Musikkvideo fra Toxic

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
onkel_eilert
Sted: Oslo

Musikkvideo fra Toxic

Legg innav onkel_eilert » man 01 feb, 2010

Musikkvideo Madder Mortem «Where dream and day collide»

For rundt et år siden startet vi på en musikkvideo som en forlengelse av et cover-design for Madder Mortem. Dette har vært et sideprosjekt som vi har jobbet med i ledige stunder. Det har vært uten budsjett, men med full kreativ frihet.

Videoen skal promotere en EP som kommer i Mai 2010

Stilen er en blanding mellom 2D og 3D og målet her var å lage en soft illustrert look hvor komposisjon og stemning var viktigere enn realisme.

Konseptbeskrivelse

Vi befinner oss på en tilsynelatende ubebodd planet, hvor vi tidlig oppfatter at planeten er en gigantisk mekanisk konstruksjon som skaper alt liv på overflaten. Maskiner under jordoverflaten styrer alle økologiske prosesser som tilsynelatende virker naturlige. I kjernen av planeten befinner det seg en stort mekanisk hjerte som huser planetens menneskelige skaper.
Skaperen er fysisk lenket til planetens hjerte og bruker all sin tid til å styre maskiner og lete etter aktivitet på overflaten.
Om han skulle oppdage aktivitet, kan han lede eventuelle andre mennesker til åtte mekaniske portaler han tidligere har plassert utover planeten. Kun én av portalene kan aktiveres om gangen, og når en portal er aktiv, fungerer de andre som veivisere til den aktive portalen.

På overflaten følger vi en kvinne som har vandret rundt i årevis, i håp om å finne den aktive portalen. Vi følger hennes reise rundt på planeten, fra portal til portal, og det tilsynelatende møtet med skaperen.

Her er noen stills
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Directed by
Christian Ruud og Kim Holm

Produced by
TOXIC

Concept art and Matte paints
Christian Ruud og Kim Holm

Animators

Frode Ekeberg, 
Morten Homleid, 
Kim Holm, Christian Lundvall, 
Christian
Ruud

3D/Modeling/texuring/rendering
Frode Ekeberg, Morten Homleid, Christian Lundvall, Christian Ruud, Lars Hauge Hoel

Compositing
Frode Ekeberg, 
Morten Homleid, 
Kim Holm, 
Christian Ruud

Editing, online and grading

Knut A.Helgeland

Offline editor

Helge Tjelta

Music

Madder Mortem

Label

Peaceville Records

Sjekk den ut

[vimeo]http://www.vimeo.com/9041384[/vimeo]
vimeo link (anbefales)

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » man 01 feb, 2010

Utrolig stilfullt og gjennomført! =D> Syntes den var helt rå. Likte egentlig sangen ganske godt og. Tror faktisk jeg er nødt til å se den et par ganger til! :butt:

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 01 feb, 2010

knalltøft! Jeg synes jevnt over det meste var veldig bra utført. Liker stilen veldig godt, og digget det lange håret på dame karakteren. Selv om det ikke er veldig originalt (heavenly sword for eks).

Det eneste jeg har å utsette var han robot/menneske/humanoid mannen som satt ved "kontrollpanelet" - animasjonen var litt statisk og miljøet/rommet han satt i var ikke like stil-fult og atmosfærisk som resten av videoen. Jeg synes kanskje de scenene der ble litt for lyse og kontrastløse sammenlignet med resten.

Er noe av inspirasjonen hentet fra Shane Ackers 9?

Men alt i alt bra jobba og jeg likte faktisk låta. Er det et norsk band?
=D>
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » man 01 feb, 2010

utrolig kult ! har gledet meg til å se denne

Brukeravatar

Magne
Sted: Saltnes, Norge
Kontakt:

Legg innav Magne » man 01 feb, 2010

Whoa O_O
Dette var helt fantastisk bra. Stilen minnet meg veldig om en annen anmert musikkvideo jeg så en gang... Noe om en måne eller noe.
Cinema 4D, Photoshop, RealFlow

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 01 feb, 2010

Veldig veldig bra gjort, men jeg likte ikke helt menneskene og animasjonen på de. Når dama går oppover fjellet, og det at stilen til de to karakterene var litt forskjellige.

Ellers var det vakkert!

Brukeravatar

tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » man 01 feb, 2010

Synes dette var lekkert og delikat og se på. :D
Veldig kunstnerisk og kreativt, selvom jeg satt med et inntrykk av at jeg har sett noen av tingene før, bare i andre settings og produksjoner dere har gjort, er det slik at dere har tatt mye inspirasjon og ideer fra tidligere produksjoner dere har gjort? =D>

Får vi se en breakdown/making off .... :twisted:

Brukeravatar

BendikSlyngstad
Sted: Sykkylven

Legg innav BendikSlyngstad » man 01 feb, 2010

Rett og slett utrolig flott!

Må ha vert gøy å jobbe med! :D hadde vert interessant å fått sett noen breakdowns, som tideliger nevnt her.

Brukeravatar

filmelskeren
Sted: Skien
Kontakt:

Legg innav filmelskeren » tir 02 feb, 2010

Flott design, bra jobba;)

Brukeravatar

Mr Rude
Kontakt:

Madder video

Legg innav Mr Rude » tir 02 feb, 2010

Hyggelig tilbakemeldinger alle sammen :D

Vi har nok ikke hatt noen klare inspirasjonskilder, men i disse dager skal det godt gjøres å lage noe ingen har sett før. Alle scenene er forøvrig skisset ut før vi laget noe i 3D. Noen skisser ble også jobbet videre på og endte opp som mattepaints i videoen. Mye av animasjonen er kun laget i 2d.

Vi har nok ikke gjort noe lignende før, men mulig noen har sett lignende grafikk i et cd cover jeg gjorde for samme band som kom ut i mai.

Vi ser også at vi kunne jobbet mer med karakterene, men siden dette var et pro bono prosjekt med deadline, måtte vi si stopp en gang.

Takk for tilbakemeldinger.

Brukeravatar

groundskeeper willie

Legg innav groundskeeper willie » tir 02 feb, 2010

sykt bra!!!

Brukeravatar

severin
Kontakt:

Legg innav severin » tir 02 feb, 2010

Kjempeflott video med mange veldig fine bilder! :)
<a href="http://3dartist.no">3D Artist</a> - <a href="http://gimpville.no">Gimpville</a>

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tir 02 feb, 2010

Ja dette var tøft, bra jobba Morten og co :)

goofygutt

Legg innav goofygutt » tor 04 feb, 2010

Veldig bra gjennomført visuelt sett, noe stive meneskeanimasjoner men det er minimalt av de.
Eneste er at jeg føler noenganger at ikke hendelsene eller intensitiviteten reflekteres i musikken og omvent, føler av og til at jeg ser på en film, men har skrudd av lyden og hører på Toxic istedenfor, det har nok med klippingen å gjøre.

Men ellers veldig bra :) Ser nydelig ut!

Brukeravatar

Dårlig animatør
Sted: Bergen

Legg innav Dårlig animatør » lør 13 feb, 2010

Utrolig stilig!
Hører at Madder Mortem har litt samme sounden som VA til tross for forskjellene i sjanger. :)
Limited? I have hundreds of hats!!

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»