Ikea bilde - Obligatorisk oppgave 1 - Noroff 2010 revisit.

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun
Sted: Oslo

Ikea bilde - Obligatorisk oppgave 1 - Noroff 2010 revisit.

Legg innav Danieru-kun » ons 09 nov, 2011

Bilde

Litt over ett år senere, kan jeg si at jeg er fornøyd med bildet. Jeg fikk aldri levert dette, fordi jeg aldri ble skikkelig ferdig, til tross for at det bare var et par ting som hadde vært nødvendig å gjøre før bildet ble ferdig.

Men nå er det ferdig, jeg er fornøyd og kan legge det bak meg :)
Rendret ut med Mental Ray med 4 i Final Gather bounces og 2 i refraction - reflections, samt ved å bruke Draft settings for Final Gather.
Gjorde et par touch ups, som å fikse på et par teksturer samt komposisjonen, prøvde å legge til caustics på diverse glass materialer, uten lykke :P

Men ja, jeg er ferdig. Og kan legge det bak meg :)

Brukeravatar

Teetime
Kontakt:

Legg innav Teetime » ons 09 nov, 2011

Pent stykke arbeid daniel=)
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

Seb-LB
Sted: Falmouth
Kontakt:

Legg innav Seb-LB » ons 09 nov, 2011

Ser veldig bra ut! Jeg liker spesielt den interessante komposisjonen du har valgt og alle detaljene! =D>

Her er tre ting som jeg la merke til som du kanskje har lyst til å se på til neste gang:
- Det hvite teppe nederst til venstre som ser litt rart ut i mine øyne.
- Bakgrunnen din kunne ha hatt litt blur slik at det ikke tar så mye oppmerksomhet.
- Vinduet ditt ser litt for gjennomsiktig ut.

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » fre 11 nov, 2011

Bilde

Sånn, siste gangen jeg gjør noe på denne, la til ekte 3D bakgrunn etter å ha studert en annen vinkel på referansebildet, samt glass i vinduskarmen
Samt fikset litt på vasen nede i venstre hjørne, og glass objektet i den hvite hyllen.

Takk for kritikken Seb-LB, jeg prøvde å gjøre teppet mer fluffy ved å gjøre materialet på sauteppet litt mer gjennomsiktig, men det stjal alt av mine 12 GB med ram, sååå jeg får ikke fikset det :P

Seb-LB
Sted: Falmouth
Kontakt:

Legg innav Seb-LB » man 14 nov, 2011

Jeg synes det ser bedre ut nå, spesielt med vasen og glass objektet fikset! 12 GB ram, kunne ønske pc'en min hadde så mye ram :roll:

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » tir 17 jan, 2012

Er det noen flere som har noe de vil si?
Noe jeg kunne gjort annerledes, eller ta med i betraktning neste gang? :)

Strandli

Legg innav Strandli » tir 17 jan, 2012

Siden du spør så pent...

- Komposisjon er viktig, selv om det ikke er noe "kunstverk". Det er lettere å studere et bilde om komposisjonen er god og behagelig for øyet. Greit med kreativ vinkling på kameraet, men øyet mitt klarer ikke å feste seg til noe her.

- Når du går etter realisme, så må du huske på at det ikke bare skal være realistisk, det er også et "fotografi". Selv om du har perfekt syn, så vil bilder være mindre perfekte. Hadde dette vært en ekte scene som du hadde tatt bilde av, hvordan hadde fotoet sett ut? Det hadde ikke vært så utrolig skarpt, og det hadde hatt noe støy for eksempel. Analyser hva som får et fotografi til å se ut som et fotografi.

- Det er veldig mange blanke flater, og ting ser overnaturlig rent ut, det er litt urealistisk. Selv om noen har vasket ned et hus for å selge det, så blir det ikke så rent. Se rundt i huset, hvor mange store overflater ser du uten teksturer? Se på de hvite og sorte overflatene i bildet ditt, det er grusomt flatt og kjedelig.

Du kan åpenbart modellere her, og det er teknisk greit render, så det du mangler nå er detaljer. Observer virkeligheten, og se etter detaljer som gjør at det ser ekte ut. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » tir 17 jan, 2012

Tusen takk for tilbakemeldingen, og det er skikkelig bra ting du nevner :)

Til mitt forsvar, så kan jeg melde at scenen er gjenskapt etter et IKEA bilde som finnes på deres side:
Bilde

Men som sagt, takk for tilbakemeldingen, og jeg kommer til å ta det med i betraktning til senere :)

Strandli

Legg innav Strandli » tir 17 jan, 2012

Det var det jeg mistenkte, men nå syntes jeg ikke de kreative vinklene til Ikea er så fine heller. :p Men de sitt bilde er lettere å se på, siden lyset er mer balansert, fokus er ikke så skarpt, og øyet fester seg til pris og person.
:)

MEn det er absolutt en god etterligning, men mangler bare de små tingene for å virkelig bli troverdig. JEg er sikker på at du løser dette mye bedre neste gang!

Brukeravatar

Trådstarter
Danieru-kun

Legg innav Danieru-kun » ons 18 jan, 2012

takk skal du ha :)
Lyset var vanskelig å få til rett, samt den umulige kameavinkelen, men alt i alt er jeg meget fornøyd med resultatet da det egentlig var den første obligatoriske oppgaven vi hadde i fjor.

Det er mye jeg ville gjort annerledes dersom jeg gjorde det nå, blant annet ville mange av modellene vært mye mer optimaliserte og bedre.

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»