Idefagskolen gjør VFX på filmen “Start – Norges første fly”

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Idefagskolen gjør VFX på filmen “Start – Norges første fly”

Legg innav Nebel » ons 07 des, 2011

For ca. et halvt år tilbake ble vi kontaktet av Fargefilm som lurte på om vi kunne bidra med VFX til dokumentarfilmen “Start-Norges første fly”. 1. juni 2012 er det 100 år siden norges første fly tok av, dette skjedde på et jorde på Borre.

Vi har jobbet på dette prosjektet i perioder det siste halv året og har nå fullført de klippene som skulle med i traileren. Resten av klippene skal produseres frem mot kinoreklame i mai.

De som har jobbet på flyet er Sondre Hoff Werner (modellering), Einar Næss(modlelering av pilot og all teksturering), Odd Smith-Jahnsen(shadere og camera tracking), Jørn Harald Paulsen(rigging) og Henning Birkeland(modellering, enviroments, rendering og comp.). De fire shotene vi har levert er introen, fly som flyr over kartet, “take off” over jordet og “flyby” på slutten.

Her er traileren:
[vimeo]http://vimeo.com/33284607[/vimeo]

Klippet over jordet var en stor utfordring da det er et filmklipp av et annet fly som tar av og som vi måtte bytte ut. For å få visklet ut det orginale flyet var jeg nødt for å gjøre om hele filmen til en tekstur som jeg projekterte tilbake på en kule i Maya. Her er et bilde av hvordan denne scenen ble til:
Bilde

Her er også et klipp som viser flyet litt tydligere (dette klippet har jeg postet på forumet tidligere en gang).
[vimeo]http://vimeo.com/25805088[/vimeo]
Sist redigert av Nebel den tor 08 des, 2011, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 07 des, 2011

syntes dette var veldig flott jeg :) Likte spesielt hele måten kartet, bildene og flyet fungerte.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 07 des, 2011

Der ja. Har venta på meir stuff frå denne. Ser jo flott ut dette, gledar meg til å sjå meir. Som Athidi seier, kartet osv fungerar flott.

Render bug under flyet rundt 1:14? Flickrer litt.

Skal bli gøy å sjå det ferdige resultatet!
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » tor 08 des, 2011

Tøft og interessant, samt en liten bit Norgeshistorie! Slikt liker vi ^^
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 08 des, 2011

Stilig! Likte måten dere gjorde om en film til en tekstur, gjerne forklar litt mer rundt dette hvis dere har tid og lyst :)
Don't let the fire fade!

Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»