Ari Behn og Per Heimly mocappet i ny vignett

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Ari Behn og Per Heimly mocappet i ny vignett

Legg innav evengi » ons 19 jun, 2013

Hei.
Monster entertainment forespurte meg om en vignett til Ari Behn og Per Heimlys nye tv program. Vi jobbet ut en idè om at gutta skulle styre seg selv som marionetter.

Jeg lagde kariakturer av Per og Ari i zbrush.
Deretter kom gutta inn i studio og vi kledde begge opp i nydelig ettersittende velcro med reflektive markører.
Jeg betatestet nytt mocap software for Optitrack og benyttet sjansen til å gjøre opptakene i Motive, og det gikk glimrende!

Jeg tok også opp øyne og kjeve samtidig, jeg trengte ikke hele ansiktet siden dette var uten mimikk.

Retargeting fra gutta til dukkene gikk smertefritt ettersom de har ganske like proposjoner.
Det som derimot tok utrolig mye tid var å simulere alle trådene på dukkene i alle shots. Alt er mayas nHair, og funker glimrende, men hver lille scene krevde mye oppsett siden hver dukke har ti tråder.
Uansett, jeg syntes det ble fint sluttresultat og forsøker overbevise meg selv at det var verdt det! :)

Tv selskapet har laget en ny versjon av vignetten hvor de har laget nytt voicespor og klippet om, dvs det er ikke lipsync lenger. Under er begge versjoner. Jeg syntes ikke det er veldig ødeleggende at det ikke er synk, det hele fremstår bare mer komisk.

Roger

Orginal vignett

Tv versjon uten lipsynck

Bilde

Bilde
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 03 jul, 2013

Hehe, fin fin vignett! Har faktisk ikke fått sett den før nå. Digger stilen på looken du kjører. Synes helheten med lipsync og det som du sier fungerer bra.

Slutten hvor dukkene blir kastet mot kamera kunne kanskje trengt bittelitt kjærleik på animasjonskurvene, men ellers veldig kult.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Kontakt:

Legg innav evengi » man 08 jul, 2013

Takk for det Tronotrond!

Kjærleiken er der hele tiden, massevis, men ønsket om den bevegelsen du ser på slutten er bestillt fra kunde.
"Dukkene skal henge lenge i kamera."

Men jeg kunne nok puttet mer kjærleik inn i den bestillingen. Neste gang...

www.evengi.no

Brukeravatar

shcmack
Kontakt:

Legg innav shcmack » tir 09 jul, 2013

Dette ble knallbra, imponerende! =D>

Brukeravatar

Alf I
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav Alf I » tir 09 jul, 2013

Knallbra ! Så original vignett, gikk nok med mange timer på alle de trådene, men det funka veldig bra. Du fikk de enkle figurene til å ligne også, morsomt og imponerende animasjon og konsept
Mvh. Alf I.Moseid, Kristiansand

( 3Ds Max )

www.fxfilmstudio.com

Brukeravatar

Trådstarter
evengi
Kontakt:

Legg innav evengi » ons 10 jul, 2013

Takk shcmack, jeg ble knallglad for å høre det!

Akk Alf, og takk for at du brukte din første post på å kommentere vignetten min! :)

www.evengi.no

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»