LevelDesign Spill I - Simon

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » tir 31 aug, 2010

Takk for linkene, Simon! Det er noe vesentlig å tenke på ved normal maps, nemlig at det faktisk ikke er kontrastene i diffusen som har noe å si. En god normal map kommer av en dedikert artist som vet å kombinere baked normal maps med skikkelige height maps. Og slik skal jeg også bli! :D

Veldig imponerende mapping så langt, forresten! Jeg sammenligner disse resultatene fullt og helt med profesjonelle maps i next-gen spill! ;)

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » ons 01 sep, 2010

Takk :)

Normal maps er en egen vitenskap i seg selv, ja :P Anbefaler å sjekke ut alt som står og linkes til her, om du har tid --> [url=http://wiki.polycount.com/NormalMap?highlight=%28\bCategoryTexturing\b%29]http://wiki.polycount.com/NormalMap?highlight=%28\bCategoryTexturing\b%29[/url]

Uff, jeg linker vel til Polycount i annenhver post nå, men det er så fantastisk mye info om game-art der at det får være :P

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » fre 03 sep, 2010

Hepp! Bare for å forsikre om at det fortsatt jobbes flittig om kveldene, har jeg en mini-update fra noe av det som blir gjort!

Siden sist har jeg jobba mest med teksturer, lys og slikt stæsj (og lagd og remappa et par props, men det er ikke no' særlig å vise)! Har fått til en del stuff som ikke synes så godt, men det blir desto tøffere til slutt..

Så ja! Bilde av noen teksturer! Fortsatt wip og slikt, men går nå fremover!
Bilde

Jobber litt parallelt med de fleste teksturene, så jeg har vel fått gjort unna første pass på de fleste props nå.. Jeg har ikke helt ennå blitt klok på hva som er beste måten å sette opp shadere på i UDK, da. Foreløpig går jeg for Diffuse, Normal og Spec med opacity, emissive og spec gloss i alpha-kanalene.. Og muligens noen litt generiske detail maps for å bryte opp highlights og for å ikke bli alt for gæ'ærnt i close-ups.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » søn 05 sep, 2010

Er sånn ca. på 2 ukers mark'en nå, så da passer det seg jo med en oppdatering!
Sitti mye med tweakings på lys, teksturer og et litt fåfengt partikkelsystem siden sist, men nå føler jeg det begyner å gå rett vei (fikk til light shafts! Yey!)
Slik ser rommet ut nu!

Bilde

Har også mini-breakdown med lys og teksturer (siden UDK hadde en veldig hyggelig måte å skille det ut på :)) --> http://i54.tinypic.com/14xnndy.jpg

Fortsatt en del teksturer og stæsj som skal fikses på, men jeg burde kanskje få starta på neste rom snart også.. Hmh.. Tipper jeg kan få bygd opp 50% av nye rom ved å bruke stæsj jeg har her uansett.

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » man 06 sep, 2010

En ting og si.... OMFG!
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » søn 19 sep, 2010

Puh! En liten post for å vise at det fortsatt er littegranne fremgang her! :)

Hatt en meget busy uke, men jeg har nå fått gjort ferdig et bittelite rom som kan "connecte" de større rommene.. Ooogså har jeg starta å lage props til no' form for kontrollrom jeg planlegger.

Jeg fikk også remappa en del ting jeg ikke var fornøyd med (endelig ser ikke normal mappet på døra helt umulig ut!)

Her er det lille rommet (litt vrient å finne no'n bedre vinkler på det)!
Bilde

Ooog her er wip-bilde fra kontrollrommet!
Bilde

Veldig wip foreløpig. Må få lagt inn masse mer stæsj, fiksa opp alle maps og få til noe penere lys, men bør ikke by på noen for gæ'ærne hindringer.. Det skal heller ikke være sånn blått utenfor :P Døra man ser helt til venstre der er da den som connecter til døra i de første bildene.

Men ja! Kommer forhåpentligvis en god del lengre nå til uka :)

Brukeravatar

einarmn
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » søn 19 sep, 2010

Rått simon! Skikkelig fin atmosfære inne i rommene også.

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » søn 19 sep, 2010

Du er kanskje den beste jeg har sett til og bake normal maps :P Ser ut som du har en insane polycount på scenen.

Kan du vise litt fremgang på dette? Noen tips eller linker til teksturering?

Merker jeg blir litt negativt sjalu :P hehe

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » søn 19 sep, 2010

ligger en youtube video av framgangen hans et par sider fremover...
ser absolutt nydelig ut .. keep it up.. ! :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » man 20 sep, 2010

Mange av normal mapsa her som er langt fra flotte up close, men jeg tror nå en ikke merker bugs og feil når man får mangfoldet og helheten.. Hadde vært gøy å få gjort fler screencaptures og evt. breakdowns av ting. Får prøve å ha det litt i bakhuet når jeg lager ting fremover.

De fleste teknikker jeg bruker i forbindelse med teksturering blir stort sett dekket i Old Pillar- & Texturing-dvd'ene på Eat3d, men det meste av game-tutorials toucher jo borti teksturering på et eller annet vis.

Brukeravatar

3DJørgen
Sted: Bergen, Norway
Kontakt:

Legg innav 3DJørgen » man 20 sep, 2010

Må bare slenge meg på lasset og si at det her ser helt sykt pent ut! :D Og jeg er mektig imponert over hvor mange prosjekter du har gående på en gang
“Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm your bro—I'm Broda!”

3D Designer/Compositor hos Goontech. Medeier i Henchman & Goon AS.
http://goontech.no/ - http://henchmangoon.com/

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » ons 06 okt, 2010

Så der var tiden inne igjen for å gjenopplive tråden! Har trappa ned litt på arbeidet i det siste i håp om å få tilbake en noenlunde ok døgnrytme. Nå er det sånn ca. en uke igjen, så da blir det vel til å få gjort seg ferdig med alt jeg har pusha foran meg hele veien!

Anyway, progress på det andre rommet:
Bilde
Litt mer highres bilde i denne omgang. De fleste modellene skal nå være på plass, men jeg har nå en del tekstureringsarbeid igjen. Mesteparten her har vel bare enkle dummyteksturer. Blir nok til å tweake teksturer, plassering og lys mer enn å lage masse nytt stæsj (skjønt litt mer stæsj må vel til).. Har også lagd den lille trappa opp og ut (grønne rommet i første post)

Så ja..!
Håper og tror nå jeg skal bli ferdig :)

pampers

Legg innav pampers » ons 06 okt, 2010

fett! men veeeldig brunt

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » ons 06 okt, 2010

Du er gal!

Syns det må være litt brown ish jeg. Er jo post apocalyptic wasteland stil :P

Må lage noen fete skjerm teksturer da om ikke video i AE.

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

severin
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav severin » ons 06 okt, 2010

Dette ser fortsatt veldig bra ut Simon! :)

Lykke til med ferdigstilling og innlevering.
<a href="http://3dartist.no">3D Artist</a> - <a href="http://gimpville.no">Gimpville</a>

Gå tilbake til «Work in progress spill»