Ivan S. (infernus/Bluelight)

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Sted: Hamar (Norge)
Kontakt:

Ivan S. (infernus/Bluelight)

Legg innav Bluelight » lør 09 des, 2006

Hallo folkens..

Har ikke laget en "Hvem er jeg" -post enda, så her kommer'n!
Jeg registrerte meg her for 3 dager siden (06 Des 2006).

Jeg heter Ivan Sønsteby og bor Nesodden - Akershus.

Jeg er 24 (edit: nå 27) år gammel og er utdannet driftsoperatør (Kjemi & Prosess fag)..
Min viktigste hobby er å sende klager til Abit (hovedkort produsent m.m.), og spørre dem hvorfor de selger produkter som er halvferdige og med mangler og feil i haugetall..
Forrige PC'n jeg bygde, måtte jeg flashe BIOS og putte inn ny før PC'n i det hele tatt godtok og BOOT'e!

Synes også at Realtec "onBoard" lydkortet er ekstremt for dårlig!

Ellers spiller jeg litt WoW (Bluelight @ Silvermoon) en sjelden gang i blandt, og har nå kjøpt studentversjonen av 3d studio max 9.
Håper og lære masse før 2 års lisensen går ut!

Jeg har også fått det over meg at magi finnes, og studerer heksekunster (White Magick) så ofte som mulig (ikke så veldig ofte).
Tror på Karma og "Summerland" e.l.

Tror ikke på djevler og helvette, men onde krefter tror jeg finnes.

Når det gjelder andre aktiviteter, har jeg planer om og bygge meg en vannkjøleblokk for CPU kjøling, hvor jeg da skal gå så grundig til verks at jeg skal støpe en kobberblokk av kobberet fra en temmelig tykk type strømkabel, og slipe og frese denne til den kan brukes som kjøleblokk..

Et annet prosjekt jeg også skal jobbe med om noen år, blir og konvertere en bil til og kun bruke vann fra krana (eller snø for den saks skyld) som drivstoff, prinsippet ble oppfunnet av Stanley Meyer, som døde for mange år siden av forgiftning, enda han tok sikkerhet og seg selv meget alvorlig.
Han hadde fått mange trusler og tilbud om og slutte med forskningen før han døde (Jeg tror nok olje organisasjoner står bak hans død).

Den største utfordringen med dette prosjektet, blir sansynligvis og hindre rust!

Ja ja, det var voldsomt mye rar informasjon om meg, men det er jo det denne delen av forum er til! Eller?

Håper alle får en gledelig jul!
Sist redigert av Bluelight den tor 12 nov, 2009, redigert 2 ganger totalt.
Bluelight

Brukeravatar

TakaStyle
Sted: Skjold(vindafjord)

Legg innav TakaStyle » lør 09 des, 2006

Hei og hallo!:beer:

Andre kveld på rad dette at eg er den som hilser først, på sene natten :loll: Alt pga den alltid like artige renderingen som er i 3D!

God jul til deg også :d24:
Sist redigert av TakaStyle den lør 09 des, 2006, redigert 1 gang totalt.
Nybegynner ExtraOrdinare...:-s

Brukeravatar

TomR
Sted: Bergen

Legg innav TomR » lør 09 des, 2006

Hei hei.
Mye rart her ja :)

Korleis har du tenkt å få biler til å gå på vatn da?. Har du tenkt å trekke hydrogenet ut av vatnet og så bruke ei brenn celle for å utvinne energien? (edit: det er vel gammel teknologi det :P ) Hvis det, vil ikkje dette ta en del plass.

Ja og god jul :d24:
TomR.

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Bil som går på vann..

Takk takk..

Det er faktisk slik, at alt man trenger, er et hjemmelaget spaltebatteri på størrelse med et bilbatteri..
Også må man hive ut bensintanken og putte inn en vanntank i stede..

Man bruker 12V likestrøm fra batteri, eller vekselstrøm fra dynamoen, denne strømmen sendes så til en elektronisk krets, som skal alternere de negative og positive polene 20.000 ganger i sekundet sånn ca.

Jeg kjenner en ingeniør innen elektronikk og radio..
Han har bygget sin egen PC (loddet sammen transistorer for og lage en CPU) helt på egenhånd.. Den beste PC'n han har fått til, har en CPU kraft på 200MHz, da blir delene for små til og lodde for hånd..
Han har også bygget gigantiske radioantenner som han leter etter liv på andre planeter med.. Han har ikke funnet noe enda tror jeg, og økende antall satellitter rundt jorda skaper forstyrrelser..

Hmm.. Ja, nok avsporinger.. Det som er saken, er at elektronikken er veldig viktig for og få til en optimal spalte prosess..
Han har sakt seg villig til og bygge alle nødvendige kretser og inkludere en mikroprosessor som kan kobles til laptop for og justere strømsignalene..

Det som er poenget er og finne riktig frekvens, som vil føre til at vannets molekyler knuses, og blir da omgjort til hydroksid gass (2H2 + O2) som er den mest optimale gassen som finnes for eksplosive reaksjoner (solen brenner hydrogen og oksygen)..
Når dette oppnås, kan man produsere gass "on demand", så med en gang du tråkker på gasspedalen, så produserer du den mengde gass du trenger.. Og det skjer nesten momentant..

Så bør man etter spaltebatteriet, en "bubbler" (beholder med veske som gassboblene bobler opp fra) som hindrer unødvendige/farlige eksplosjoner, man bør også montere tilbakeslagsventiler (fungerer på samme måte som dioder innen elektronikk)..
Så må man bytte ut forgasseren/innsprøytningen med en som er beregnet på butan/propan e.l.
Etter og fullføre dette, vil man få et meget godt fungerende kjøretøy, som faktisk yter bedre, og støyer mindre.. Problemet er at denne gassen brenner så raskt, at temperaturen ikke blir like høy som ved forbrenning av bensin.. Det fører til lav nok temperatur til at dampen som oppstår etter forbrenning omgjøres til vanndråper.. Og da må man ha en motor i rustfritt stål (sylindere kan behandles med keramisk belegg), og MÅ ha eksosanlegg i rustfritt (Katalysator skal ikke brukes)..

Husk også at ved forbrenning av hydroksid gass, får man INGEN forurensning i det hele tatt.. Alt som kommer ut eksosanlegget, er vanndamp!
Ikke noe CO2 utslipp eller noe slikt..
Om ønskelig, kan man lage et lukket system, hvor man kondenserer eksosen (vanndampen) og fører den tilbake i vanntanken for gjenbruk..

Husk også at dette prinsippet er egentlig ikke hydrolyse, men skapelse av vibrasjoner i vannet som knuser vannmolekylene..
Tenk på det som om du tar et vinglass og synger samme tone som glassets egenfrekvens.. Da kan du knuse glass med stemmen..

Det er bevist i laboratorieforsøk, at slik spalteprosess, kan produsere ti ganger så mye energi som man tilfører..

De fleste vil ikke tro på dette, da man i skolen lærer at man ikke kan få energi uten og tilsette like mye eller mere energi..
Saken er at man tror denne spalte metoden utnytter såkalt "null-pungt energi", noe forskere hevder at ikke burde være lovlig og bruke, da man ikke vet om slik energi kan føre til ukjente faktorer som da man utforsket radioaktiv stråling..

Saken er at dette er vibrasjoner, og ikke en ukjent farlig energi..
Skulle gjerne se den dagen hvor knusing av glass fører til radioaktiv stråling..

Grunnen til at forskere hevder slike ting.. Og til at man aldri har tatt dette i bruk, er enkelt og greit at man tjener penger på olje (denne metoden er foressten veldig gammel teknologi, bare flaks for de som elsker oljen at den ble oppdaget en stund før denne type spalting og forskning på elektromagnetisme som også utnytter såkalt null-pungt energi)..

Så menneskeheten i dag er med på og forurense hele vår planet (faktisk er den største og farligste forurensningen vi har; fryktbaserte tankeformer), som i dette øyeblikk fører til at oksygen nivåene i atmosfæren minsker.. I 1995 var oksygen nivået 18%, faller det under 15% begynner mennesker og bli kvalt..

Global oppvarming er en SCAM og skyldes økt sol aktivitet.. Det blir også varmere på andre planeter i vårt solsystem..

Med andre ord.. Vi dreper planter, dyr og mennesker for og tjene penger på olje! Vi lager også krig, for og finne olje, eller for og selge våpen (som eliten tjener på)..

Og alle lever sine liv uten og tenke på det en gang..
En familie i dag har vel i gjennomsnitt 3 biler?

Flytrafikken forurenser tonnevis med halvoppbrennt drivstoff som ødelegger ozonlaget!

Og med solens nåværende forbruk av hydrogen og oksygen, vil solen miste så mye masse, at den bokstavelig talt sluker jorden, før den dør..
Men dette er jo da ikke før om et par billioner år!

Så dette er vel egentlig ikke det problemet som haster mest..

--

Håper virkelig dette var informativt.. Husk også at vannspaltingen jeg skriver om her, er faktisk så langt i fra og være hydrolyse, at temperaturen ikke øker i spaltebatteriet (som skjer ved vanlig hydrolyse)..
Ei heller er strømforbruket stort.. Tilsvarer kanskje et par lyspærer på bilen.. Har du kraftig dynamo for og drive musikkanlegg i bilen med forsterkere og det hele, ja da har du nok til og drifte en haug med spaltebatterier nok til og skaffe drivstoff til lastebiler fra vanlig vann..

Ja, det er sant.. Denne typen spalting er heller ikke avhengig av destillert vann, da det ikke skjer en hydrolyse prosess som feller ut mineraler fra vannet, som da ville laget belegg på elektrodene..

Jeg har en kontakt som oppdaterer meg litt innen biler som går på vann konverteringer, og sender meg prosjekter som har feilet og som er vellykket, slik at man finner ut hva som fungerer best..
Han er faktisk så interessert i det med vannets egenfrekvens, at han nå er i gang med og lage et spesielt spaltebatteri med rør som er hullet i stigende rekkefølge for og skape en viss naturlig svingning, som vil føre til enda mindre strømbehov for større vannspalte-reaksjon..

Men nå er jeg egentlig ganske sikker på at folk som leser dette tror jeg er sprø, og det er jeg bare glad for.. :D

Håper det var noe nyttig informasjon her..
Også vil jeg folk skal begynne og tenke litt på egenhånd, og ikke slå opp i fagbøker for og finne fasit'n.. Vi har en hjerne for å bruke, og skolegang og kursing er en form for programmering (det er jo religion også i høyeste grad) som rett og slett gjør at du slutter og tenke ut ting selv..

For det står jo i boka at sånn er det..

Jeg har sett mange eksempler på dette i de senere år..
Kursvirksomheter er mangedoblet og folk blir levende roboter!

Ikke at det er noe galt med og delta i kurs.. Men pass på at man ikke stoler på boka før man tenker seg gjennom en løsning..

En annen ting jeg synes er litt rart, er at alle store oppfinnere skal visstnok ha hatt som vane og drikke absinth (hallusinerende alkohol drikk)..

Og noe som også er felles for oppfinnere, er at nesten alle har unngått skolegang, og de fleste har rett og slett ikke klart skolen..

Likevel er de geniale tenkere, nettopp (mener jeg da) fordi de har friheten til og tenke, og er ikke begrenset av faktabøkenes begrensninger..

For de som hater lange meldinger, så kan jeg ikke annet enn og beklage, men følte jeg kunne slå meg løs, siden dette er MIN post.. Mouhahahahaha!
Sist redigert av Bluelight den tor 12 nov, 2009, redigert 1 gang totalt.
Bluelight

Brukeravatar

l_o_s_b

Legg innav l_o_s_b » lør 09 des, 2006

Må sei eg ikkje leste heile den siste posten, eg tok kjemi på allmenfag og det er nok for meg :P Men velkommen hit :)

Og det med at mangen(ikkje alle) av dei store oppfinnerene ikkje har likt seg på skulen er vel at dei har spesialisert seg på eit felt og er forferdelig på allt anna ;)

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Lenker..

Energiform opddaget av Tesla som ikke ble tatt i bruk (Meyer her er ikke Stanley Meyer)..
http://www.semjase.net/billy.html
http://www.semjase.net/ (Kult for dem som også tror på UFO'r :D)

Google Video's om Stanley Meyers: http://video.google.com/videoplay?docid=-3333992194168790800&q=stanley+meyer
Bluelight

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » lør 09 des, 2006

Bluelight skrev:Men nå er jeg egentlig ganske sikker på at folk som leser dette tror jeg er sprø
Neeeida... :wink:

Det er jo bare to muligheter; enten virker det, og snart zipper vi rundt i "fremtidsbilen" som går på vann, eller så virker det ikke, men du har sannsynligvis hatt det gøy med eksperimenteringer og har lært en masse... Må jo være en vinn-vinn situasjon.
My dongle is small, hard, and purple.

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » lør 09 des, 2006

Velkommen :)
Sr Consultant Visualization
Aker Solutions

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » lør 09 des, 2006

Velkommen til 3Dhue :D

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Takk!
Lurer på hva politikere og strømprodusenter hadde gjort hvis folk plutselig begynnte og bruke de hittil "ukjente" energiformer til og produsere så mye støm man bare makter..

Ho ho, hadde vært kult og selge så mye strøm til strømprodusentene, at de går konkurs!

Nåja, nok drømming..

Her kommer et bilde av en som kjeder seg på kontoret:
Bilde
Bluelight

Brukeravatar

TomR

Legg innav TomR » lør 09 des, 2006

Hehe. Ja, tiden vil vise kva som skjer :D .
TomR.

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » lør 09 des, 2006

Velkommen =)

En familie i dag har vel i gjennomsnitt 3 biler?

Nåvel.. det var vel kanskje litt drøyt? ;p
Ved utgangen av 2005 var det registert 2 330 850 person- og varebiler i Norge, men ellers lykke til med bilen og alt ;)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Legg innav Bluelight » søn 10 des, 2006

Kjenner ingen familier med mindre enn 2 bilder jeg i hvertfall, og mange bruker også bil på jobben som er i telleg til privatbilene.. Alle industrimaskiner/anleggsmaskiner og arbeidsbiler forurenser jo dem også, men er enig i at 3 biler pr. familie var og overdrive litt..

Kjenner jo en del som ikke har bil i det hele tatt da, og det er jo bra.

Med hvis man summer forurensning fra alle kjøretøyer og arbeidsmaskiner pluss flytrafikk og industri, så er det ingen tvil om at det er snakk om ganske enorme mengder utslipp!

Edit: Teller dem med snøskuter'ne til samene?
Og hva med båter, oljeplatformer, frakteskip?
Bluelight

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » søn 10 des, 2006

Hehe, joda.. skjønner hva du mener, måtte bare erte litt. Det var igrunn bare at du skrev "i gjennomsnitt" som fikk meg tenke på at isåfall må noen familier ha sinnsykt med biler for å dra opp snittet i forhold til alle som ikke har :roll:

men men.. nok off topic fra meg.. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Bluelight
Kontakt:

Legg innav Bluelight » søn 10 des, 2006

Neida, det var bra det.. Jeg trenger og settes på plass litt jeg også vet du..
Blir litt overdrivelser noen ganger når man tenker på ting som plager en..
Er hvertfall slik for meg! He he.. :p

Takker for positive og hjelpsomme svar! :)
Bluelight

Gå tilbake til «Hvem er du?»