Lamborghini Reventon teaser

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Lamborghini Reventon teaser

Legg innav hardrock_ram » man 26 mai, 2014

EDIT: NY VIDEO I SISTE POST

En modell jeg skal bruke i en scene. Den er rigget med terrain following, korrekt sving og hjulrotasjon som fungerer automatisk. Det er noen småutfordringer i denne funksjonaliteten jeg må fikse, pluss at jeg må lage omgivelser. Jeg følte for et lite avbrekk, og lagde en teaser med kun modellen :). Kritikk mottas med takk!

LINK
Sist redigert av hardrock_ram den lør 17 jan, 2015, redigert 2 ganger totalt.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 19 aug, 2014

Modellen ser jo helt nydelig ut, shader og lyssetting mangler litt "touch" :twisted: :)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

OlaHaldor
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » tir 19 aug, 2014

Jaw drop! =D>
Generalist @ Qvisten

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » ons 20 aug, 2014

Takker :).
Ang kritikken, så er denne snutten absolutt ikke noe ferdig arbeid. Jeg bare følte for å sette på en render og lage noe småtteri ut av det jeg hadde så langt :P. Jeg prøver dessuten å lære meg Nuke og Mari på dette prosjektet, så jeg måtte teste hele pipelinen :).

Hva synes dere om teksten ("what is the fifth element?") og musikken? Ga det noen mening og\eller ble det teit? :) (ærlig mening mottas med takk ;) ) Dette er elementer jeg tenker at jeg kanskje kan bruke i den "ordentlige" filmen ...

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 21 aug, 2014

Er mye snacks her! Dønn ærlig er det jo litt klisjè, men samtidig det er bil, motor og Lamborghini! Det skal jo være litt sånn, hehe :)

Som en test er det jo kjempe. Det ferdige arbeidet håper jeg har litt mer shine. Uansett kult å se.

Har ikke fått testa Mari selv. Fungerer pipelinen bra?
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tor 21 aug, 2014

Ja, det skal være litt klisje selvsagt, men det må være kult samtidig. Kan godt hende jeg finner på noe annet ...

Mari fungerer fint det. Jeg fatter ikke helt hvorfor folk snakker om det nesten som om det er en revolusjon, men det programmet gjør, gjør det bra.

Jeg tenkte også å prøve ut Ptex. I bransjen vår er det ofte lite tid til å bearbeide modeller, men samtidig er det sjeldent at selve modellen blir forandret i det hele tatt etter at den sendes til 3D, så det kan godt hende det vil fungere bra.
Vi er langt unna dere enda, men vi prøver å presse oss framover :).

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 22 aug, 2014

Klisje er gull :wink:

hardrock_ram skrev:Vi er langt unna dere enda, men vi prøver å presse oss framover :).

NOV gutta drar godt ifra gitt. "Raymond liker ikke" :wink:

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 17 nov, 2014

Når det kommer til Mari og Ptex så har texture transfer kommet nå så du kan begynne i ptex og bare transferre dersom det kommer UV senere.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » lør 17 jan, 2015

LINK

Oppdatert video av Lamborghinien. Problemer jeg selv ser, er først og fremst at den ble for kjedelig. Manglende storyboarding er nok mye av grunnen. Teaseren er laget først og fremst for å gi meg selv konkrete læringsmål for programvare og teknikker, så det får bare gå. Jeg ser dessuten at en bil som beveger seg MÅ ha en sjåfør for at det ikke skal se rart ut :P.

Bilen skulle også sladde og spinne. Den er rigget og fungerer til dette, men uten støv og hjulspor så ser det bare ut som at den flyter på asfalten. Dette er noe jeg har planer om å lære meg til siden, men jeg måtte sette en grense for denne gangen.

Teknikk:
Modellene er laget i 3dsmax, malt i Mari og rendret med Vray. Kameraet er overført fra 3dsmax til Nuke vha. DETTE scriptet. Nuke er brukt til å bryte ned renderen i ulike elementer, legge på bakgrunn (inkl. de halvveis mislykkede refleksene fra bakgrunnen :P), lens flares og mye annet. Kan nevne at jeg skulle ønske at de 3D-relaterte verktøyene i Nuke var bedre, nå som jeg bruker mer tid der ...

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»