Strømbergs spillmodeler

Vis frem ferdige arbeider.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
Strømberg
Innlegg: 110
Registrert: lør 02 des, 2006
Sted: Verdal
Kontakt:

Strømbergs spillmodeler

Legg innav Strømberg » tir 21 sep, 2010

Heisann, vurdere og bruke denne tråden til og slenge inn spillmodelene jeg jobber med.
Er ikke så mye mer og si egentli :wink:

Da begynner jeg med en bensinpumpe jeg har holdet på med, advarer dere om at den er så og si ferdig, så komme ikke til og gjøre masse endringer på den nå :)

Highpoly:
Bilde

Lowpoly med normal og AO bake:
Bilde

Textured i 3ds max(Xoliul's Viewport Shader)
Bilde
Sist redigert av Strømberg den fre 17 des, 2010, redigert 1 gang totalt.
Når du har mistet alt, har du noe og leve for.

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tir 21 sep, 2010

Bra modell og bra tekstur!

Hadde likt litt mer wear and tear på steder det er mye interaksjon med modellen. feks der du setter inn pistolen og nede med bakken da bein og slik kan spare borti.

Ville kjørt litt penere lys på render da. blir litt too bright!
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tir 21 sep, 2010

Konge Strømberg!
Diggar den modellen der =) Keep posting!
Mvh
Saihtam


Trådstarter
Strømberg
Innlegg: 110
Registrert: lør 02 des, 2006
Sted: Verdal
Kontakt:

Legg innav Strømberg » tir 21 sep, 2010

Takker for komentarene :)

krth8: mm, udk bildene ble veldig dårlige, så holder meg til Xoliu shaderen, addet litt mere dirt og weare.

Tror jeg sier meg ferdig med denne nå.

Bilde
Når du har mistet alt, har du noe og leve for.

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 21 sep, 2010

ser veldig fin ut. Jeg synes pumpen ser litt stor ut ogs så synes jeg poly counten kanskje er noe høy. Har du en wireframe?
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tir 21 sep, 2010

Likte denne mye bedre.

Har du kjørt gjennom Eat3d teksturerings dvd'ene? Veldig bra tekstur
Russia is not a country, it's a lifestyle...



National Oilwell Varco



www.1kvisuals.com


Trådstarter
Strømberg
Innlegg: 110
Registrert: lør 02 des, 2006
Sted: Verdal
Kontakt:

Legg innav Strømberg » tir 21 sep, 2010

Mikademius: Takker, her renderet ut en wireframe for deg :P

krth8: Takk, jeg har sett noe av dem før, men det meste lærern jo av og texturere :)

Wireframe:
Bilde
Når du har mistet alt, har du noe og leve for.


Trådstarter
Strømberg
Innlegg: 110
Registrert: lør 02 des, 2006
Sted: Verdal
Kontakt:

Legg innav Strømberg » fre 17 des, 2010

Enda noen modeler jeg har laget i det siste, håper dere liker noen av dem :)


Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Når du har mistet alt, har du noe og leve for.

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Innlegg: 578
Registrert: tir 05 jan, 2010
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » lør 18 des, 2010

Disse var veldig pene. Liker at du får til normal maps så bra, da de ser ganske high-poly ut. Det skal bli fett å se dem i passende omgivelser.

Hvordan er workflowen din, modellerer du alt i high-poly som du ekstrakterer normal maps fra, med f.eks floating geometry? Og er det du som optimaliserer dem med triangler, eller gjøres det automatisk når du skal kompilere modellene til en spillmotor?


TriX3
Innlegg: 74
Registrert: fre 09 feb, 2007

Legg innav TriX3 » lør 18 des, 2010

.
Sist redigert av TriX3 den tir 16 mai, 2017, redigert 1 gang totalt.


Trådstarter
Strømberg
Innlegg: 110
Registrert: lør 02 des, 2006
Sted: Verdal
Kontakt:

Legg innav Strømberg » lør 18 des, 2010

Tusen takk for komentarene :)

JørgenH: Workflowen min er "Highpoly->Lowpoly->Uv mapping->Baking->Texturering" Så du er ganske spot on der, bruker floating geo der det er raskere og ser bedre ut.

Det at modelen blir til triangler skjer automatisk når det kommer inn i ein spillmotor, men jeg liker og gjøre det "selv" i 3ds max først, da har jeg litt bedre kontroll på det.
Når du har mistet alt, har du noe og leve for.


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » lør 18 des, 2010

ser ganske så nice ut :) hvilken motor har du tenkt å putte de inn i? og kan du ikke poste wire som ikke er triangulert?


Trådstarter
Strømberg
Innlegg: 110
Registrert: lør 02 des, 2006
Sted: Verdal
Kontakt:

Legg innav Strømberg » lør 18 des, 2010

pampers: Tusen takk :)

De er allerede i en spill motor i de bildene der, den heter toolbag(marmoset)

Og desverre så vet jeg ikke om jeg har de utriangulerte meshene liggende noen plass.
Når du har mistet alt, har du noe og leve for.

Brukeravatar

Saberril
Innlegg: 367
Registrert: tir 01 jun, 2010
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » lør 18 des, 2010

klarer du å få med Tricount på de neste bildene ? ;P er litt interrsant å se på.

Men ellers flott arbeid!
Freelance 3d Artist


Trådstarter
Strømberg
Innlegg: 110
Registrert: lør 02 des, 2006
Sted: Verdal
Kontakt:

Legg innav Strømberg » søn 19 des, 2010

Takker for det, skal prøve og få med tricount på de neste :)
Når du har mistet alt, har du noe og leve for.


Gå tilbake til «Ferdige Arbeider spill»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron