VFX Shattering road

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Heileif
Innlegg: 40
Registrert: tor 01 sep, 2011

VFX Shattering road

Legg innav Heileif » ons 11 apr, 2012

Hei!

Lagde da et roadshatter klipp til VFX oppgaven på Idefagskolen.
Dette er første VFX klippet jeg har laget, og lærte driitmyyy :D

Her har jeg lagd en breakdown av prosessen.

konstruktiv tilbakemeding ønskes
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uqo4yyvL_HE[/youtube]

Brukeravatar

3DJørgen
Innlegg: 254
Registrert: tir 09 sep, 2008
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » ons 11 apr, 2012

Synes det ser veldig bra ut :) Hvis jeg skulle lagt til noe ville jeg kanskje lagt til at afalten begynner å sprekke opp før den raser sammen, og kanskje noen flere partikler av midre steiner som blir brutt løs. Det er noe som på en måte skurrer litt for meg med at det er et stort hull under bakken, uten at det nødvendigvis trenger å være noe feil. Er tanken at hullet har vært der en stund og asfalten til slutt kollapser, eller at asfalten og bakken under kollapser på en gang?
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.
http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Brukeravatar

FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » ons 11 apr, 2012

Ser veldig bra ut Heileif. Eneste jeg kan komme på å prike litt i er at steinene bør ha litt motion blur, Siden cameraet er i bevegelse og alt rundt er blurra så blir det veldig skarp kontrast på steinene.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com


danielodland
Innlegg: 985
Registrert: tor 21 mai, 2009

Legg innav danielodland » ons 11 apr, 2012

Var kul den der.

Uten at jeg kan sette fingeren helt på det føler jeg at asfalten føles litt tørr/hard når den sprekker/brekker av. Jeg innbiller meg at det ville vært litt seigere. Nå knekker det som en stein eller noe. Jeg vet ikke hvordan det kunne vært fikset uten å gjøre en del håndanimasjon.

Men dette er pirkete. Det ser bra ut altså.

Brukeravatar

artifushion
Innlegg: 727
Registrert: ons 03 jan, 2007
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » tor 12 apr, 2012

Oppfølging til daniel sitt svar. Vet ikke om Maya har noe lignende thinking particles, men ha en slags 'lim' mellom segmentene som får de til å henge litt mer sammen.
Kanskje også ha noe jord under asfaltsegmentene?

Men syns det ser veldig bra ut.
www.amvfx.com

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tor 12 apr, 2012

Det er vel her DMM kan komme inn. Det er jo selling pointet deira, at ting kan bøye før det knuser osv. Men du hadde ikkje klart dette med limiten i programmet no tenker eg.

EDIT: Og det ser bra ut ja, men som med andre stusser eg på at holet bare er der og at det ikkje er noko jord som faller samtidig. Det hadde verkeleg hjelpt. Bra arbeid uansett! :)
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

Pietas
Innlegg: 1412
Registrert: søn 16 apr, 2006
Sted: London

Legg innav Pietas » tor 12 apr, 2012

Godt jobbet dette! Mye som fungerer godt her.
Det jeg savner er det samme som Saihtam sier, mer jord. Ogsaa mye mer dust og smaa debris. Og som blir nevnt, mangler det motion blur. Men godt jobbet

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tor 12 apr, 2012

nCloth kunne vel også vore ein ide til å simulera vegen. Bryte opp asfalten med Maya sin shatter eller bruke SOuP.
Mvh

Saihtam

Brukeravatar

larsem8
Innlegg: 1506
Registrert: ons 09 nov, 2005
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » tor 12 apr, 2012

Ikke dårlig til å være første :)

Enig i det meste som er skrevet her, og så synes jeg at bruddflatene kanskje er litt vel rette.
Alle gode ting er 3D

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 12 apr, 2012

Bra levert til å være første. For rette kanter som larsem8 sier og for lite variasjon på flaka. Det burde også drøsse en del fra kantene i ettertid :)

=D>
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 12 apr, 2012

Meget bra ja! Skal du ta det videre så er det mange bra tips her og så er det mange bra referansebilder å finne hvis du googler Sinkhole :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

artifushion
Innlegg: 727
Registrert: ons 03 jan, 2007
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » tor 12 apr, 2012

Heileif, mener ikke å kapre tråden ditt med dette bildet.
Sykt!

Bilde
www.amvfx.com

Brukeravatar

Kelemvor
Innlegg: 1221
Registrert: man 19 jun, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » fre 13 apr, 2012

Og dette er hvorfor man _aldri_ må dele på null...

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » fre 13 apr, 2012

trur alt har blitt sagt. men det hadde blitt mye fetere om vi hadde sett noe under bakken, som jord osv.. Mer debris og som nevnt mer røyk og at man kanskje kan se asfalten sprekker før den faller. For og pirke enda mer så hadde det også hjelpet at bitene har masse lag med asfalt noen som er gamle og nyere og nyere.

Men veldig bra til ditt første vfx shot :)
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE


Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron