Oblig 3 - Noroff

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Crockett
Sted: Søgne
Kontakt:

Oblig 3 - Noroff

Legg innav Crockett » ons 19 okt, 2011

Roger Raddis

Det hadde vært supert å fått noen tilbakemeldinger på denne karen som jeg har skrudd sammen ved hjelp av Max, Zbrush og Photoshop. Har slitt litt med å finne et godt riggsystem når det gjelder forholdet mellom brett og bein/hofter, så hvis noen har tips til løsning så ville jeg satt stor pris på det :)

Bilde

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » tor 20 okt, 2011

Hei Crockett!

Ser ut som det ble en gnarly modell utav den snowboarderen. Liker stilen og føler den er proporsjonert i forhold til stilen også.
Det som jeg legger merke til i modellen er at han virker litt i ubalanse og litt stiv i poseringen. Ville flyttet hoftene, overkroppen og hodet litt mer til venstre og prøvd å fått litt mer bue i linjen gjennom kroppen. Prøv å få nesen på den grønne linjen jeg tegnte i paintoveren.
Fingrene og hendene kan også gjøres litt mer med for å få bedre silhouette og mer spennende form. Det er like mye mellomrom i handa til venstre, noe som gjør den poseringen der litt kjedelig.
På munnen kan du overdrive litt mer ved å gjøre den mindre symmetrisk ved å f.eks dra opp den topperste delen litt opp på venstre side. Da kan du også dra kinnet og nederste øyelokk opp for å få litt mindre symmetri i poseringen av ansiktet, som skal gjøre den litt mer spennende.

Legger til en kjapp paintover hva jeg mener. Håper det hjelper og du må bare stå på! Bra jobba!

[spoiler]Bilde[/spoiler]

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 20 okt, 2011

Ville også prøvd og byttet ut bakken han står på da den er så enkel og heller putte den på et turn table og hatt en litt pen bakgrunn
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 20 okt, 2011

Ang. rigginga så må du først finne ut hva du vil gjøre med riggen. Hva er det mest "avanserte" den må kunne gjøre? Hvis den kun skal posere, så holder det å rigge beina på vanlig måte, deretter linke dem til en helper som forestiller brettet. Du vil ha god kontroll da, men selvsagt litt stress å animere.

Hvis den skal ta triks og hele pakka så blir det litt annerledes. Det blir ikke veldig vanskelig, men det tar litt tid å skrive det opp steg for steg, for å si det sånn, :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
Crockett
Kontakt:

Legg innav Crockett » tor 20 okt, 2011

Hei og takk for veldig gode tilbakemeldinger !

@SveinKF: Veldig bra poeng du har når det gjelder balanse og asymmetri. De linjene du skisserer er veldig nyttige

@krth8: Enig i at bakke og bakgrunn er enkel og kjip, men det ble en hard prioritering å komme i mål med selve figuren før innlevering. Jeg har tenkt til å lage en turntable i Zbrush, men jeg er fortsatt litt fersk i programmet og har foreløpig litt lite erfaring med framgangsmåte for å ivareta teksturer fra Max :roll:

@hardrock_ram: Jeg vil gjøre "alt" med riggen. Nei da, jeg har vel etter hvert fått forståelse for at jeg må ha minst 2 rigger, en med Raddisen uten brett og en med. Når det gjelder sistnevnte, så skal han selvfølgelig kunne gjøre det meste av triks, men det vil nok være smart å begrense reportoaret til de triksene der begge bootsa er festet i bindingene :D Bootsa vil ikke være alt for bevegelige sånn sett, men han må kunne tweake, eksempelvis trekke den ene enden av brettet helt opp til hofta

danielodland

Legg innav danielodland » tor 20 okt, 2011

Hvorfor 2 rigger? Hadde sikkert vært lurt å ha både FK og IK på ham hvis han skal trikse mye, men må du ha egen rigg til når han er på brett? Går det ikke an å bruke constraints til det? Og så switche weighten på disse av og på?

Brukeravatar

Trådstarter
Crockett
Kontakt:

Hei Daniel !

Det virker bare unaturlig å flytte / styre brettet ved å flytte / styre personen. For å sette det på spissen - du svinger vel vanligvis ikke et kjøretøy ved å rotere den som kjører? Dersom brettet forlates, så vil situasjonen endres. Uansett, det finnes sikkert bedre løsninger enn 2 rigger.

Jeg kjenner dessverre ikke til den teknikken du beskriver. Hvis du har en link eller et utdypende tips på lager så kunne jeg testet nærmere. Det høres ut som det er verdt et forsøk.

danielodland

Legg innav danielodland » tor 20 okt, 2011

Tenkte bare å lage en constrain som limer føttene til brettet, så kan du bruke brettet til å styre hvor føttene går. Så kan du animere weights på constrainten for å slå den av og på. Er litt trøtt i trynet så kan være jeg våser, men skulle tro dette ville funke.

Brukeravatar

Trådstarter
Crockett
Kontakt:

Takk for tipset, Daniel. Etter å ha gravd litt mer, viste dette seg å være en veldig elegant løsning :)

Bilde

danielodland

Legg innav danielodland » fre 21 okt, 2011

Alright!

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»