Frankenstein monsteret

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Innlegg: 749
Registrert: tor 11 mai, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Frankenstein monsteret

Legg innav Nebel » tir 08 nov, 2011

Er ikke så ofte jeg sculpter, men nå har vi nettopp vært igjennom en uke med sculpting på skolen.
En av oppgavene var å sculpte Frankenstein monsteret. Her er modellen jeg sculptet og teksturerte når jeg underviste i Mudbox.

Jeg har jobbet litt videre med den i Maya i ettertid. Modellen er rendret med Misss_fast_skin på huden og Mia materials på alt annet. Legger også med et screenshot av wire, displacement og normal map.

Bilde

Bilde
Sist redigert av Nebel den ons 09 nov, 2011, redigert 2 ganger totalt.


danielodland
Innlegg: 985
Registrert: tor 21 mai, 2009

Legg innav danielodland » tir 08 nov, 2011

Ble det mudboxhår til slutt?=) Var en kul oppgave dette. Ble ganske hektet på Zbrush etter forrige uke. Good times!

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 08 nov, 2011

Hei henning

Glad du driver litt med skulpting, håper du får tid til å skulpte mer. Er en side ved deg jeg gjerne skulle sett mer utbredt, tror du kunne gjort helt fantastiske ting med det hadde du hatt tid til det :)

Vet ikke om du ønsket kritikk på dette, men jeg gir det alikevel. ;)

Boltene har litt for høy refleksjon, det ser ut som de nesten er lagd av glass. Ville tro de skulle være mer nøytral til omgivelsene?

Vet ikke om det skulle være et sår i panna, men det kommer ihvertfall ikke godt nok frem, er ikke noe dybde eller noe sår.. Bare en slags uforklart blodflekk

Ellers ser det bra ut :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Innlegg: 749
Registrert: tor 11 mai, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » ons 09 nov, 2011

Ja det ble sculptet hår i denne omgang, ser jeg kunne hatt noe høyere oppløsning på teksturene for å få håret litt jevnere, men funket greit nok.

Ja skulle gjerne hatt mer tid til sculpting, er moro når man får det til :)

Takk for feedback Øyvind, jeg har tonet ned bolten litt og paintet over litt mer dybde i såret.

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » ons 09 nov, 2011

Kult Henning. :D
Kunne du ha lagt ut en clay elle evnt. et screenshot fra ZBrush/Mudbox også? :)

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Innlegg: 749
Registrert: tor 11 mai, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » ons 09 nov, 2011

Klart det Christer Medister. Har gjort en del endringer på displacementen etter denne versjonen, men det er ting jeg har added i Photoshop. Blant annet kjørt en invert av håret fra color teksturen over dicplacementen for å få det sculptede håret til å matche fargen.

Bilde

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » ons 09 nov, 2011

Takk pakk Henning Presenning. :)

Kut å se at du får sculptet litt også. :)

Hva var utgangspunktet for modellen da du begynte å Mudbox? Altså.. Hva
slags geometri startet du med? :)

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Innlegg: 749
Registrert: tor 11 mai, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » ons 09 nov, 2011

Jo det skal jeg fortelle deg Christer Medister Feleister. Jeg brukte han kjekken her som jeg modellerte i Maya Paya :) Hihi, nå er vi morsomme gitt.

Bilde

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » ons 09 nov, 2011

Nebel skrev:Hihi, nå er vi morsomme gitt.

Indeed! ;)

Syns han ser bra ut, men det ser litt ut som om du sliter med den samme
"frykten" som meg. ;) Jeg ser at jeg stadig er litt "redd" for å kline til med
sterke strøk og detaljer. Jeg tror det henger igjen fra da jeg pleide å
tegne endel med blyant og mangel av undo og lagring. Hehe..
Men, som sagt, kult (eller "kut" som jeg skrev tidligere) syns jeg det er
veldig gøy å se litt sculpting fra deg. :) Håper på mer i fremtiden. :)

Ser forresten at jeg driver å hopper over en bokstav her og der.
Ser ut til at barna har klart å infiltrere tastaturet mitt med diverse
småsnacks mellom og under tastene. Wooo! \:D/

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Innlegg: 749
Registrert: tor 11 mai, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » tor 10 nov, 2011

Det har du nok rett i :) Blir til at man legger til detaljer også visker man bort etterpå for man er redd for å strekke det for langt. Men jeg har planer om å få lagd en skikkelig rynkete gammel mann snart så jeg får trent litt mer.

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 10 nov, 2011

Kjenner igjen det. Håper og tror at den tryggheten kommer med erfaring. :)
(Snakker for min egen del her nå altså. ;) )


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron