Lumi Games

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
erikbs
Sted: Flå

Lumi Games

Legg innav erikbs » man 02 jun, 2014

Heisann.
Jeg tror det må være flere år siden jeg har vært inne på 3dhue.com nå. Var en gang moderator her da jeg studerte ved Idefagskolen i Tønsberg :).
Jeg er glad for å være tilbake :)

Ifjor startet jeg og en kompis Lumi Games AS, og siden den gang har vi gitt ut ett spill ( PAX HD ) på IOS og Android, samt vi er i nogenlunde sluttfase på to spill til.
Vårt hoved-prosjekt er ParticleBOOM! som jeg hadde lyst til å vise frem en WIP beta versjon av her på forumet.

Vi la ut en liten videosnutt på youtube av det for ett par dager siden.

Ideen til spillet er:

Det farer opp partikler på skjermen (fra bunn), du har 3 trykk. Du skal trykke for å skape en kjedereaksjon. Det er om å "poppe" så mange partikler som mulig, slik at du kan oppnå bonuslevler, awards og unlocke nye partikler.
Veldig straight forward spill.

Det ser kanskje veldig enkelt ut å spille det, og det er det også forsåvidt. Men du har tid på deg, og det finnes uendelige muligheter for å forbedre tiden, men om du gjør feil så vil du kanskje også bli veldig straffet for det. :) Så spillet er faktisk veldig taktisk, og man utvikler seg veldig forksjellig type spillestiler etterhvert.

Vi kommer også til å legge ut flere videoer av bedre kvalitet samt noe mer strukturert og planlagt ettersom vi nærmer oss sluttprodukt, samt bilder på vår facebookside.

Håper dere liker hva dere ser og syns det er en artig ide, og som dere alle vet så er det en total annen følelse å faktisk spille spillet enn å se det på en youtube video ;)

Enjoy.

Facebookside:
https://www.facebook.com/LumiGames?fref=nf

Youtube link:
https://www.youtube.com/user/LumiGamesAS
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av erikbs den tir 03 jun, 2014, redigert 1 gang totalt.
I turn my flaws to flows.

--------------------------------------------
www.lumigames.net

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » man 02 jun, 2014

Det var lenge siden! Velkommen tilbake :)
Waw rosa! Freshe farger. Det så litt lett ut ja på Youtube. Blir spennende å se hvordan det blir.

PAX HD må testes. :eyeb:
Visualization/ Animation
Aker Solutions

Brukeravatar

Trådstarter
erikbs

Legg innav erikbs » tir 03 jun, 2014

Tusen takk mister :)

Ser jeg fortsatt står som moderator. hehe

Ja det som er greia nå er at vi ikke har en tutorial i spillet ennå, derfor har vi satt de første "wavesa" til å være ganske så enkle slik at de som tester spillet ikke syns det er alt for vanskelig før de faktisk forstår spillet.
Vi skal sette opp en interaktiv tutorial på 4-5 waves som stopper spillet og går gjennom alle elementene av spillet før man starter.

Spillet har 100 waves og totalt 33 bonuswaves med gradvis stigning av vansklighetsgrad.

Det er tre elementer som fortsatt mangler i spillet, men som forhåpentligvis blir ferdige nå iløpet av sommeren.
Vi har også ett annet spill som nærmer seg slutten.

Kanskje det hadde vært lurt å lage en egen Lumi Games tråd her istedetfor en til hvert enkelt spill. hmm hmm :)
Noe som også hadde vært artig er om dere moderatorer på 3dhue kanskje vil være med å teste noen spill etterhvert som de nærmer seg?

Veldig hyggelig å være tilbake :)
Håper alt står bra til.

www.lumigames.net

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 03 jun, 2014

Hei og velkommen tilbake!
Veldig kult med nytt spillfirma, og gratulerer med en utgivelse allerede!

Kan jeg spørre hvordan dere finanserte oppstarten? Eller gikk det på frivillig basis?
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
erikbs

Legg innav erikbs » tir 03 jun, 2014

Hei Trond og takker så meget :) Godt å være tilbake i det gode selskap her på 3dhue ;) hehe

Vi drev firmaet som ett NUF i ca ett år på frivillig basis samtidig som jeg arbeidet fulltid med annet og Alexander (co founder) studerte i england.

Etterhvert ble vi introdusert til Hava Media som holder til i Oslo via en felles venn, de eier fra før N4G.com samt Bifrost pluss at de samarbeider tett med Curse.com. De valgte å invistere i Lumi Games, og da hadde vi nok til å starte ett AS sommeren 2013.

Siden Alexander er fra Nesbyen, og vi samarbeider med Martin (programmerer) som bor på Flå, søkte vi om støtte til å starte bedriften vår nettop i Flå.
Vi var på møter med Ordfører og Rådmann og forhandlet oss til gratis kontorer på IT Senteret i Flå. (hvor vi holder til nå).

Etter det har vi jobbet fulltid med spillutvikling.

Vi har hittil gitt ut ett spill PAX HD! og har som mål og gi ut to til nå i 2014.

www.lumigames.net

Brukeravatar

Trådstarter
erikbs

Legg innav erikbs » tor 05 jun, 2014

3dhue skrev:PAX HD må testes. :eyeb:

Fikk du prøvd PAX HD! ? Og evt hvilken platform brukte du?

www.lumigames.net

Brukeravatar

Trådstarter
erikbs

Legg innav erikbs » man 09 jun, 2014

Ahhh.

Er det alltid like livlig her for tida? :-p