LevelDesign Spill I - Simon

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » ons 06 okt, 2010

Takk! :)
Jeg tenkte å få satt opp no' stæsj jeg kan ha på skjermene nå ved neste mulighet! Må få titta litt mer på animerte teksturer i UDK, da. Hadde også vært mektig moro å laga egen skybox som kunne ha vært utenfor vinduene, men vi får nå se hva det blir til. Begge deler kunne i alle fall gitt litt mer variasjon til fargene.. Jeg kommer riktignok til å beholde mesteparten av brunfargen for å holde litt på wasteland-stemninga ellers, tror jeg.

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » ons 06 okt, 2010

Simon får herved enda en stjerne i boka mi :) Må snart kjøpe ny bok...
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 06 okt, 2010

Simon, det er karen sin altså! =P

Kva om du lagar nokon props som har totalt motsatt fargar? Tildømes nokon private eigendeler eller noko?
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » ons 06 okt, 2010

@Mikademius: Yess! Takk for stjerne! :D

@Saihtam: Good thinking!
Jeg prøver å legge inn noen mer personlige modeller og teksturer der i litt freshere farger :)

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Innlegg: 578
Registrert: tir 05 jan, 2010
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » ons 06 okt, 2010

Stå på, Simon! Nå er du i siste etappe, og resultatene ser veldig imponerende ut! Hva er planen videre med formidling av mappet, både her og i det generelle UDK-miljøet (hvis det er noe futt i det)? :)

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tor 07 okt, 2010

Hmmh, vel det blir jo å lage en walktrough-video av brettet og skjermbilder av modeller, teksturer og hva som nå måtte være relevant :) Og kanskje no'n beauty-shots med massevis av DOF og postprocessing ;) UDK-miljøet kjenner jeg lite til, så de får nok ikke sett stort med mindre de stikker innom her :P

Anyway! Har jobba med teksturene og litt mulig grafikk til no'n av de skjermene rundt om kring. Lagde en liten mockup i PS da jeg fortsatt er meget usikker på hvordan jeg lettest fikser animerte teksturer i UDK.
Bilde

Synes hakket bedre på closeup'en som kan sees her! --> http://i53.tinypic.com/k37wip.jpg

Den stjeler muligens litt mye oppmerksomhet, så planen er å heller tone ned frekvensen på hele greia...

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tor 07 okt, 2010

hahah System cake? :P
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com


Lonish
Innlegg: 96
Registrert: tir 08 mai, 2007

Legg innav Lonish » tor 07 okt, 2010

Veldig tøft Simon. :)
GIF ftw.

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tor 07 okt, 2010

Cake, Pedobear og Bullet-Boy-robot. Epic ^^,

Skjermane kan jo kanskje dekkast av eit lite støvlag?
Mvh

Saihtam

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » lør 09 okt, 2010

Humh.. Jeg trodde jeg hadde vært flink til å kamuflere morotingene :P
Oh well! Hehe..

Støvlag hadde kanskje vært tøft, ja. Fikk det inn i UDK nå her om dagen så det bør kunne gå ann å gjøre litt fancystuff med material editoren.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tor 14 okt, 2010

Okai! Da var fristen her (og jeg har alt for mye annet jeg har satt på hold i det siste anyway), så da sier jeg meg ferdig. Woot..!

Hovedgreia er da walktrough-tingen! (ligger i 720p på youtube!)
No' bøll med lydopptaket fra maskinen, så jeg tok meg den frihet å bruke den der legg til musikk-funksjonen på youtube. Om det blir for merkelig får dere bare mute videoen! Scalen er heller ikke så off som den ser ut! (jeg croucher hele tiden i starten så jeg kan gå litt saktere forbi ting uten at man får motion blur på alt!)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JnMOS_RwF5Y[/youtube]

Ooogså bare et lite oppsett av de forskjellige områdene. Stort sett det samme jeg har posta tidligere i tråden. En liten oppsummering so to speak. Jeg bygde også det siste rommet (2. blå rommet i layout-tingen i første post), men det er nærmest helt likt det første.
Bilde

Også siden jeg har posta så lite teksturer, har jeg en bitteliten teksturerings-breakdown-ting.
Bilde

Uhm, velger å ikke poste no' mer modeller enn det jeg allerde har gjort i denne wip-tråden da det er i overkant av 50 custom modeller (og vel så mange teksturer). Jeg får heller verdsette litt søvn i natt og få lagt ut alle mulige modeller senere.

Og som en liten side note, så fikk jeg tegna en backdrop-ting til å ligge utenfor vinduene (den synes utenfor vinduene i youtube-videoen rundt 1:00). Her er et lite utklipp av hvordan det ser ut i virkeligheten!
Bilde

Så ja!

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 14 okt, 2010

grattis med vell overstått !! har vært helt delikat å følge med på posten din! :)
ser helt fantastisk ut :)

om du legger den siste posten din i konkurranse tråden, altså denne : http://www.3dhue.com/viewtopic.php?t=8525
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________

Brukeravatar

fsnake
Innlegg: 124
Registrert: søn 25 nov, 2007

Legg innav fsnake » tor 14 okt, 2010

Dette var virkelig bra arbeid. veldig masse bra props, og kult med det animerte skjermene også. Det kuleste!.. var når man så ut viduet, ut i ørken landskapet.. ga et bra mood. =D>

Brukeravatar

Lorentz
Innlegg: 141
Registrert: ons 03 sep, 2008
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Lorentz » tor 14 okt, 2010

super duper, fikk lyst til å spille mappe ditt selv :)

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1202
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 14 okt, 2010

Veldig bra jobbet! :)
Don't let the fire fade!


Gå tilbake til «Work in progress spill»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron