Mediateam - Briobutikken

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Mediateam - Briobutikken

Legg innav v@la » tir 19 jun, 2012

Hepp!

For ca 1 år og 5 måneder siden begynte jeg som Animatør/3D designer hos Mediateam. Jeg var da deres springbrett inn i 3d universet. Derfra til nå så har Mediateam utviklet seg og vi blir stadig bedre! Jeg har fått lov til å dele en liten del av det arbeide vi har gjort på 3D så langt. Selve jobben er kun ment til bruk på hjemmesiden, så jeg renderet ut og satte kjapt sammen den underliggende videoen.

Jobben er gjort for www.briobutikken.no

Arbeidet er utført av:
Konseptutvikler - Kristin Person Romtveit og Kjersti Waskaas
Web - Alexander Olafsen og Linda Findal
3D - Roberth Vala (meg)

Det er alltid ting som kunne vært gjort annerledes, men alt i alt er både vi og kunde fornøyd!

Håper dere liker det!

[vimeo]http://vimeo.com/44310324[/vimeo]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 22 jun, 2012

Synes dette var helt greit.
Om det er noe jeg reagerer på så er det at det ser litt blast og flatt ut (Utbrent), men dette kan være laptop skjermen jeg ser den på.
Kameraføringen kunne vært roet litt ned (I starten kunne den gått rett opp istedet for å tilte f.eks. og når den snurrer rundt øya går det en anelse for fort), tror det hadde vært koselig å sett litt mer av elementene på øya og fremhevet øya som noe lekete og morro? Du har jo en sjørøverskute som kanskje ikke fikk så mye oppmerksomhet?
På Selve Websiden så fungerte jo dette veldig bra.

Hvor lang tid brukte du/dere på denne?

Alt i alt så ble resulatet bra, men det kunne vært lagt ned litt mer tid i Kamera animeringen. =D>

Edit: Jeg flytta posten din!

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Kontakt:

Legg innav v@la » lør 23 jun, 2012

Hey! takk for respons :)

Ang. animasjonen så er ikke dette noe som blir presentert for kunde eller noen annet sted enn her. Jeg bare kjørte ut et par renders for å vise øye frem på en litt annen måte en hva man får via nettsiden. Men det betyr ikke at du ikke har rett, det betyr bare at jeg har ikke lagt så mye arbeid i kamerabevegelsene.

Ang. tiden så er jeg usikker. Er en stund siden vi jobbet på dette nå.

:)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » lør 23 jun, 2012

Hei v@la

Jeg er litt enig med tassel ang. kamera bevegelsene, men etter som du nevnte så er det bra tmp.
Det eneste annet jeg kan komme med er at shadingen på toget oppfatter jeg texturen på den røde vogna litt distraherende, det er litt vankelig å sette fingeren på hva det er, men tror heller jeg ville ha lagt inn et cel shade nivå extra i stede for å bruke textur, men dette kan kanskje være litt smaksak.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
v@la
Kontakt:

Legg innav v@la » lør 23 jun, 2012

johnblunt skrev:Hei v@la

Jeg er litt enig med tassel ang. kamera bevegelsene, men etter som du nevnte så er det bra tmp.
Det eneste annet jeg kan komme med er at shadingen på toget oppfatter jeg texturen på den røde vogna litt distraherende, det er litt vankelig å sette fingeren på hva det er, men tror heller jeg ville ha lagt inn et cel shade nivå extra i stede for å bruke textur, men dette kan kanskje være litt smaksak.

Hei johnblunt :)

Ja, ang. toget så var dette en litt nedtur for oss, fordi litt før deadline så måtte vi bytte ut toget. Første så laget jeg BRIO sitt eget tog og vi ble veldig fornøyd med dette, men pga noen interne bestemmelser hos kunden så kunne vi ikke bruke dette toget, så jeg var nødt til å lage et nytt. Det er cel shader her også, men da blendet med tekstur, som du nevner. Fargekombinasjonen her er nok ikke optimalisert så jeg ser den. Jeg skal ta å rendere ut en som ikke er så blass når jeg kommer på jobb til uken. Jeg har sett det på mange monitorer nå og det så ikke like bra ut der som på jobb.

Takk for tilbakemelding! :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»