Old American Pie - 3ukersoppgave Idefagskolen

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
jonimeg

Old American Pie - 3ukersoppgave Idefagskolen

Legg innav jonimeg » man 14 jan, 2013

Hei Hue!
Da er vi klare for andre semester på 3D animasjon ved Idefagskolen, og er i full gang med produksjon av semesteroppgave - kortfilm.

Her en liten teaser! (HD er selvfølgelig mest kos å se)

[vimeo]http://vimeo.com/56687752[/vimeo]

Denne kortfilmen er en 3-ukers oppgave vi jobbet med før jul, der hensikten var å få mulighet til å varme opp til semesteroppgaven. Dette ga oss også muligheten til å teste ut stil, design, problemområder, rigger og animasjon til kortfilmen vår.

Scenen er helt uavhengig av filmen vi nå produserer, men inneholder endel elementer vi har planlagt å ha med, derfor kan den også virke litt tilfeldig i forhold til handling.

Hvorfor mister karakteren kappa si halvveis inn hører jeg du spørre om? Det er rett og slett fordi vi fikk testet det vi trengte i forhold til nCloth, og valgte å ikke bruke mer tid av de 3 ukene vi hadde på det. De andre småfeilene vi ikke har utbedret har vi rett og slett latt være slik de er så man kan se hva vi har fått til på våre 3 uker og ikke brukt noe mer tid utover det.

Credits:
Yvonne Engbråten (Nanari): Rigging, Scripting og Animasjon
Eskild Carlsen (Malgan): Modellering, Texturering og Shading
Eilef Sandnæs (Heileif): Environment Design, Compositing, Lyssetting
Øyvind Fiksdal (FXdal): Concepts, Characterdesign og modellering, Texturing, Shading og Modo- Supervisor ;)
Jonas Martin Larsen (Jonimeg): Regi, Character-design, Cinematografi, Animasjon, Prop-rigger, Cloth-simulering, Edit

Håper teaseren blir vel mottatt!

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » man 14 jan, 2013

Mye bra her! Blir spennende å se hovedprosjektet :)

Jeg vet ikke hvor representativt dette prosjektet er for kvaliteten på det neste? Jeg reagerer jo litt på deler av teksturarbeidet, spesielt i omgivelsene. Teksturen på bakken fungererer godt helt til man kommer frem til huset. Her faller kvaliteten litt drastisk når man ser på bakken og spesielt grunnmuren osv. Man slipper jo unna med mye når man har en character in action å følge med på, men spesielt det overnevnte blir litt forstyrrende i bildet.

Jeg tenker jo med det første at dette er fordi det bare var en test og at dere har gjort ting så enkelt som mulig. Men jeg ville bare nevne det^^

Lykke til i alle fall! Mye bra.

Brukeravatar

shcmack
Kontakt:

Legg innav shcmack » søn 20 jan, 2013

Dette her er et steinbra resultat på så kort tid! Husker fra erfaring hvor mye jobb det var på vår 3-ukers oppgave, og denne gruser vår! :)

SandboxMakebelieve:
Dette er en oppgave som skal fullføres så godt som mulig på 3 uker, med det mål om å få testet ut så mye som mulig som man kan ta med seg som erfaringer til selve semesteroppgaven. Så denne er representativ i den form av at dette er gjort på 3 uker, mens selve semesteroppgaven har de i overkant av 6 måneder på. Så det er et test-prosjekt som ser veldig lovende ut :)

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » man 21 jan, 2013

Jeg merket meg visst ikke disse 3 ukene. Ser at det blir litt teit med den typen kritikk nå som jeg fikk sett det i rett perspektiv.

Så la meg heller bare si meg enig i at dette definitvt ser veldig lovende ut :)

Brukeravatar

einarmn
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » man 21 jan, 2013

=D> Godt jobbet på den her. Morsom

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » tir 22 jan, 2013

Oh, veldig bra resultat!
Har høye forventninger til semesteren deres nå :wink:
Dere får poste litt semester-wip's her på hue etterhvert!
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

evengi
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » tor 31 jan, 2013

Dette så fint ut.
Sim av nCloth var fin, tøyet er litt for tungt og mykt. Det burde nok være stivere.

Veldig store bevegelser på figuren. Det funker ganske bra her, men kommuniserer veldig overdrevent. Er man sliten har man mindre kroppsbevegelse og heller mer som skjer i ansiktet.

Blir gøy å se ferdig resultat.
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»