Svein Ferkingstad - Character Animation Reel

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Svein Ferkingstad - Character Animation Reel

Legg innav SveinKF » man 09 apr, 2012

Hei 3dhuer!

For to uker siden ble jeg ferdig med mine studier hos online skolen, Animation Mentor. Tenkte å bruke anledningen til å vise reel'n min fra når jeg ble ferdig. Kommer til å fortsette å jobbe med nye animasjoner og oppdatere den.

Det jeg lurer på er hva folket synes om animasjonene i sin helhet. Noe spesielt som man legger merke til jeg bør jobbe mer med? Har mye tanker selv, men spennende å høre hva andre synes.

Enjoy!
[vimeo]http://www.vimeo.com/38876891[/vimeo]

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » man 09 apr, 2012

Veldig flott! :D
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » man 09 apr, 2012

Veldig fin animasjon, jeg likte det =) du satser på animasjon mtp fremtiden? Isåfall så håper jeg at alt går bra og lykke til =)

Brukeravatar

deific-X
Sted: Sola
Kontakt:

Legg innav deific-X » man 09 apr, 2012

En ting som stakk seg ut for meg var han med hatten, som sier "I'm coming to you, hat in hand, to ask you..." uten å ha hatten i hånden.

Huleboeren (eller hva man skal kalle han), syns jeg kunne hatt litt mer trykk i nedslaget, bare fordi det kan se kulere ut.

Gladiatoren har litt treghet i seg som jeg syns virker rar flere steder (spesielt i det han skal til å plukke opp sverdet, men litt når han begynner å løpe).

Veldig flotte animasjoner. liker skuespillet i dialogen.

Hun på slutten hopper kanskje litt høyt, men jeg syns det så kult ut.

Brukeravatar

Heileif

Legg innav Heileif » man 09 apr, 2012

Det her var dritbra :y:

Brukeravatar

Trådstarter
SveinKF
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tir 10 apr, 2012

Saberril: Tusen takk :)

EinarM: Takker! Satser på animasjon mtp fremtiden, ja. Skader ikke med litt lykke med meg :P

deific-X: Tusen takk for flotte kommentarer. Setter pris på det! Skal fortsette å jobbe mer med timingen min :)

Heileif: Takk takk! :)

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 11 apr, 2012

Veldig kult :) Hvordan var det å studere online? Hvor mye tid måtte du bruke hver uke og fikk du tid til det ved siden av jobb eller jobbet du ikke mens studiene pågikk?
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 11 apr, 2012

Drit kult, jeg er veldig imponert. Digga spesielt den siste der. :)
Så ikke noe jeg kunne kritisere så veldig mye, gleder meg til å se videre hva du kommer til å gjøre
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Trådstarter
SveinKF
Kontakt:

Legg innav SveinKF » ons 11 apr, 2012

Drakon: Takker! :) Det å studere online gikk helt fint for meg. Jeg studerte jo online et år hos Noroff, men hos Animation Mentor var det mye enklere å føle at du var en del av en klasse og andre elever. Du snakker med mange forskjellige folk å det er mange events rundt i verden man kan delta på for å møte dem. Vi hadde/har vår egen Skype gruppe, Facebook gruppe, Ventrilo og generelt kan man snakke me hverandre inne på nettsiden til skolen.
Sosialt så var det mange personer å snakke med å komme i kontakt med.
Opplæringen gikk veldig bra, men det var deg selv som måtte legge inn de mange timene for å virkelig bli bedre.

Jeg jobbet og sparte opp penger i 2 år for å kunne studere på denne skolen uten å trenge å jobbe ved siden av. Jeg er heldig som har muligheten til det, men det er veldig veldig mange på skolen som hadde både barn og jobb ved siden og gjorde en skikkelig god jobb på skolen. Brukte som regel 20-40 timer i uken, noen uker mindre og noen uker mer. Man får en uke om gangen til å jobbe med de forskjellige 'stages', f.eks en uke til planlegging, en uke til 'blocking' osv osv. Hvor mye du arbeider er avhengig av deg selv.

Håper dette svarer spørsmålene dine. Si ifra om det var noe mer. :)

Athidi: Tusen takk! :) Den siste er jeg også mest fornøyd med. Lærte veldig mye av å lage den. Ansikts-riggen var helt forferdelig på den modellen, men gikk nå greit til slutt. Heldigvis var det ikke så mye facial animation. :P

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 13 apr, 2012

Bra levert Svein! =D>
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
SveinKF
Kontakt:

Legg innav SveinKF » lør 14 apr, 2012

Takk Roberth! :D

Skal lage noen nye animasjoner fremover nå så håper på å ha klar en ny reel til sommeren som er enda bedre. Må bare planlegge skikkelig grundig og jobbe hardt. Skal selvsagt kose meg med det også. 8-)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»