NY Showreel

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
DJVaage
Sted: BERGEN
Kontakt:

NY Showreel

Legg innav DJVaage » lør 10 aug, 2013

Har satt sammen en showreel som viser arbeid jeg har jobbet med mellom 2011 - 2013.

Jeg er primært en karakter animatør men har med denne reelen bestemt at jeg ville vise at jeg også kan gjøre andre arbeidsoppgaver relatert til CG.

[vimeo]http://vimeo.com/64100572[/vimeo]

En fullstendig reel breakdown kan sees her:
docs.google.com/file/d/0B9iLSXr8JY7RVThyNE9jcDRnbzQ/edit?usp=sharing

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 12 aug, 2013

Hei.

Fine arbeider, men jeg synes reelen er for seig. Introen er for lang. Husk at de som ser reelen vil fort til det beste arbeidet. Naa er jo introen din ogsaa arbeid ettersom du har karakteranimasjon paa teksten, men jeg er redd det tar for lang tid. Ellers kan du klippe ned nesten alle shots. Et godt eksempel er trompetshottet. Jeg sluttet aa se paa reelen etter det shottet da den drar for mye paa det. De som ser paa reels har ikke tid til aa se masse foer godsakene kommer.

(naa ser jeg resten for aa se om det kommer noe mer bra.)

Collagen med alle stillsene fra vennebyen er fine, men igjen for tregt. Husk at de som ser paa kan stoppe reelen.

Slutten er det unaoedvendig aa zoome inn paa. Om man maa bruke tid paa aa kunne se kontaktinfoen er dette negativt.

Just my 2 cents.
Jeg tror du kan gaine mye paa en litt raskere reel.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
DJVaage
Sted: BERGEN
Kontakt:

Legg innav DJVaage » man 12 aug, 2013

Takk for feedbacken :-)

Har nok fått lignende feedback av mine kollegaer og andre venner i bransjen like etter eg slapp reelen online men har ikke hatt tid siden til å gjøre endringene enda.

Om det ikke blir en edit av denne så blir nok neste reel "more to the point" :-)

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 13 aug, 2013

Om du skal bruke den i jobbsoek ville jeg gjort det naa. Om du har laget den i mer generell sammenheng er det greit aa la det vaere (selvom jeg nok ville fikset paa det) bare du husker paa det til evt. jobbsoek
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 21 aug, 2013

Jeg må si meg enig med Mikademius her. Er fine arbeider, men det går for sent. Jeg tok meg også i å begynne å skippe rundt.

Husk også å begynne med de beste arbeidene dine for å få oppmerksomhet. Mange stopper en reel etter 10-15 sekunder.

Prøv å hold deg til rundt ett til halvannet minutt. Er det snakk om compositing, vfx eller rigging-reels kan man bruke lengre tid for å vise den tekniske oppbygningen.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 21 aug, 2013

Hiver meg på her: Skulle du finne på å bruke den i jobbsøk, burde du gjøre som anbefalt over her... Just saying.. :twisted:
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»