Blåfjell 2 - Storyline

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer. YouTube og Vimeo.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Blåfjell 2 - Storyline

Legg innav EinarM » man 05 des, 2011

Storyline gjorde omlag 40 shots på Blåfjell 2 som kom ut på kino nå nylig. Vi gjorde de fleste effektbildene, untatt berg og dalbane sekvensen og hologram sekvensen som ble gjort av Gimpville.

Filmen er laget i stereoskopisk 3D for de som ikke visste det. Skandinavias første.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X3tFZYUeUa4&feature=youtu.be[/youtube]

Her er noen konsepter:


Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 05 des, 2011

Flott jobba!
Husker jeg fikk brief og skjoente hvor mye jobb det kom til aa bli.
Det at det er stereo hjelper jo ikke akkurat :) Hvordan loeste dere stereo utfordringene? Laaste dere mange kameraer for aa unngaa paralaks eller projectet dere mattepaintings paa geo eller kom dere opp med noe annet smart?

m
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » man 05 des, 2011

Takk. Stereojobben var ikke så ille egentlig. Dette er fordi Øystein Larsen (vfx supervisor) hadde noen smarte teknikker han tok i bruk på set. Vi fikk da ut nøyaktig kamera data fra de 2 kamraene. Så da fikk vi begge kamraene over i 3d som satt som de skulle. Med mattepaints så ble det projected på geo. Og her hadde det mye å si på stereoeffekten hvor de forskjellige objektene lå i worldspace. Ingen tvil om at det var vanskelig og mer tidskrevende enn vanlig. Man kan ikke akuratt bruke 2d stock i stereo :P Så da ble det mye particles ect, laget fra bunn av i 3d software.

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 06 des, 2011

Mulighet til aa utdype hvilke teknikker? Hoeres ut som Milo i stereo. Det hadde jo vaert ganske digg. Gleder vi oss til Stereo, 4k, 60 fps? :p
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 06 des, 2011

Er ikke helt sikker på fremgangsmåten på settet. haha. ja det blir fint. Samme oppsett som hobbiten kjører nå det. Stakkars weta renderfarm.

Brukeravatar

Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » tir 06 des, 2011

Hei,
mente Olsen banden var den (første?) 3D filmen i Skandinavia,

eller er det noe jeg overser...??

link: http://www.afilm.com/AFilm.html
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Trådstarter
EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 06 des, 2011

Mulig det stemmer. Kanskje det betegnes anderledes når filmen er laget i full CG. Dette står det hvertfall om blåfjell: "den aller første liveaction 3D-filmen i Skandinavia. "

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 06 des, 2011

Synes ikke så synd på renderfarmen til weta på 40.000 noder...
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no


Gå tilbake til «Ferdige arbeider animasjon»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron