innav Aleks90 » søn 08 apr, 2007

jeg synes at d er litt forskjell mellom 3DS og maya... synes at det er mere tongvindt i maya ene 3DS max, men det er min mening. Selv bruker jeg Max... og jeg syntes at det var sånn passe lett og komme seg inn i ;)

EDIT: du kan jo prøve selv å se hvordan prog du liker best ;)

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » søn 08 apr, 2007

Max tar kanskje ein time mindre å sjønne, men Maya er ikkje vanskligere visst du først setter deg ned og lærer deg det.

Når det gjelder kven som bruker kva så har det jo egentlig ikkje så mykje for deg å sei, for visst du kan eit program bra nok til å bli ansatt hos ein av dei store kjente bedriftene klarer du å bytte program veldig fort. Men visst du insisterer på å vite kva som er brukt av kven så er det vel enklest å sei at i spel bransjen har max ein veldig stor markeds andel, mens i film så er det maya som dominerer. Visst vi ser på det amerikanske industrien så er det meir variasjon og fleire program, men slik eg har sjønt det av det norske industrien så er max for spel og maya for film. MEN det er fullt mulig å bruke maya til spel og max til film, og eg synest egentlig ikkje dette skal ha så mykje for deg å sei.

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » søn 08 apr, 2007

Siden de andre anbefaler programmer, så kan vel jeg og komme med en liten anbefaling: Ikke velg program ut i fra hva du/andre tror er mest populært eller mest brukt. Du har tydeligvis muligheten til å prøve både Max og Maya, så gjør det. Prøv gjerne andre programmer og hvis du føler for det. (Se linken i signaturen til l_o_s_b..)
Forskjellige folk har forskjellige meninger om hva som er lett å lære seg, og hva som fungerer bra, så det som fungerer for andre vil ikke nødvendigvis fungere for deg.

Jeg liker Lightwave! Så fikk jeg sagt det og... :p
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

thomas
Sted: Kristiansand

Legg innav thomas » søn 08 apr, 2007

velkommen hit Marius :)

Brukeravatar

Wildjinta
Sted: Oslo

Legg innav Wildjinta » ons 09 mai, 2007

Innlegget mitt kommer kanskje i det seneste laget, men det er nå da aldri for sent til noe :)

Ville bare tipse om at det kan være lurt å gå for Maya først, dersom man har som mål å ha 3d design som yrke. For skulle det hende at du får jobb hos et firma som bruker 3ds max, så vil ikke overgangen til dette programmet være problematisk. Siden det jo heter seg at 3ds max er lettere å lære enn Maya. Begynner du med det vanskelige først, så går det fort etterpå. Men selvfølgelig så er det jo vanskelig å vite på forhånd om man ønsker å gjøre et yrke av det, eller om man ønsker å jobbe med generell design (Maya) eller spill design (3ds max).

Selv visste jeg ikke noe om det. Det ble bare tilfeldig at høyskolen min innlemmet 3d design (3ds max) i det splitter nye bachelorprogrammet deres. Dermed ble jeg heltfrelst, og gleder meg til å lære meg Maya til høsten på Idéfagskolen :D
- Wildjinta -
Jeg har ikke hippotomonstrosesquippedaliophobia, heldigvis!

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 09 mai, 2007

maya 4 the win :)
lykke til på skolen Wildjinta

jeg lærte meg først 3dsmax, så maya på idefagskolen. Og nå jobber jeg desverre med max :P hopper fram og tilbake som en jojo jeg..

max på jobb, maya hjemme.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Wildjinta

Legg innav Wildjinta » ons 09 mai, 2007

Smiliee, takk ;)

Å kunne begge to er jo da bedre enn å bare kunne det ene programmet, M :wink:
- Wildjinta -

Jeg har ikke hippotomonstrosesquippedaliophobia, heldigvis!

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 09 mai, 2007

også må du lære deg zbrush, photoshop i tilegg .. så er du i mål ;)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Gå tilbake til «Hvem er du?»