ufoninja

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
ufoninja
Sted: Oslo
Kontakt:

ufoninja

Legg innav ufoninja » tor 04 aug, 2011

Hei,

etter å ha gjennomført ufoninjaskolen kan jeg omsider avduke grunnmuren på mitt "eksamensprosjekt". Når jeg først skulle lage meg en personlig hjemmeside og lekegrind ville jeg prøve å pushe meg for det jeg var god for i øyeblikket (og kanskje litt over). Av den grunn valgte jeg å lage meg en ny profil hvor jeg tenkte konsept, konsept og konsept. Etter mye om og men falt det på
navnet "ufoninja". Jeg lånte greenscreen-rommet til min forrige arbeidsplass og fikk en ex-kollega til å filme meg. Jeg hadde på forhånd bestilt rekvisitter fra USA. Deretter var det å låse seg inne i leiligheten i x antall uker for å fullføre det jeg hadde påbegynt. Følte mange ganger at jeg hadde tatt meg litt vel mye vann over hodet, men det løste seg til slutt. Med litt hjelp på kode-biten fra ulike forums, en ex-kollega etc så falt brikkene gradvis på plass, om noe seint. Jeg valgte å kjøre 2 ulike nettside-løsninger. En flash-basert løsning, som er blytung og er alt annet enn brukervennlig. Tipper mange her vil hate den sterkt, da jeg vet mange misliker flash. Uansett, jeg ønsket å se hva jeg kunne få til med nettopp flash. I tillegg valgte jeg en ren html-variant for å ha en mer rett på sak type side, som er enklere å oppdatere osv. På denne delen valgte jeg å gi det meste av kode-jobben til en annen, da jeg er temmelig rusten på hmtl/css. Vedkommende fikk derfor en photoshop-fil med designet jeg hadde satt opp til hver side. Jeg kan sikkert komme opp med noe mer utfyllende info etter hvert, men for nå poster jeg bare et par bilder av prosjektet mitt:

Jeg laget meg først ny logo:

Bilde

Laget meg litt spesielle visittkort:

Bilde

Designet et bakgrunnselement til html-siden, som jeg tilpasset som en skrivebordsbakgrunn:

Bilde

Modellerte en ufo til bruk på flash-siden. Laget mer som en illustrasjon her med en bakgrunn jeg laget i photoshop:

Bilde

Selve nettsiden(e) kan besøkes her:

UFONINJA WEBSITE

Ok, da vet dere hvem ufoninja er på godt og vondt :)

NB! Tipper mange vil slite med å se flash-siden smooth, spesielt første gangen, dere er herved advart.

Brukeravatar

deific-X
Sted: Sola
Kontakt:

Legg innav deific-X » fre 05 aug, 2011

Liker det jeg ser. Festlige de snuttene du har av deg selv. Liker flash når det er så bra gjennomført, men for min del blir det bare noe man ser engang og ikke nødvendigvis kommer tilbake til.

Vil anbefale deg å mekke en RSS feed for nye arbeider slik at folk som bruker RSS kanskje kommer tilbake til siden igjen. I det minste slik at de får sett de nye arbeidene dine.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 05 aug, 2011

KONGE!! DEtte var utrolig kult og helt min humor/stil :) dette må da kunne skaffe deg noen jobber :) lykke til!
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » fre 05 aug, 2011

Shiet den flash-saken var nice! Fin-fin blend av trede og tode

Brukeravatar

Trådstarter
ufoninja
Kontakt:

Legg innav ufoninja » fre 05 aug, 2011

Hei, så kult det falt i smak da!

deific-X: Ja, enig med deg angående denne typen flash VS gjentakende besøk av siden. Kan vel sammenlignes litt med en film. Har man først sett den en gang, så er det ikke et must å se den en gang til. Det er også en av grunnene til, at jeg laget en html-side samtidig :) RSS-feed ja. Jo, det kan sikkert være kjekt!

v@la: Takker :D Fallhøyden var stor, og det kunne fort blitt en fiasko, total failure og kalkun, men føler jeg har naila det slik jeg ønsket. Joda, skal hvert fall på intervju til uka, så krysser fingre :) (det var en søknad jeg sendte før jeg var ferdig med denne profileringen riktignok).

Tormem: takk skal du ha, fett å høre!

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » fre 05 aug, 2011

Flott teknisk nettside. Bra at du har sikret deg .com
Meget bra balanse av farger og elementer, samt pent design og teknisk ryddig. Ikke for masete, men samtidig underholdende. Bare pass på at du begrenser antal klikk, tid, og interaksjon for å komme til informasjonen.

