LevelDesign III (TEAM DREAM TEAM)

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » lør 29 sep, 2012

Den var ikke ment for the public D;


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » lør 29 sep, 2012

Bilde


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » søn 30 sep, 2012

fått ferdig en brickwalltekstur som skal brukes i muren rundt hele greia

Bilde

Bilde
tesselated i marmoset

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » søn 30 sep, 2012

Sexy!
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » man 29 okt, 2012

En liten update for å vise at vi fortsatt jobber med prosjektet. Rikard har sikkert mer å vise av selve slottet vi jobber på ganske snart. Tenkte jeg skulle vise av litt mer av lanskapet rundt, på det forrige bildet så hadde fjellmeshene noen feil med vertexnormalene, noe som ga de litt rar shading, dette har blitt fikset nå og det ser mycket betre ut. Terrenget rundt selve slottet er vanlig landscape, med et importert heightmap og ikke en static mesh, dette fordi vi da kan endre på terrenget i UDK og sparer en del tid på å hoppe mellom programmer. Landskapet mangler å få en skikkelig tekstur, men det jobbes på saken :)
Bilde
Edit: ser landskapet er LODa ned til et minimum på det bildet der :( glemte å skru av :p

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 29 okt, 2012

Likte veldig godt landskapet dere har fått til. Kunne du fortalt litt mer om fremgangsmåten her? :)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » man 29 okt, 2012

Sure.

Starter med å sculpte noen veldig basic blobs, som representerer fjellene, på et plane i zBrush og baker ut et heightmap av det. Stapper det inn i Worldmachine som gjør det meste av arbeidet, ved å simulere erosjon og whatnot, noen som gjør at man ender opp med et ganske detaljert landskap. Tar å baker ut et nytt, men veldig detaljert heightmap og normalmap fra worldmachine, sammen med 5-6 forskjellige andre masks som brukes til selve tekstureringen. Displacer heightmappet på et nytt plane i 3ds max, og deler opp fjellene i ulike mesher, bruker multires-modifieren til å lage en low-poly versjon av de. Må renske opp i meshen etterpå, da den modifieren lager en ganske stygg meshflow. Slenger modellene inn i UDK og trenger bare å lage et materiale siden alle deler på samme texturemaps :)

Kan bruke vertex color på å painte inn detailmaps hvis det trengs noen close-up action ved fjellene.


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » ons 07 nov, 2012

Tiling rock texture
Bilde


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » ons 21 nov, 2012

Er litt fremgang, nå og da, slowly
Bilde
ikke builda lys og tårnene vil bli endret på osv...


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » fre 23 nov, 2012

taksteintekstur på g
Bilde

edit: slengte opp en process gif
Bilde

Brukeravatar

Teetime
Innlegg: 424
Registrert: man 01 mar, 2010
Kontakt:

Legg innav Teetime » fre 23 nov, 2012

looking good! Gleder meg til å se denna ferdig :D
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 23 nov, 2012

nice nice.. har trua på dette. Og takk for gjennomgang! :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » tir 27 nov, 2012

thanks

sculpta kjapp noen trappetrinn og bakte ut som vanlig, prøvde å legge til rette slik at jeg bare kan ta å plassere steinene forskjellig rundt samtidig som de har noenlunde korrekt shading.
Et par bilder fra prosessen:
Bilde
Bilde
Bilde


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » fre 21 des, 2012

vi rakk aldri fristen, men vil nok fortsette for å få ferdig hele greia :)

Brukeravatar

Trådstarter
Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » fre 21 des, 2012

pampers skrev:vi rakk aldri fristen, men vil nok fortsette for å få ferdig hele greia :)


Sakte.

Jeg kan legge ut noen bilder i kveld.


Gå tilbake til «Work in progress spill»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron