LevelDesign III (TEAM CTRL-Z)

Vis frem det du holder på med.

Moderatorer: Athidi, Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

fsnake
Innlegg: 124
Registrert: søn 25 nov, 2007

Legg innav fsnake » man 10 sep, 2012

Vi har full kontroll :)
Misfortune- takk!
Sist redigert av fsnake den man 10 sep, 2012, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » man 10 sep, 2012

""lykke til""
Sist redigert av Misfortune den man 10 sep, 2012, redigert 1 gang totalt.


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » man 10 sep, 2012

""lykke til""

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 12 sep, 2012

Driver å legger opp map'et nærmere det konseptet vi fikk fra Luvmachine. Foreløbig bare placeholders.
Putta inn en ny placeholder bru. Den andre var så fryktelig bøyd :D

Og ja, det er et flagg der med Team CTRL-Z logoen på.. Animert, jeg måtte jo finne ut åssen vi skulle få inn slike ting. :D

"Do you have a flag? -eddie izzard"

[align=center]Bilde[/align]
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________

Brukeravatar

LuvMachine
Innlegg: 300
Registrert: ons 19 aug, 2009
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » tor 13 sep, 2012

Screengrab fra en annen vinkel jeg fikk av Athidi, med en kjapp paintover.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 13 sep, 2012

I like it! :D GO TEAM CTRL-Z
Digger spesielt elva og lysene. Veldig fin stemning. Fikk et bedre bilde av åssen elva skal se ut takket være tegninga di, liker dette bedre... Skal fikse litt i dag.
Sist redigert av Athidi den tor 13 sep, 2012, redigert 1 gang totalt.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 13 sep, 2012

Looking good. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » lør 15 sep, 2012

jeg har lagd litt planter og gress til bruk i verdenen. Ikke helt ferdig enda, mangler spec, normal på de litt større plantene.

mons har lagd 3 forskjelige jord/bakke teksturerer og 1 gravel tekstur vi kan bruke der veiene skal være. Blir nok flere varianter etter hvert.

normal map'en syntes ikke så godt akkkurat nå pga jeg ikke har brukt build.

Bilde
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » søn 16 sep, 2012

Bruker dere landscape eller terrain? bruk heightmaps for å blende mellom teksturene, så slipper dere å bare bruke vertex blending.

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 17 sep, 2012

Vi bruker terrain.
Jeg har ikke testa heightmaps enda. Du har ikke noe flott tutorial på akkurat dette som forklarer litt mer hva du mener?

Takk for tipset, jeg skal sjekke det ut.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________


pampers
Innlegg: 140
Registrert: fre 27 mar, 2009

Legg innav pampers » man 17 sep, 2012

Har ingen tutorial på det, og det står ganske dårlig forklart på UDN: http://udn.epicgames.com/Three/Landscap ... er%20Blend men det du basicly gjør er å sette et heightmap til å blende mellom texturene du bruker, slik at du får noe lignende resultat som Bilde

Her er et veldig bloated eksempel som ligger på nettet:
Bilde det er i "layer blend"-nodene hvor du setter det opp for hver tekstur. Et annet tips kan være å putte heightmapene i en av fargekanalene sammen med specular og gloss hvis du bruker det, slik at du sparer texturesamples. Kan bare ha 12 av de i hvert landscape-material.

Brukeravatar

LuvMachine
Innlegg: 300
Registrert: ons 19 aug, 2009
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » tir 18 sep, 2012

Village House Concept sketches.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."

http://failfactory.weebly.com/index.html

Brukeravatar

SandboxMakebelieve
Innlegg: 352
Registrert: tor 09 sep, 2010
Kontakt:

Legg innav SandboxMakebelieve » tir 18 sep, 2012

Ser bra ut gutta, gleder meg til å se mer!

@ LuvMachine den oppe til høyre av village house sketchene er klart min favoritt. Stilen er ny og ukjent, og i og for seg selv er det veldig kult.

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tir 18 sep, 2012

Digget huset på midten til høyre og nede til venstre ;)
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 19 sep, 2012

tusen takk for tipset pampers, jeg er ikke evig pro i UDK. Men skal prøve å se om jeg får dette til :D
hvorfor kan jeg ikke gi deg sånn "takk" ting? :P


nice concept luv
digger alle bortsett fra 04. tror 02 og 03 kunne funka sammen også :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________


Gå tilbake til «Work in progress spill»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron