LevelDesign Spill I - Simon

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » søn 29 aug, 2010

Takk, det er kjempegøy å høre :D
Veldig moro å se at det blir mer og mer miljø rundt spillgrafikk og lowpoly stuff her på forumet.

More stuff comin' up soon!


senzation
Innlegg: 205
Registrert: lør 12 jun, 2010
Sted: Bergen

Legg innav senzation » søn 29 aug, 2010

Damio skrev:Simon, du er en maskin!!!

Har ikke det blitt sagt før? :P
So that's two smart things I did today.
Time to start drinking.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » man 30 aug, 2010

Hi hi..

Nå fikk jeg alle nye props ferdige, og med de forskjellige variasjonene ble det 22 assets som ble ferdig samtidig.. Så det var litt småvanskelig å håndtere såpass mange nye ting på en gang. Har sitti en liten stund for å få plassert ut ting uten å få det til å se alt for rotete ut. Blir nok mest sannsynlig en del omplassering av ting, men kommenter gjerne på ting dere vil ha addet, flyttet eller fjernet :) Til mitt forsvar kan jeg si at det ser mye, mye ryddigere ut når man går rundt i environmentet :)

Alt av color er dummy-teksturer fortsatt, og jeg satt inn noen dummy-emissive-maps på eventuelle skjermer og lys. Kommer nok til å funke litt bedre da jeg skal sperre av mesteparten av taket som i konseptet.

Anyway, her er bildet!

Bilde

Tror neste steg (forutenom å fikse på plassering og slike ting) blir videre paintovers og konsepttegning for å kunne jobbe mer effektivt og i riktig retning fremover.. Hadde vært kult og fått starta litt på teksturene også.. Også må jeg få lagd det taket så jeg kan begynne å tweake lyset skikkerlig.. Også hadde jeg noen tanker om en lett måte å lage eventuelle lenker og ledninger på.. Hmmh.. Får se hva det blir til først :P

Off to bed!


senzation
Innlegg: 205
Registrert: lør 12 jun, 2010
Sted: Bergen

Legg innav senzation » man 30 aug, 2010

Dummy textures... Vil det si at det meste i bildene bare er en slags paintover? For hvis det der blir mapet så er det muligens bedre enn de fleste profesjonelle maps jeg har sett :-o
So that's two smart things I did today.

Time to start drinking.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » man 30 aug, 2010

:D

Ikkeno' Photoshop-magi her forutenom crop. Dummyteksturen nå er en random, tileable og relativt lowres concrete-tekstur jeg har slengt på alle modellene i material editoren i UDK. Så det er nå mappa på. Det er riktignok ikke noe material definition, farger, specmaps eller andre typer teksturer i det hele tatt. Tror og håper alle detaljene kommer til å pop'e mye mer når ordentlige teksturer kommer på plass! :)

Brukeravatar

FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » man 30 aug, 2010

Humm.. Jeg må først si at jeg er ikke overbegeistret over å rose andre. Stort sett på grunn av profesjonell sjalusi, men dette er får bra til å overse.
Helt utrolig bra jobba, dette er så profesjonelt. Sjelden jeg har sett så bra selv fra store spill selskaper.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

severin
Innlegg: 546
Registrert: søn 25 mar, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav severin » man 30 aug, 2010

Flotte greier Simon! :)

Og bare så det er sagt, Simon er både høy, har langt hår og bowties i bøtter og spann. Men tro det eller ei så er det de utallige timene med øvelse som gjør ham til mesteren! =D>
<a href="http://3dartist.no">3D Artist</a> - <a href="http://gimpville.no">Gimpville</a>

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tir 31 aug, 2010

Tusen takk, JohnBlunt og Severin :)

Det er veldig motiverende med slik superhyggelig feedback fra alle mann!


Jeg ble plutselig litt redd for at jeg kommer til å støte på en flaskehals med tekstureringen, så jeg tenkte jeg bør komme igang med den så fort som mulig.. Såå da følte jeg at jeg måtte lage taket i rommet så jeg kan få noe fornuftig lys å justere teksturene etter. Hadde en tanke om at det ville vært fett å hatt sånn type metall-shutters for eventuelle sandstormer eller slikt (og fordi det ville sett litt badass ut), så jeg gikk videre med det. Lagde no' superkjapt konsept for å få tankene litt på plass. Kan sees her --> http://i34.tinypic.com/drbmg2.jpg

Også fikk jeg nå lagd modellen også, da. Har fått bakt ned alt til lowpolyen, men det ble så mange småbugs og slikt at jeg vurderer å unwrappe den på nytt for en bedre bake. Skjønt noen av delene ble litt kule.

Her er bilde av taket sett ovenifra (og forøvrig med Maya-skygger, så de shutter-greine slutter ikke så brått som det kanskje ser ut)!

Bilde

Så ja.. Tanken er også litt å få no' fancy skyggespill og tøffe godrays igjennom åpningene.

Fikk endelig eksportert ut en halvordentlig screen-capture fra da jeg lagde den ene prop-tingen på bakken (en bitteliten metallforhøyning).. Så jeg slenger ut den og. Jeg synes det nu alltid er festlig å se hvordan andre jobber (enn om det er i 12x speed). Det er i stor grad samme workflowen på alle props.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vEIlE8jxHi8[/youtube]

(tror forøvrig jeg klarte å maske vekk alle inkriminerende msn-vinduer :P)


senzation
Innlegg: 205
Registrert: lør 12 jun, 2010
Sted: Bergen

Legg innav senzation » tir 31 aug, 2010

I am in awe o.o
So that's two smart things I did today.

Time to start drinking.

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tir 31 aug, 2010

Flink :-o Du har ikke noen tutorials å linke, når det kommer til å lage normal maps i PS har du?

Brukeravatar

oophus
Innlegg: 513
Registrert: man 20 apr, 2009

Legg innav oophus » tir 31 aug, 2010

Veldig interessant det angående normalmaps og PS ja. En liten tutorial på den hadde jeg og sikkert mange andre satt stor pris på! :)

Brukeravatar

FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tir 31 aug, 2010

Er det Nvidia plugin du bruker eller?
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com


senzation
Innlegg: 205
Registrert: lør 12 jun, 2010
Sted: Bergen

Legg innav senzation » tir 31 aug, 2010

Her er en tutorial som viser en del fine triks, inkludert hvordan du kan forbedre og legge til detaljer på normalmaps i Photoshop
How to bake a flawless normal map in 3DSMax

Og her er link til pluginen som jeg tror Dunkejudas bruker, og som han i tuten bruker for å gjøre det judas gjør
nVidia Normal Map Filter

Hope it helps! =)
So that's two smart things I did today.

Time to start drinking.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tir 31 aug, 2010

Kjempetøff og nyttig tutorial, det der :)

Jeg bruker den XNormal sin Photoshop-plugin, men såvidt jeg har erfart er den fullstendig lik nVidia-pluginen.. Den er meget hendig til smådetails og stæsj som ville tatt alt for lang tid å modellere.

Det er særlig tre tutorials jeg synes hadde ganske mye vettungt å si når det kommer til å genere normal maps i Photoshop.

http://cgtextures.com/content.php?action=tutorial&name=normalmap
http://www.poopinmymouth.com/process/tips/normalmap_deepening.jpg
http://www.farfarer.com/temp/normalMapMiniTut.jpg

Verdt å sjekke ut!
Forøvrig var det en del små triks i to av de eat3d.com-dvd'ene som kom ut (Old Damaged Pillar og Next-Gen Texturing Techniques)..
Vel, i stor grad var det bare at om man huka vekk blåkanalen under "Layer styles" når man overlay'a et normal map over et annet, så drepte man ikke blåkanalen fullstendig :)

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tir 31 aug, 2010

Digger domenenavnet til han duden der.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com


Gå tilbake til «Work in progress spill»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron