Demo reel 2014 - Daniel Odland

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
danielodland

Demo reel 2014 - Daniel Odland

Legg innav danielodland » ons 22 jan, 2014

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7uxTqKe1Z5o[/youtube]
http://youtu.be/7uxTqKe1Z5o

Min nye demoreel. Kom gjerne med innspill selv om jeg anser den som ferdig.http://youtu.be/7uxTqKe1Z5o
Sist redigert av danielodland den ons 22 jan, 2014, redigert 2 ganger totalt.

Trådstarter
danielodland

Aner ikke hvorfor youtube embed ikke funker for meg noensinne, men holder på å uploade til vimeo. Håper det funker.

[EDIT: fikset. Knall.]

Trådstarter
danielodland

[vimeo]http://vimeo.com/84802156[/vimeo]

Vimeoversjon oppe

Brukeravatar

evengi
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » lør 25 jan, 2014

Hei.

Jeg syntes dette var fint. Likte godt at du skrev hva du har gjort på hver jobb. Fin lengde.

Starten er veldig bra og ser veldig proff ut, så følger mange ting som ser fint ut, deretter kommer turntable våpnene og huset som flimrer. De er de svakeste arbeidene. Kanskje turntablene skulle vært slått sammen, siden de er repetisjon fra starten eller gått ut.
Huset med flimmer- her får jeg inntrykk av at du har gjort en AE jobb og ikke laget huset i 3D, selvom du har infoteksten der. Dvs. det arbeidet føles dårligere enn det er. Antar det der ganske bra ut uten filtrene på toppen.

Alt i alt, en bra reel, hvis jeg skulle ansatt folk, føler jeg at jeg har et godt vurderingsgrunnlag fra denne reelen, jeg har en god pekepinn på hva du er god på.
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » søn 26 jan, 2014

Takk for respons.

Huset var ment å være sånn fra starten. Jeg ville at skulle være grainy og glitchy...litt sånn slenderman. Hvis den delen av det bare er idiotisk er det fair enough men vil bare nevne at det ikke er ment å være pent ;)

Ellers lurte jeg på hva du mente med ''Kanskje turntablene skulle vært slått sammen, siden de er repetisjon fra starten eller gått ut. ''

[Edit] Mente du at de burde gå samtidig ved siden av hverandre? I så fall har jeg faktisk sittet og prøvd en sånn løsning idag. Skal lage en ny versjon av reelen med mindre grønsj på huset også=)

Daniel

Brukeravatar

evengi
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » søn 26 jan, 2014

Hei Daniel.
Akkurat det jeg mente, med turntable.
Ps. Er ikke sikkert jeg har rett ang. huset, men dette var altså førsteinntrykket.
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.

www.evengi.no

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » søn 26 jan, 2014

Rett og rett, det er jo inntrykket som teller =) Og i en reel er det førsteinntrykket som teller =) Men ja, tester litt med turntablene. Ser ikke så pent ut å bare dele opp renderne så må prøve litt forskjellige løsninger.

Takk for tips!

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » fre 31 jan, 2014

Likte portføljen veldig godt! Spesielt musikken satte prikken over i`en ;). Men som evengi sier, så passer ikke turntables inn. Animasjonen hvor modellene brukes er uberfet, men modellene i seg selv er ikke noe spesielle, så å se dem i et turntable trekker dem ned.
Utover det ser det helproft ut ;)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » fre 31 jan, 2014

Okei veldig greit å høre forskjellige meninger om dette! Hadde opprinnelig ikke turnsene med men ble oppfordret til å ta de med av såpass mange at jeg la de inn ;)

Er de dårlige eller er det mer at du ikke bryr deg om de? Sett at du skulle vurdere om du skulle ansette meg, ville de vært mer interessante da?

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » lør 01 feb, 2014

Vel, modellene i seg selv er ikke noe enhver med noen timer modelering under beltet ikke kunne klart. Det er det du gjør med dem i animasjonen som er awesome. Derfor trekker turntables`ene noe av det eksotiske ut av animasjonen. Hele ideèn og utførelsen til den øl-reklamen er så rå og annerledes, og turntables trekker litt av "mystikken" ut av den ...

Dessuten mener jeg personlig at turntables er den kjipeste måten å vise fram arbeid på. Modellen bør være rett ut spektakulær for å opprettholde interessen min :P

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » lør 01 feb, 2014

Skjønner. Grunnen til at jeg spør er jo at reelen ikke er lagt opp først og fremst for å underholde, men for å informere. Modellene i seg selv er, som du sier, ikke noe å gispe etter luft over men jeg er fornøyd med våpnene helhetlig sett og tenkte at det var greit å vise arbeidet i reelen og ikke bare resultatet. Folk har etterlyst enda flere breakdowns og noen har etterlyst wirepasses. Lagde og sendte disse på oppfordring. Bare nevner det fordi jeg vil at intensjonen med reelen skal være klar; den er der fordi jeg søker jobb og freelancearbeid. Nå håper jeg ikke at jeg framstår defensiv. Setter pris på kritikk. Alltid. Men vil bare at det skal være sagt at reelen skal være informativ og inneholder det arbeidet jeg selv er mest fornøyd med slik at en potensiell arbeidsgiver kan få et inntrykk av hva jeg kan, så kan reklamefilmen selv være underholdende ;) Når alt det er sagt, tar det du sier til meg og prosesserer det ;) takker for respons!

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » lør 01 feb, 2014

Bare hyggelig ;)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»