Pauls Eventyr

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun
Sted: Oslo

Pauls Eventyr

Legg innav Danieru-kun » tor 19 jul, 2012

Her kommer alle filmene til Paul :)

Paul er litt annerledes enn andre personer, han har ingen ansiktsuttrykk, men han har superstyrke.

Han bruker egentlig ikke superstyrken sin med mindre han finner bruk for den, eller det gir han en fordel til å oppnå målet han har satt.

Han er veldig klumsete, og følger ikke så veldig nøye med på sine handlinger når han har satt sitt mål, men han er en veldig observant person og liker å finne ut hvordan ting henger sammen, og hvordan han kan få ting til å skje til sin fordel.

Skaper: Mohamed Abdillahi
Del skaper: Daniel Lange

3D modelering/teksturering
Mohamed Abdillahi

Animasjon/rig+skin
Daniel Lange

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=APsQk24vIXU&hd=1[/youtube]
Sist redigert av Danieru-kun den man 05 nov, 2012, redigert 1 gang totalt.

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » fre 20 jul, 2012

Moro :D
Hva er det som skjer ved 0:38 egentlig?

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » fre 20 jul, 2012

Det er sikkert litt uklart, men han får plutselig superkrefter, og hopper mot korgen, for så å slenge ballen fra seg så den treffer platen som korgen sitter i, og da sprette tilbake litt raskere enn det han var klar over og treffe han i hodet :)

Animasjonen tok to dager å lage. Alt er også hånd animert, ingenting er simulert.

saaro
Sted: Lillestrøm /
Kontakt:

Legg innav saaro » fre 20 jul, 2012

Utrolig artig! Gleder meg til å se mer av Paul :) Kommer det bare her inne, eller går du så langt å lager en "Paul-side"? :)
En ting crossed my mind: Veldig mye kameraføring, og noen bråe klipp (24sek/25sek).. Kameraføringen er litt rar. Tror du ville fått ett bedre resultat om kamera stod stille :)
Stein Aarø
Daglig leder
Goldbox AS
www.goldbox.no

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » fre 20 jul, 2012

Jeg har faktisk tenkt ut mange idéer rundt Paul, sånn egentlig :P

Og jeg tror jeg vil utvikle en karakter til Paul, men jeg vil fortsatt ha den til å være veldig lik sånn jeg modifiserte CAT-en. Men jeg kan ikke ta credits for å ha "Laget" Paul, så en karakter må lages.

En ting er sikkert, via denne "piloten" så har jeg satt hvordan stilen til Paul er gjennom bevegelsene hans, hvordan han går, og hvordan hans oppfatning av omverden er.
Som man klart og tydelig ser har Paul superstyrke, og her kommer jeg til å bruke morphing ved neste snutt. Så allerede der får Paul en ansiktsløst.

En annen ting som er satt er stilen til verdenen Paul lever i, hvor kun objektet han reagerer rundt har et mer detaljert utseende.

Utenom det så kommer jeg til å lage en egen youtube kanal til han, og prøve å få ut en film månedlig :)

Kameraføring har jeg ingen erfaring med, annet enn at jeg vet hvordan jeg skal få det til å bevege seg mykt, og jeg er personlig mer fan av bevegelig kamera, så da ble det forsåvidt bevegelig kamera, pluss at jeg syntes det var enklere å vise hva som skjedde med tanke på det lille arealet jeg hadde å animere i. Men her er det veldig mye jeg kan hente inn fra andre med utdannelse, pluss at 3D filmlinjen på Noroff forhåpentligvis gir meg en del erfaring :P

Selv om det er mye brå klipping, så håper jeg at jeg klarte å fange fokuset til folk på de stedene jeg ville ha de til å fokusere, ved at Paul alltid er i samme plasseringene når det klippes til neste klipp.

Paul vil aldri ha øyne, munn eller øyenbryn. Ihvertfall ikke med en gang, da det vil gi meg mer utfordring å få han til å snakke og vise via kroppspråket hans.

saaro
Sted: Lillestrøm /
Kontakt:

Legg innav saaro » fre 20 jul, 2012

Paul (læreren din) til neste år komme til å elske dette. Så bare kjør på, Daniel! :)
Du vil nok lære mye mer om kamera på skolen til neste år, så bare gled deg :D
Stein Aarø

Daglig leder

Goldbox AS

www.goldbox.no

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » ons 22 aug, 2012

Da holder jeg på å lage en modell til Paul.
Denne skal inn i Mudbox og jeg har tenkt å sculpte muskler på han som Morpher ut under de plassene hvor han viser superstyrken sin.

Bilde

Nå er det snart en uke til deadline, så jeg begynner å få dårlig tid.
så det jeg vil spørre om, er om dere kan gi meg hard kritikk til hvordan kameraføringen kan forbedres, og under hvilke tidspunkter.

Har en god del ideer om hvordan animasjonen skal være mer synlig, så der har jeg en plan.

Den første filmen som lanseres, blir denne her, bare i en forbedret utgave.

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » tor 23 aug, 2012

Bilde
Da var modellen ferdig, nå skal jeg kaste den inn i Mudbox.

Wire:
http://i59.photobucket.com/albums/g316/ ... g-wire.png

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 23 aug, 2012

Kamerakritikk:

Ro ned bruken av animert kamera. Prøv å fortell storyen din slik du har gjort nå kun ved å ha kamera i ro. Så kan du se hvordan dette blir. Gjerne post det her så vi kan få se forskjellen. Prøv også å bruk litt mer spennende vinkler. Som for eks den hvor ballen ruller bortover og karakteren din blir stående i bakgrunn å ser etter den. Ellers så synes jeg du skal gjøre noe med midjen til den modellen din. Passet ikke helt inn. Hvorfor skal du ha denne inn i mudbox? Kan du ikke kjøre litt sånn box stil som du allerede har gjort han? kanskje legge til litt mer merkante detaljer, men fortsatt holde han ganske så primitiv.

For mye fin kamerabruk og plasseringer så kan du se på denne kortfilmen - https://vimeo.com/4749536
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » tor 23 aug, 2012

Grunnen til midjen er fordi jeg ville bryte den harde overflaten han har med noe mykt, men samtidig beholde "CAT" looken.

Grunnen til Mudbox er fordi det skal morphe muskler ut av kroppen hans når han bruker superstyrke :)

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » fre 24 aug, 2012

Dette er omtrent sånn han vil se ut når han bruker superstyrken sin.

Men må gjøre det om igjen, fordi jeg må fikse twistingen i armene hans.

Bilde

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » man 05 nov, 2012

Da var første film ute :)

Alle filmene til Paul legges i første tråden etterhvert som de kommer ut :)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»