Mekanisk pusekatt - Rigg Presentasjon

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
shcmack
Innlegg: 224
Registrert: søn 16 aug, 2009
Kontakt:

Mekanisk pusekatt - Rigg Presentasjon

Legg innav shcmack » fre 19 okt, 2012

Hepp :)

For en god stund siden så ble det postet en rigge-challenge på cgsociety:
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=216&t=907295
Bilde

Jeg har holdt på med denne en god stund, litt av og på, og har omsider blitt ferdig med riggen. Super-utfordrende modell å rigge, da hvert enkelt objekt kun kan gå i én akse, og at man må kunne styre objekter som skal styre andre objekter de selv er avhengige av, uten å få offsets og uten cycle-errors.

Rigg-presentasjon:
[vimeo]http://www.vimeo.com/51740519[/vimeo]
Har tenkt til å få laget en rigg-breakdown etterhvert, men må ha en liten pause og la håret få gro litt, mistet mye av det i prosessen på dette prosjektet :P

Til de av dere som er gira på rigging så anbefaller jeg denne ;)

Brukeravatar

LoFeX
Innlegg: 2
Registrert: fre 07 okt, 2011
Sted: Nøtterøy

Legg innav LoFeX » fre 19 okt, 2012

Se her ja! =D>
Dette har jeg ventet lenge på jørn =) Hatten av til deg. Dette var helt rått.
Godt å være ferdig?

___________________
Vince

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 19 okt, 2012

Kan tenke meg du lærte en hel del om rigging på denne. Utrolig kul rigg og meget godt presentert! =D>
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Saberril
Innlegg: 367
Registrert: tir 01 jun, 2010
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » fre 19 okt, 2012

Good job jørn! you da bomb! :D:D:D Flott levert både rigg og presentasjon :D
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 19 okt, 2012

Imponerende! Både teknikk og presentasjon!
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Teetime
Innlegg: 424
Registrert: man 01 mar, 2010
Kontakt:

Legg innav Teetime » lør 20 okt, 2012

Godt jobba! Ser veldig pent og ryddig ut detta:D Hadde vært kult med en kjapp gjennomgang av hvordan du løste noen av delene her=)
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

Brukeravatar

Trådstarter
shcmack
Innlegg: 224
Registrert: søn 16 aug, 2009
Kontakt:

Legg innav shcmack » lør 20 okt, 2012

Tusen takk for skryt folkens, morro! :)

Teetime: Jeg har tenkt til å lage en rigg-breakdown etterhvert hvor jeg tenkte å snakke litt om utfordringene og løsningene, men må ta en liten pause fra pusekatten før jeg begynner på det :)

Vince: Hehe, meget digg å være ferdig ja! ;)

Brukeravatar

FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » søn 21 okt, 2012

Meget bra presentert Jørn! Alt klaffa..
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 21 okt, 2012

Så utrolig bra ut ja! Har du laget et underliggende IK-skjelett som du henter ut rotasjonsverdier fra, og setter verdiene du trenger til enkeltledd? Er det noen ledd som flipper når du tilter eller snur riggen mye?
Hadde vært utrolig kjekt om du skrev ned et par punkter om hvordan riggen fungerer :). Kjedelig å vente på breakdown ... :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
shcmack
Innlegg: 224
Registrert: søn 16 aug, 2009
Kontakt:

Legg innav shcmack » søn 21 okt, 2012

Takk takk :)

hardrock_ram: Jepp, den har det samme som en vanlig rigg, dvs ikSpline på ryggen og ikHandles på beina, det som går igjen i hele riggen er at man driver jointer med andre joints. Det er imidlertid et par ting som er litt tricky, men det er vanskelig å beskrive i form av tekst, tror det egner seg best på video. Den er veldig stabil, ingen offsets, og det fysiske breakes før riggen breakes. :)

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » søn 21 okt, 2012

som andre sier her, flott rigg og fin fin presentasjon

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » man 22 okt, 2012

Veldig stilig :)
Don't let the fire fade!


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » man 22 okt, 2012

shcmack skrev:Takk takk :)

hardrock_ram: Jepp, den har det samme som en vanlig rigg, dvs ikSpline på ryggen og ikHandles på beina, det som går igjen i hele riggen er at man driver jointer med andre joints. Det er imidlertid et par ting som er litt tricky, men det er vanskelig å beskrive i form av tekst, tror det egner seg best på video. Den er veldig stabil, ingen offsets, og det fysiske breakes før riggen breakes. :)


Ja, høres ut som samme løsning jeg brukte på APU-roboten fra Matrix jeg lagde tidligere ... Den har samme type ledd. Flipping var ikke noe vesentlig problem der heller, men jeg tror den hadde sliti med å for eks. ta et saltohopp. Heftig hvis din takler slike utfordringer på en måte som er problemfri og enkel for animatøren :). Gleder meg til å se breakdown! Du har vel brukt Maya(?), men prinsippene er de samme regner jeg med ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

einarmn
Innlegg: 189
Registrert: man 15 okt, 2007
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » tir 23 okt, 2012

Fett! stili presentasjon og fet rigg shcmack. Grattulere med å ha blitt ferdig med den :D

Brukeravatar

Trådstarter
shcmack
Innlegg: 224
Registrert: søn 16 aug, 2009
Kontakt:

Legg innav shcmack » tir 23 okt, 2012

Takker og bukker :)

hardrock_ram: En salto krever nok litt justeringer på riggen ja, men med mindre den skal stå opp ned så ser alt ut til å fungere uten flipping og offsets :) Har sett APUen din, ser feit ut :) Litt vanskelig å se hva som foregår i riggen pga teksturene og animerte kameraer, men ser ikke ut som den er så enkel å rigge den heller ;)


Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron