Modeleringsoppgave - Idefagskolen

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
nannari

Modeleringsoppgave - Idefagskolen

Legg innav nannari » fre 07 okt, 2011

Heihopp!

Jeg går mitt første år på 3D-Design på Idefagskolen, og den første innleveringsoppgaven har stått for tur. Oppgaven var enkelt og greit å modelere noe valgfritt.
I og med at jeg har siklet litt på ZBrush og Mudbox, så fant jeg ut at en karakter-modell kom til å by på en del utfordringer og lærdom, pluss at det egnet seg bra til å teste ut litt skulpturering og teksturering :)

Her er skissen jeg brukte som utgangspunkt:
Bilde

Og her er ferdig resultat:
Bilde

Bilde

Jeg rekker neppe å gjøre de store endringene før innleveringen til mandag, men tar gjerne imot kritikk og tips som jeg kan ta med meg til neste oppgave :)

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » fre 07 okt, 2011

Hei og velkommen:)

Fin wire og en fin første oppgave.

Jeg savner øyebryn + øyevipper. Det blir så nakent runndt øynene
Kanskje jobbet litt mer med teksturen på håret og med lyssettingen, men vet ikke hvor mye dere har lært på det punktet enda :)

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 07 okt, 2011

Ser jo bra ut dette. Eneste er vel at det kanskje hadde sett bedre ut om øynene var plassert litt lengre inn i hodet.
Fin topologi, likte godt wireframe renderen din :)
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Sinx
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Sinx » fre 07 okt, 2011

Hei Yvonne.

Ett veldig bra stykke arbeid her, og fin topologi.

Synes kanskje hun ser litt gullfisk ut. Mye pga. øynene og munnviken.

Håper du får tid til å fikse litt på det før mandagen. Er ikke levering før etter lunsj vettu ;)
Odd Smith-Jahnsen

http://smithjahnsen.com/

Brukeravatar

The Odd Apple

Legg innav The Odd Apple » fre 07 okt, 2011

Be careful Nannari, the Big Brother is watching.

Hihi.

Bortsett fra det liker jeg modellen. Får litt "Alice" feel, bare som en brutal awesome morder. Does she by chance sell cookies as a girl scout?

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » fre 07 okt, 2011

Hei Nannari!

Kul oppgave og ser ut som du har lært mye allerede. Du har visst bare til mandag, men håper du kan få tid til å jobbe på et par ting som jeg ser kan forbedre modellen mye.

Jeg så etter skissen din som hadde mye bra former. Blir kanskje litt mye kritikk, men håper dette hjelper deg nå eller hvertfall senere:

- Øynene får karakteren til å se veldig redd eller psykopat ut pga det er mye hvit rundt øynene. En annen ting er større pupiller får en karakter til å virke mer uskyldig.
- Munnvikene kan dra litt opp for å få et lite smil og hele munnen kan også flyttes litt lengre opp på ansiktet slik at den ser mindre "gorilla-aktig" ut. Samme forsåvidt med nesen. Nesen kan virke mer søt når den er litt flatere under og er lenger opp på ansiktet.
- Øyenbryn hadde vært bra å sett. Ikke noe fancy, bare noen enkle ikke for dominerende øyenbryn i en bue ovenfor øynene.
- Håret ser mer spennende ut med mer spennende former som du har i skissen din. Prøv å få det mer fyldig osv.
- Kjolen ser veldig stiv ut, kanskje du kan dra ut kantene for å få den til å se mer "luftig" ut og søt?
- Beina ser litt tykke ut eller de har ikke så spennende form. Litt tynnere ved ankelen hadde vært bra.
- Kjolen ser også ut til å flyte litt pga den svever litt oppforbi kroppen og former seg ikke etter skuldrene. Litt "innknepping" ved overarmen der armen på kjolen slutter kan også hjelpe.

Jeg gjorde en paintover for å vise litt hva som kan forandres for å gjøre den mer spennende å se på.

[spoiler]Bilde[/spoiler]

Brukeravatar

Trådstarter
nannari

Legg innav nannari » lør 08 okt, 2011

Tusen hjertelig takk for all feedback! :)
Har åpenbart sett meg litt blind, for jeg ser meg enig i alt dere sier når jeg ser på modellen nå.

Skal prøve å få satt av litt tid i helga til å gjøre noen endringer, igjen takker og bukker :)

Brukeravatar

LarsErik

Legg innav LarsErik » lør 08 okt, 2011

Sjekk ut denne, kan trekke ut en del fine ting derifra :)
http://www.3dappealblog.com/

Brukeravatar

Trådstarter
nannari

Legg innav nannari » søn 09 okt, 2011

Da har jeg prøvd å tatt til meg alle tips og triks, og forandret karakteren deretter.
Til tross for at det bare ble gjort små forandringer, ser jeg stor forskjell fra denne til den første.
Er meget takknemmelig for alle tipsene jeg har fått, synes de har løftet karakteren :)

Bilde

Bilde

Brukeravatar

SveinKF
Sted: Karmøy
Kontakt:

Legg innav SveinKF » søn 09 okt, 2011

Ser mye bedre ut nå, Nannari! Bra jobba!

catche
Sted: Sandnes

Legg innav catche » søn 09 okt, 2011

en ting jeg vil anbefale er å la begge øynene se mot et objekt, ikke for å skape mer "liv" i bildet, men heller siden det ser litt rart ut når øynene stikker ut hver sin vei :P minner meg om di her Bilde

Brukeravatar

Trådstarter
nannari

Legg innav nannari » man 10 okt, 2011

Da rakk jeg akkurat å forandre på øya før innleveringsfristen.
Resultatet ble mye bedre, så tusen takk for hjelpsomt tips :)

Bilde

Bilde

Brukeravatar

Teetime
Kontakt:

Legg innav Teetime » man 10 okt, 2011

når du rettet på øynene ble det mye bedre!
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»