Ivan S. (infernus/Bluelight)

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

thomas
Sted: Kristiansand

Legg innav thomas » man 11 des, 2006

Velkommen, var mye skrevet:)
håper på å få bil på vann da i og med bensinen er så dyr :x
evnt. kan jo kammeraten din bygge en pc på 20ghz eller noe til meg, ja takk! :)

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Sted: Hamar (Norge)
Kontakt:

Legg innav Bluelight » man 11 des, 2006

Nei nei, han kan ikke bygge en PC med 20GHz.. 200MHz..
Det finnes ingen mennesker som kan lodde så små deler, så 200MHz er grensen..

Og det er ikke noe problem og lage biler som går bare på vann!
Hvis du er nyskjerrig, så kan du jo bare søke litt rundt på nettet og se hva du finner.. Er masse hvis av folk som har forsøkt dette, og også en del som ikke har fått det til..

Man kan få kjøpt ferdiglaget spaltebatteri som garantert fungerer, men de er ikke så effektive, og skal brukes med litt bensin i tillegg, for og hindre rust!

Kan for mange være den beste løsningen, men jeg er ute etter 100% vann som drivstoff, og veldig effektiv spalteprosess..

Nå er jeg forkjølet også da.. :p
Bluelight

Brukeravatar

thomas

Legg innav thomas » tir 12 des, 2006

hehe hadde vært kult å sett en bil på vann,
hadde vel blitt dyre biler? pga. man sparer jo en del bensin for å si det sånn.

god bedring!
jeg er å forkjølet:\

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Legg innav Bluelight » tir 12 des, 2006

God bedring du også.. :)

Ja, men altså.. Mennesker i dag er alt for opphengt i penger og makt..
Hvis man hadde brukt all teknologi som finnes, hadde man ikke trengt penger, og det er vel nettopp derfor de ikke vil bruke det!

Så regjeringer og maksyke folk, er egentlig grunnen til at vi har det som vi har det i dag.. Være det fattige folk, eller helseskadelige produkter..

Alt bare for og tjene penger..
Ikke engang farmasøyt industrien lager "sunn" medisin.. Det de sattser mest på er avhengihetskapende medisiner, og de fleste medisinene har liten elle ingen effekt..

Sånn som sjøsjuketabletter f.eks.
Er kanskje ikke så rart man ikke blir sjøsjuk, når man er så dopa at man ikke vet at man er på sjøen.. (Ingefær er forressten den beste medisinen mot sjøsjuke og har ingen bivirkninger, pluss at det er helt naturlig)

Også får jo legen betalt for og selge farmasøytisk medidsin..
Er hvertfall utrolig mange ganger jeg har fått beskjed om at jeg burde ta antibiotika osv. bare jeg får et lite bitt (ikke insekt bitt, har blitt bitt av hund osv.) på armen..

Antibiotika reduserer imunforsvaret og det kan ikke bygges opp igjen..
Vil heller ha den sjukdommen jeg får av et slik bitt, enn og ta antibiotika, og dessuten har jeg adri vært dårlig av kutt eller bitt..

Og jeg har til og med jobba på et avløpsverk, hvor det egentlig er påbudt med div. vaksiner uten og være sjuk..

Dessuten bruker man masse antibiotika på oppdrettsfisk og andre matvarer, som gjør at det finnes "multiresistente" sykdommer..

Igjen bare for pengenes skyld!
Bluelight

Brukeravatar

l_o_s_b
Sted: Bergen

Legg innav l_o_s_b » tir 12 des, 2006

Også får jo legen betalt for og selge farmasøytisk medidsin..
Er hvertfall utrolig mange ganger jeg har fått beskjed om at jeg burde ta antibiotika osv. bare jeg får et lite bitt (ikke insekt bitt, har blitt bitt av hund osv.) på armen..
Visst du blir bitt av katter, hunder, mennesker osv så er det lurt å bruke antibiotika siden det er bakterier i munnen som kan føre til infeksjon(og dei bakteriene kan då ha blitt overført til den plassen du er blitt bitt). Eg har sjølv blitt bitt ein gang og då brukte eg og antibiotika for å forhindre eventuele infeksjoner. Visst du får ein betennelse skal du då vente på at imunforsvaret fikser den og?

Skulle tru den norske stat jobber for at det skal bli så gode medisiner som mulig siden dei betaler for mesteparten av forbruket.

Og korleis skal vi kunne bruke og utvikle teknologien uten penger?

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Legg innav Bluelight » ons 13 des, 2006

Hentet fra Lommelegen.no

Legen ville ikke gi meg antibiotika!
En virusinfeksjon er nytteløst å behandle med antibiotika. En lege som ikke gir deg antibiotika vil vanligvis ha gjort en slik vurdering. Imidlertid kan også leger ta feil og det er viktig å gi legen tilbakemelding hvis infeksjonen utvikler seg til det verre eller det tilkommer nye symptomer.

Kampen fortsetter!
De senere år har en blitt klar over at kampen mot bakteriene ikke er vunnet. Bakterier er levende organismer og på enkelte områder utrolig motstandsdyktige og tilpasningsdyktige. Bakterier har utviklet metoder til å inaktivere antibiotika, for eksempel penicillin og kloramfenikol. Noen bakterier har gjennomgått mutasjoner slik at de antibakterielle midlene ikke lenger virker på dem. Disse egenskapene overføres til nye bakterier og noen ganger forenes arvestoff fra flere bakterier og det utvikles mikrober som er motstandsdyktige mot mange typer antibiotika, såkalte multiresistente bakterier.

50 millioner for mange ganger
Resistensproblematikken har blitt forverret ved at antibiotika er brukt forebyggende, ved at det brukes for store doser og ved at bredspektrede antibiotika brukes unødvendig. Bruk av slike midler ved virusinfeksjoner som forkjølelse, influensa og andre virus har i stor grad bidratt til denne utviklingen. Forskere i USA har anslått at av 150 millioner polikliniske forskrivninger av antibiotika årlig er 50 millioner unødvendige. Flere infeksjoner går like fort over av seg selv som ved bruk av antibiotika.

Ikke minst bruk av store mengder antibakterielle midler i kjøttproduksjon og fiskeoppdrett utgjør en enorm trussel mot resistensbildet slik vi ser det i dag.

Visse arter av tuberkuloseinfeksjon har vi i dag ingen medisin mot. Salmonella og malaria er andre eksempler på infeksjoner som øker i omfang pga resistens.

Så den eneste grunnen til og gi folk antibiotika etter og ha bli "bitt", er for legen å tjene penger på legemiddelprovisjoner!
Jeg har også fått masse rare tilbud på andre medisiner, til og med før legen finner ut hva problemet er.. Det er jo helt sykt!
Og noe man også heller ikke nevner her, er at antibiotika skader ditt eget immunforsvar..

Edit: Bare for og legge til noe angående bakterier.. Det finnes bakterier på bakken og i vanlig jord, som er 1000 ganger mer dødelig enn noen harmløse bakterier fra munn! Også er faktisk kroppen rustet til og ta seg av slike bakterier, så lenge man har et godt immunforsvar, som man da beholder ved og unngå antibiotika..

Jeg vil faktisk påstå at insektsbitt og slanger osv. er mye farligere med tanke på bakterier, pluss at de fleste også er giftige..

Kjenner en som ble bitt av et lite innsekt engang, som førte til noe rart med lymfe, og han måtte på legevakten ASAP!

--
Når det gjelder og utvikle teknologi uten penger, så er da ikke det særlig vanskelig og tenke seg..

Med slik gratis energi, muligheter for å bygge i rommet, masse muligheter for og produsere alt som trengs for og leve, og fabrikker hvor maskiner styrer det meste, mulighet for og innhøste mineraler fra astroider osv.
Jeg kunne faktisk likt og se en stor romstasjon med fabrikasjonsmuligheter.. Og ingenting av dette krever penger..
Det er snakk om og bygge opp et fungerende samfunn hvor alle er like mye værdt, ikke slik som i dag, hvor noen er fattige og andre rike..
Det finnes det jo ingen rettferdighet i!

Og da er jeg mer enn sikker på at man kan bygge hva man vil, og man kan bruke tid på og tenke ut nye løsninger i stedet for og stresse på jobben, eller tenke på øknonomiske problemer..
Det ville også blitt et mere sosialt samfunn, og folk ville ikke blitt så depresive..

Allle får ha sin mening, og dette var min!
Bluelight

Brukeravatar

larsem8

Legg innav larsem8 » ons 13 des, 2006

velkommen :)
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 13 des, 2006

Med slik gratis energi, muligheter for å bygge i rommet, masse muligheter for og produsere alt som trengs for og leve, og fabrikker hvor maskiner styrer det meste, mulighet for og innhøste mineraler fra astroider osv.
Jeg kunne faktisk likt og se en stor romstasjon med fabrikasjonsmuligheter.. Og ingenting av dette krever penger..

Men ...? For å få satt sammen et system som dette trengs jo enorme pengesummer til både forskning og ikke minst materialer. Energi er jo bare en liten bit av helheten.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Legg innav Bluelight » ons 13 des, 2006

Min mening er at nei, penger trenger man ikke for forskning og materialer..
Går ann og bygge et samfunn som hjeper seg selv..
Tenk på det som om et gigantisk firma som produserer såpe, de som driver firmaet trenger ikke betale for den såpa! Også kunne man tatt hele rundturen og levert også råmaterialene for og lage såpa gratis..

Skjønner ikke hvordan folk mener at man trenger penger jeg altså..
Det er jo nettopp fordi vi har et samfunn som i dag at vi trenger penger, men det er ikke noe problem og endre på det (hvis man ser bort i fra penger og makt/regjering)..

Alle kan hjelpe til og støtte samfunnet på sin måte, og alle har rett på gratis mat og hva de nå enn måtte ha behov for..
Skjønner heller ikke hva folk mener med at forskning koster.. Det beste vi har av oppfinnelser og teknologi i dag, har blitt oppdaget og brukt helt gratis..

Hvor mye kostet det og finne opp ostehøvelen?
Eller hva med bindersen, eller alt Tesla osv. fant ut..
Eller Leonardo Davinci..

Man kan også skape et system, som gjør at de som vil, kan jobbe med forskning og utvikle ting, men de jobber da gratis..

Hvis man fjærner penger og grådighet, så vil dette være helt mulig!
Og jeg vil tro at det fungerer bedre enn de dyreste labbene vi har i dag..

Man vil kunne yte bedre og uten noen annen lønn enn at det du gjør, bedrer samfunnet, og du får alle nødvendige behov dekket gratis.
Man trenger ikke faste timer du skal jobbe om dagen, man trenger ikke søke om fri fra arbeid ved sykdom osv.
Og slik vil jeg tro at man kan utvikle seg dramatisk.

Hvis noen har lyst til og ikke gjøre noe, så er vel det greit det også..
Et slikt arbeide vil være meget givende, og få vil unngå og tjene samfunnet.

Dessuten er vi så mange mennesker, så det er ikke akurat behov for veldig mange arbeidere for og få til store ting..

Husk at i dag sattser ikke firmaer på kvalitet og omtanke, det er penger som står som inspirasjon, og det er ikke særlig inspirerende..

Og tenk på all den informasjonen man slipper og lære..
Er du f.eks. i arbeid innen elektronikk, får du beskjed om å bruke komponenter som holder i 2år eller mindre, for da tjener firmaet penger på og selge produkter som lettere går i stykker (ryker mobilen f.eks. må du jo kjøpe ny)..

Og det er ingen som bryr seg om at komponentene brukt i en mobil telefon faktisk er ekstremt skadelig for både natur og mennesker.
Bluelight

Brukeravatar

Trond
Sted: Melhus, Sør-Trøndelag

Legg innav Trond » fre 15 des, 2006

prinsippet med å ikke ha penger, har sannsyneligvis samme virkning som kommunismen hadde i sovjet, folk tenker "hvorfor skal jeg gidde å gjøre dette hvis det ikke hjelper meg?" i sovjet fikk man jo samme lønn uansett hvor lang utdannelse man hadde. da er det jo ingen som gidder å sitte på skolebenken i 10 ekstra år bare fordi at da blir de arkitekt i stedet for søppelmann. de tjener det samme uansett. personelig tror jeg ikke samfunnet ville gått rundt hvis folk ikke hadde tjent noe på de de gjør. vi mennesker er egentlig ganske egoistiske helt innerst alle sammen.. :roll:

velkommen forresten! :D

bil på vann tror jeg forresten ville blitt verdens beste ting noensinne :D :D
:bank:

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Legg innav Bluelight » fre 15 des, 2006

Umm.. Med prinsippet du foreslo, er det fortsatt penger som er arbeidsmoralen.. Og derfor var folk heller ikke villig til og kaste bort tid på skole, når de uansett tjener like mye..

Det jeg prater om er at ingen tjener noe som helst.. Men de gjør det de gjør for og gjøre bra ting for seg selv og alle andre..

Og det vet jeg at hadde kunne fungert..
Det finnes faktisk de av oss som har interesser også..
Sånn som her vil mange lære seg 3d moddelering..

Og da kunne du jo ha jobba med noe slikt og lært samtidig..

Men så er kanskje grunnen til at folk her vil lære slikt for og få en høyere lønnet jobb? Eller er det interessen som driver en..

Uten penger, kunne man valgt det man liker best..

Men nok om det!

--
Nå vil jeg gjerne vite hvor mange som ikke tror på at jeg kan bygge meg en bil som går bare på vann!
For jeg har nemlig planer om og motbevise nettopp deres meninger som kommer fra feil informasjon (en form for programmering, som f.eks. skole)..

Alle som vil, kan skrive: "Jeg tror ikke du får det til" eller "Man kan ikke produsere mer energi enn man tilsetter, det lærte vi da i fjærde klasse (eller noe sånt)"..
Vil gjerne også høre fra de som tror jeg kommer til og få det til..
Men husk, dette prosjektet starter jeg ikke før om minimum 6 mndr.
Jeg må skaffe meg fast jobb først, og gjøre nødvendig forskning/planlegging!
Bluelight

Brukeravatar

Trond
Sted: Melhus, Sør-Trøndelag

Legg innav Trond » man 18 des, 2006

Og det vet jeg at hadde kunne fungert..
Det finnes faktisk de av oss som har interesser også..
Sånn som her vil mange lære seg 3d moddelering..

ja. det har du rett i, men det er ikke så mange som for eksempel når du snakket om såpe: noen må jo jobbe der for å for eksempel sortere ut de såpene som må støpes på nytt. man skal være ganske sær for å være interresert i det..

når det gjelder bilen din så støtter jeg deg. (jeg beklager hvis min forrige post virket som sarkasme :( ) jeg har sett at det går. tror NTNU i trondheim laget en liten modell-trailer som gikk på vann for et par år siden..
hopper på ski, og er veldig i mot all forurensningen som gjør at det bare blir mindre og mindre snø :(
:bank:

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 18 des, 2006

Septiktanktømmer? .. :|
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » man 18 des, 2006

Så vidt jeg har hørt et var ikke såå upopulært å tømme dobøtter i byen før, siden det var forholdsvis godt betalt. Men prøv å få folk til å løpe med bøtta på skulderen med fare for at det skvulper over, og uten betaling?
Folk flest er ikke idealister, men grådige beist. Uten penger eller alternativer, som å bytte varer eller tjenester, er det behov for å svinge pisken. Og hvem vil leve i et sånt samfunn?
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Legg innav Bluelight » man 18 des, 2006

Takk Trond! Det var en hyggelig tilbakemelding.. :)

Septiktanktømmer? .. Neutral

He he.. Ja, nå kjenner jeg faktisk folk som jobber som septiktømmer eller med spyling av tette avløpsrør, og han jeg kjenner best jobber faktisk fordi han, liker jobben som bare det.. Men jeg vil tro at han forsøker og bygge opp en slags komeptanse for jobb innnen noe høyere, men foreløpig liker han godt og jobbe som septikkjører..
Og jeg må nesten få si (jeg har jo jobbet på HIAS IKS) at der jeg jobba som lærling (største avløpsverket ved Mjøsa, og Vannverkene for Hamar, Stange, osv.) var det UTROLIG bra arbeidsmiljø, og jeg vet faktisk at de som jobber der, jobber der pga. av miljøet og ikke lønna..
En ting er at man må gjøre noen guffne arbeidsoppgaver, men det at folk trives og alle er fantastiske kammerater, er mye viktigere..
Jeg vet hvertfall om 3 stk. på HIAS som hadde mye bedre lønn før dem begynnte der!
Jeg vet også at hittil har INGEN sluttet uten en grunn som endt lærlingetid (som med meg), alder over 60 år eller død.. Noen har jobbet der i over 30 år og har fortsatt ikke den beste lønna!

Men i tillegg tenker jeg litt vel futuristisk da, for jeg mener ikke nødvendigvis at man trenger noen til og tømme septik heller..

Tenk deg at du f.eks. bygger en romstasjon da.. Og det bor et eget samfunn på den stasjonen, radioaktiv ståling beskytter man seg mot med et kraftig magnetisk reflektorskjold, og man har generatorer som tapper magnetisk energi som det aldri blir tomt for, og alle kjøretøyer går på vann eller strøm, også dyrker man mat og planter og kanskje også holder dyreliv.. Dette må selvsakt være en gedigen stasjon. og noen må ha ansvar for at ting fungerer, men bortsett fra det, kan man være fri som hva som helst egentlig..

Og man kan jo bygge lignende kolonier på bakken også.. Poenget mitt er at man må være nær hverandre for og skape et positivt miljø og være sosiale og fornuftige mennesker som tenker logikk framfor penger og lærebøker!

Tenk så utrolig herlig det hadde vært!
Og jeg tror også at mange folk ville tatt på seg slikt ansvar av helt andre grunner enn god lønn.. Nemlig for og hjelpe med og bedre miljøet og livet for seg selv og mange andre..

Akkurat som jeg hadde veldig lyst til og være brannmann når jeg var 8 år, men etter at jeg blir gammel nok til og skjønne hvordan samfunnet er bygd på penger og makt, så blir det bare et ønske jeg hadde som åtteåring og ikke noe mere..

Hvis du tenker litt etter, så skjønner du at du er mye mere fri uten behov for penger..

Jeg tviler på at pisk blir nødvendig, men noe struktur må man ha.. Rettningslinjer er viktig!

Tenk også over dette: Er du nær en persjon over lengre tid, blir du glad i den persjonen.. Du har også lyst til og hjelpe eller gjøre det samme som den du ser opp til.. Og slike ting som kriminalitet eller handlinger som plager/skader andre blir overfladisk.. Husk også at mange som gjør slike handlinger, har store problemer med seg selv.. Så hvis man får rettet slike problemer med et sundt miljø, så er det veldig få grunner igjen til og ha problemer med seg selv..

Jeg kan jo selvsakt ikke late som jeg er en gud, og påstå alt dette.. Men jeg tror det er slik det fungerer..

Men det blir jo vanskelig og tenke seg!
Bluelight

Gå tilbake til «Hvem er du?»