VFX-oppgaven: Idun

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 03 apr, 2012

32 Bit displacement har ikke noe med in materialet. Heller ikke noe med ut forsaavidt. Du kan aapne et 32 bit displacement i Fusion, Nuke eller et software som kan lese 32 og lese av fargeverdiene i svart og hvit. Her kan du se at verdiene ikke klipper. Du har svartere enn svart <-1 og hvitere enn hvitt >+1. I en jpg har du kun range fra sort til hvit. Altsaa 0-1. Du har en hoeyere range i 32 bit displacementen din for modellen sin del.

Du har rett i at man burde jobbe saa ukomprimert man kan hele veien. Uansett output. :)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Øyvindsen

Legg innav Øyvindsen » ons 04 apr, 2012

Kjenner til egenskapene til 32 Bit formatet. Er sjølv stor fan av å jobbe i floating point i Fusion. :)

Det eg ville fram til var at råmaterialet til displacment mapet kom fra eit stockfootage av blodsprut som allerede var ein 8-bits videofil med klippa verdiar fra svart til kvit. Det vart deretter fiksa på i AfterFX og rendra på nytt. Så ved å rendre det ut som 32 bit så vil en derfor ha samme mengde bit-informasjon som ved den orginale 8-bits fila, siden en ikkje får utnytte kapasiteten til 32-bits fila.

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » ons 04 apr, 2012

For ordens skyld, her er siste versjon.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jzk5Ye4uuyU[/youtube]

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » ons 04 apr, 2012

Øyvindsen skrev:Kjenner til egenskapene til 32 Bit formatet. Er sjølv stor fan av å jobbe i floating point i Fusion. :)

Det eg ville fram til var at råmaterialet til displacment mapet kom fra eit stockfootage av blodsprut som allerede var ein 8-bits videofil med klippa verdiar fra svart til kvit. Det vart deretter fiksa på i AfterFX og rendra på nytt. Så ved å rendre det ut som 32 bit så vil en derfor ha samme mengde bit-informasjon som ved den orginale 8-bits fila, siden en ikkje får utnytte kapasiteten til 32-bits fila.

Ah, ok..Antok dere gjorde egne disp fra scratch:)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Dunkejudas
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tor 05 apr, 2012

Haha, moro oppgave. Jeg likte innsiden av tomaten :)
Creds at dere har fått en så helhetlig produksjon ut av vfx-oppgaven også.

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tor 05 apr, 2012

Takker for den Simon! :)
Prøvde å få et prosjekt som var kortest mulig og heller jobbe så mye som mulig med det lille vi hadde så vi får noe som ser bra ut i en demo reel.

Mye tøffe prosjekt på gang i bloggen din btw, mye bra arbeid å spennede prosjekter på gang.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Trådstarter
danielodland

Legg innav danielodland » tor 05 apr, 2012

Mikademius skrev:
Øyvindsen skrev:Kjenner til egenskapene til 32 Bit formatet. Er sjølv stor fan av å jobbe i floating point i Fusion. :)

Ah, ok..Antok dere gjorde egne disp fra scratch:)

Disp på tomaten er sculptet. Dammen av blod er en plane med et animert disp-og opacitymap som vi lagde i AE ved hjelp av alphaene fra forskjellige "splats" fra stock. Hadde vel vært mer imponerende om vi lagde de fra scratch, men på den annen side så satt vi på disse stock-splatene =)

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 08 apr, 2012

Neida. Stock må være lov. Bare jeg som var for raskt ute med antakelsene mine :) ble noe forvirret.

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»