LevelDesign Spill I - Simon

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » ons 06 okt, 2010

Takk! :)
Jeg tenkte å få satt opp no' stæsj jeg kan ha på skjermene nå ved neste mulighet! Må få titta litt mer på animerte teksturer i UDK, da. Hadde også vært mektig moro å laga egen skybox som kunne ha vært utenfor vinduene, men vi får nå se hva det blir til. Begge deler kunne i alle fall gitt litt mer variasjon til fargene.. Jeg kommer riktignok til å beholde mesteparten av brunfargen for å holde litt på wasteland-stemninga ellers, tror jeg.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » ons 06 okt, 2010

Simon får herved enda en stjerne i boka mi :) Må snart kjøpe ny bok...
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 06 okt, 2010

Simon, det er karen sin altså! =P

Kva om du lagar nokon props som har totalt motsatt fargar? Tildømes nokon private eigendeler eller noko?
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » ons 06 okt, 2010

@Mikademius: Yess! Takk for stjerne! :D

@Saihtam: Good thinking!
Jeg prøver å legge inn noen mer personlige modeller og teksturer der i litt freshere farger :)

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » ons 06 okt, 2010

Stå på, Simon! Nå er du i siste etappe, og resultatene ser veldig imponerende ut! Hva er planen videre med formidling av mappet, både her og i det generelle UDK-miljøet (hvis det er noe futt i det)? :)

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tor 07 okt, 2010

Hmmh, vel det blir jo å lage en walktrough-video av brettet og skjermbilder av modeller, teksturer og hva som nå måtte være relevant :) Og kanskje no'n beauty-shots med massevis av DOF og postprocessing ;) UDK-miljøet kjenner jeg lite til, så de får nok ikke sett stort med mindre de stikker innom her :P

Anyway! Har jobba med teksturene og litt mulig grafikk til no'n av de skjermene rundt om kring. Lagde en liten mockup i PS da jeg fortsatt er meget usikker på hvordan jeg lettest fikser animerte teksturer i UDK.
Bilde

Synes hakket bedre på closeup'en som kan sees her! --> http://i53.tinypic.com/k37wip.jpg

Den stjeler muligens litt mye oppmerksomhet, så planen er å heller tone ned frekvensen på hele greia...

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 07 okt, 2010

hahah System cake? :P
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Lonish

Legg innav Lonish » tor 07 okt, 2010

Veldig tøft Simon. :)
GIF ftw.

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tor 07 okt, 2010

Cake, Pedobear og Bullet-Boy-robot. Epic ^^,

Skjermane kan jo kanskje dekkast av eit lite støvlag?
Mvh

Saihtam

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » lør 09 okt, 2010

Humh.. Jeg trodde jeg hadde vært flink til å kamuflere morotingene :P
Oh well! Hehe..

Støvlag hadde kanskje vært tøft, ja. Fikk det inn i UDK nå her om dagen så det bør kunne gå ann å gjøre litt fancystuff med material editoren.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tor 14 okt, 2010

Okai! Da var fristen her (og jeg har alt for mye annet jeg har satt på hold i det siste anyway), så da sier jeg meg ferdig. Woot..!

Hovedgreia er da walktrough-tingen! (ligger i 720p på youtube!)
No' bøll med lydopptaket fra maskinen, så jeg tok meg den frihet å bruke den der legg til musikk-funksjonen på youtube. Om det blir for merkelig får dere bare mute videoen! Scalen er heller ikke så off som den ser ut! (jeg croucher hele tiden i starten så jeg kan gå litt saktere forbi ting uten at man får motion blur på alt!)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JnMOS_RwF5Y[/youtube]

Ooogså bare et lite oppsett av de forskjellige områdene. Stort sett det samme jeg har posta tidligere i tråden. En liten oppsummering so to speak. Jeg bygde også det siste rommet (2. blå rommet i layout-tingen i første post), men det er nærmest helt likt det første.
Bilde

Også siden jeg har posta så lite teksturer, har jeg en bitteliten teksturerings-breakdown-ting.
Bilde

Uhm, velger å ikke poste no' mer modeller enn det jeg allerde har gjort i denne wip-tråden da det er i overkant av 50 custom modeller (og vel så mange teksturer). Jeg får heller verdsette litt søvn i natt og få lagt ut alle mulige modeller senere.

Og som en liten side note, så fikk jeg tegna en backdrop-ting til å ligge utenfor vinduene (den synes utenfor vinduene i youtube-videoen rundt 1:00). Her er et lite utklipp av hvordan det ser ut i virkeligheten!
Bilde

Så ja!

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 14 okt, 2010

grattis med vell overstått !! har vært helt delikat å følge med på posten din! :)
ser helt fantastisk ut :)

om du legger den siste posten din i konkurranse tråden, altså denne : http://www.3dhue.com/viewtopic.php?t=8525
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

fsnake

Legg innav fsnake » tor 14 okt, 2010

Dette var virkelig bra arbeid. veldig masse bra props, og kult med det animerte skjermene også. Det kuleste!.. var når man så ut viduet, ut i ørken landskapet.. ga et bra mood. =D>

Brukeravatar

Lorentz
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Lorentz » tor 14 okt, 2010

super duper, fikk lyst til å spille mappe ditt selv :)

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 14 okt, 2010

Veldig bra jobbet! :)
Don't let the fire fade!

Gå tilbake til «Work in progress spill»