LevelDesign Spill I - Simon

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

LevelDesign Spill I - Simon

Legg innav Dunkejudas » søn 22 aug, 2010

Hei godtfolk!

Tenkte jeg skulle prøve å komme igang med denne her leveldesign-konkonurranse-tingen og bli en litt mer aktiv 3d-fyr i samme slengen :) Så ja! Anse dette som en "hallo igjen"-post og starten på min wip-tråd i levelDesign-konkurransen!

Anyway!
Planen min er å lage en noe futuristisk/post-apokalyptisk rustholk av et fort i et ørkenlandskap (hee hee.. Så mye for å være original :P).. Tatt tiden i betraktning kommer jeg nok til å gå for en 3-4 rom som representerer brettet, og muligens noe eksteriøre greier hvis jeg ikke støter på alt for mange flaskehalser på veien!

Fikk satt sammen no' konsepttegninger igår. Blir nok litt mer referanse for looken og feelingen. Tror uheldigvis at jeg ikke får lagd alt for mye av det eksteriøre.. Jeg skulle jo absolutt gå for crazyscale #-o

Bilde

Også har jeg fått opp en liten 3d-mockup jeg lagde en røff paintover på for å få layouten mer på plass. Skal få inn mye mer detalis og stuff! Tenker det er denne layouten jeg kommer til å gå for videre (de blå rommene er da basert på nederste konsepttegningen). Om det blir noe eksteriør, blir det i så fall opp den grønne trappa (som muligens kommer ut av den lille døra midt på øverste konsepttegning, kanskje..? Hmm...)

Bilde

Også er jeg ikke nevneverdig dreven i UDK (og det hjelper heller ikke at jeg bruker Maya :(), så hvorvidt jeg knoter mye med det eller ikke kommer vel til å bestemme litt hvor stort brettet blir til slutt!

Såvidt jeg vet er det heller ikke noen grense på polycount, teksturstørrelser eller antall teksturer? Jeg sikter i alle fall mot noe som kan kjøres realtime her heime :)

Brukeravatar

havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » søn 22 aug, 2010

Ser delish ut!
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » søn 22 aug, 2010

Veldig bra tegnet!

Blir kult og følge med på denne!
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

einarmn
Innlegg: 189
Registrert: man 15 okt, 2007
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav einarmn » søn 22 aug, 2010

Simon du er en maskin! er du ikke lei av 3d når du er ferdig på jobb:).
Awesome den øverste consepttegninga di.
Blir spennede å se veien videre =D>

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » søn 22 aug, 2010

Tænks, alle!
Sitter på tutorial-kjøret nå, så jeg skal nok få posta no' ordentlig 3d eller UDK-stuff snart :)

@einarmn: 3D er jo umulig å bli lei av :P

Brukeravatar

Niwon
Innlegg: 127
Registrert: tir 15 des, 2009
Kontakt:

Legg innav Niwon » søn 22 aug, 2010

Jeg likte konseptene veldig godt, bra utført stykke arbeider det der. Blir kult å se dette som en mod :)

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » man 23 aug, 2010

Takk :)

Så jeg gikk inn for å få ut litt 3d jeg kan leke med i UDK når den tid kommer. Har fått bygd opp en basic design-layout i UDK som funker ganske fint, men ikke noe å skrive hjem om ennå.
Først ut er no'n litt halvødelagte concrete'ish søyler (man får aldri nok halvødelagte søyler...).
fortsatt wip, mind you! (må vel ha no' armeringsjern og litt mer logiske cracks på noen av dem)

Bilde

Også har jeg en dør!
Designet endra seg litt fra konseptet, men jeg tror det kan bli kult likevel!!

Bilde

Bare highpoly-stuff foreløpig, men jeg håper nå å få bakt ut normal maps til lowpoly snarest ;)

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » man 23 aug, 2010

Ja viktig med armeringsjern! Kul dør.

Med skillsene dine kommer dette til og bli en artig level. Må bare holde tempoet oppe. Kan fort bli veldig detaljert da det skal være post apokalyptisk. Masse rubbish!
Russia is not a country, it's a lifestyle...



National Oilwell Varco



www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » man 23 aug, 2010

Rubbish skal bli ;)

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » man 23 aug, 2010

Fett! Digger alt som er post apokalyptisk. Helt siden jeg så første Mad Max er det vel.

Du kan finne masse kul referanse ved og se på The book of Eli.

Kanskje ikke det futuristiske med definitivt stilen.
Russia is not a country, it's a lifestyle...



National Oilwell Varco



www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 23 aug, 2010

Stilig. Best for deg at du gjør alt i zbrush nå som 4'ern har kommet! ;)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Damio
Innlegg: 329
Registrert: tir 18 apr, 2006
Sted: Kløfta

Legg innav Damio » man 23 aug, 2010

Heftig Simon! gleder meg til sluttresultatet

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » man 23 aug, 2010

Takk, alle :)

@krth8: Skal sjekke ut Book of Eli! Hadde vært gøy å få sett uansett :)

@Mikademius: Det meste highres-stuff skal nok innom Zbrush en liten tur, ja ;) Hadde vært kjempegøy å fått integrert shadowbox mer i workflowen.

Brukeravatar

Trådstarter
Dunkejudas
Innlegg: 180
Registrert: lør 14 apr, 2007
Sted: Tjøme, Vestfold
Kontakt:

Legg innav Dunkejudas » tir 24 aug, 2010

Puh! Jeg fikk jaggu gjort noe idag og :)

Idag har det i stor grad vært laging av lowpoly, baking og bearbeiding av normal maps.. Fikk lagd lowpoly av døra, de fire søylene og en mulig custom gjennomgang. Satt sammen de delene jeg har nå til et lite dummy-environment i Maya for å teste gjenbruksverdien av det!

Bilde
Har også en wire for de som bryr seg om slike ting! --> http://i33.tinypic.com/24pf2at.jpg
Døra er riktignok alt for highpoly (tror den lå et sted mellom 6000 og 9000 tris nå.. Yikes!), men det er masse rom for optimalisering der! Var litt usikker på hvorvidt jeg ville få til å bake ut detaljene i døra, så jeg brukte ikke så allverdens lang tid på å fikse.

Jeg synes døra ble littegranne småawesome, så jeg poster en litt mer closeup av den!
Bilde

Er no'n normal map bugs litt rundt om kring, men nå bør jeg strengt tatt sove litt :)


senzation
Innlegg: 205
Registrert: lør 12 jun, 2010
Sted: Bergen

Legg innav senzation » tir 24 aug, 2010

Imp-ress-ive! Gleder meg til å se mer :D
So that's two smart things I did today.
Time to start drinking.


Gå tilbake til «Work in progress spill»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron