Veldig nysgjerrig på 3D!

Her kan du presentere deg selv!

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Miwa
Sted: Steinkjer

Veldig nysgjerrig på 3D!

Legg innav Miwa » lør 05 okt, 2013

Mitt navn er Maria, er fra Nordland hvor jeg har bodd i Mosjøen hele mitt liv.
Studerer nå ved HiNT i Steinkjer hvor vi går innom mange forskjellige jobbmuligheter, var her jeg først fikk begynne å teste ut Maya.

3D er noe jeg lenge har vært nysgjerrig på, så får en nå bare se om det blir noe mer underveis og etter bachelorstudiene.
Så langt ser modelering og texturering mest interessant ut for min del, men har enda ikke kommet til animasjonsdelen i en
introduksjonsoppgave vi jobber med i Maya. Føler jeg enda ikke har mestret mye da skolen pusher mye på tiden da vi skal
rekke også to andre fag, og samtidig starte med en kortfilm i full 3D i slutten av denne måneden.

Er som sagt helt fersk i 3D og har enda ikke fått prøvd ut andre mulige program da jeg ikke enda har fått tid eller støtte til
disse igjennom skolen. Mulig jeg legger ut bilder av oppgavene jeg driver med senere, kritikk fra godt erfarne ville komme
godt med i undersivningen!

Ellers tegner jeg litt i fritiden, skulle gjerne brukt mere tid på å utvikle meg videre i digital art også.

Ser frem til å snoke rundt her på forumet! :D

saaro
Sted: Lillestrøm /
Kontakt:

Legg innav saaro » søn 06 okt, 2013

Heisann Maria.
Velkommen til 3Dhue :)
Hvis du er nysgjerrig på 3D så ville jeg absolutt anbefale deg å prøve. Jeg var også nysgjerrig og skulle bare prøve et semester på NOROFF, og falt helt pladask etter bare noen uker. Det er en helt fantastisk bransje :)
Du møter så mye kreative, originale mennesker som finner på de sprøeste tingene.

Vil tipse deg om å kjøpe et års abonement på Digital Tutors hvis du vil lære mye og raskt. (det finnes andre nettsider også) Skulle ønske jeg visste hvor mye hjelp det var da jeg var nybegynner. Tror de har noen gratis-tutorials liggende ute, sjekk det ut :)

Ellers er det bare å spørre hvis du lurer på noe, alltids noen inne på forumet her som har hatt det samme problemet ;)
Stein Aarø
Daglig leder
Goldbox AS
www.goldbox.no

danielodland

Legg innav danielodland » lør 19 okt, 2013

Velkommen til Huet!

3d er en herlig sammensmelting av kreativt og teknisk, og er ett av de fagene hvor man alltid, alltid, alltid har noe nytt å lære. Man blir stadig mer ydmyk av å drive med dette og se hvor mye man ikke kan enda=) Men det er likevel et veldig tilfredsstillende fag med mange disipliner å kose seg med.

Støtter forslaget til Stein om å oppsøke Digital tutors. Du som sitter med Maya har enorme mengder informasjon på nettet tilgjengelig, og store mengder videotutorials. En av fordelene med Maya. Si fra hvis du lurer på noe og post gjerne arbeidene dine her. Ikke vent til du har sagt deg ferdig, post etterhvert så kan folk hjelpe deg til å ikke gjøre grunnleggende tabber tidlig i prosessen. En av de beste kildene til å utvikle deg i faget er å poste på forumer som dette og be om kritikk.

Gå tilbake til «Hvem er du?»