En ting jeg ville gjort er å fjerne alle referanser til en faktisk ufo.
Selve "begrepet" UFONINJA er kult alene. Det er nesten noe androgent og ukjent over hva det står for. Noe som er meget bra siden det fanger oppmerksomheten i en allerede overfyllt vev.

På Flash (heavy) ville jeg vist Work I døren. Dvs. at hvert bilde kommer opp I døren istedenfor at man går inn og SÅ får man servert en "Itunes" lignende meny. Du kan bruke denne meny/seleksjonstypen, men gjør det I døren istedenfor å gå igjennom.

Så pass på at det ikke blir for "dypt" med for mange trykk de må gjøre for å komme seg til informasjonen. Maks 1 - 2 dybder.

Jeg må si at logoen er 6 av 6. Sjeldent jeg ser noe som treffer så bra i forhold til enkelhet, fargebruk, referanse til navnet, moderne (ref.Android), osv. Faaaantastisk..får ikke skrytt nok.
Freelancer

Brukeravatar

Trådstarter
ufoninja
Kontakt:

Legg innav ufoninja » man 08 aug, 2011

megaman: takk for utfyllende post og beklager sein respons. Har vært borte i helga.

Ja, var greit å sikre seg .com-domenet. Det gikk ikke lang tid før jeg fikk en epost fra en fyr i USA. Han påstod jeg hadde stjålet nicket, som han brukte på et eller annet forum. Som han skrev selv: "hvordan ville du følt det om noen stjal arbeidene dine og utgav dem som sine egne?". Jeg lurte på hvorfor han ikke hadde sikret seg .com-domenet om det var så viktig for han å beskytte dette navnet. Det fikk jeg aldri noe godt svar på.

Hvor er det du ville fjernet referanse til en ufo? En ufo er på en måte noe av grunntanken bak både logo og nettsted, så føler det blir litt feil å fjerne all referanse til det..

På galleriet for flash-siden hadde jeg en av de største utfordringene rent teknisk i og med at jeg ikke er noen programmerer. Av den grunn tok jeg utgangspunkt i et gallerisystem jeg tilpasset, som best jeg kunne mot min profil. Spørsmålet var hvordan jeg skulle få integrert denne på best mulig måte, samtidig som jeg var tro mot ideen og helheten på resten av siden. Jeg havnet på den løsningen du nå ser, da jeg følte den rett og slett var litt mer festlig. Men jeg er helt klart inneforstått med at den kan oppleves, som litt vel omstendelig og "lang veg til målet" sånn sett. Jeg kunne eventuelt ha kjørt en kamera-animasjon rett ut i intet/svart tomrom, så bildegalleriet hadde kommet mer direkte. Men i og med at fokus på denne siden først og fremst er opplevelse og ikke brukervennlighet (selv om jeg hadde det i baktankene selvsagt), da denne typen side som noen allerede har nevnt ikke er noe man besøker gjentatte ganger, så falt jeg på denne løsningen. Man kunne helt sikkert gjort ting annerledes, men tror jeg sier meg ferdig med siden for nå. Har brukt alt for mye tid på dette allerede :D

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » man 08 aug, 2011

Hei

1. Bra at du har sikret deg .com
2. Navnet/utrykket/etc. "Ufoninja" kan være så mye mer enn en ufo, men bli en spennende og mystisk merkevare. Hvis du bruker en ufo og ninja blir det for bokstavelig. "You have to keep`em wanting more" ;-). Lag en definisjon av hva "Ufoninja" og du kan skape noe helt nytt som kan brukes på andre ting; klær, sko, blader, etc. sky is the limit. Men hvis du begrenser det til akkuratt det ene, vel...
3. Merge døren med det som er inne i døren.

Hadde jeg drevet med merkevare promotering eller hatt et reklamebyrå hadde jeg kjøpt dette konseptet av deg :-).
Freelancer

Brukeravatar

Trådstarter
ufoninja
Kontakt:

Legg innav ufoninja » man 08 aug, 2011

Ja, nå er ikke jeg noe ekspert på merkevarebygging, så skal ikke påstå det ene og det andre. Likevel velger jeg å snu litt på det og si, at selv om jeg bruker dette i profilen er det ikke dermed sagt, at jeg er fastlåst til kun dette fremover. Det er jo fullt mulig å gjøre andre ting på tross av dette. Første merkevare som dukket opp i hodet mitt med referanse til dette var "psycho cowboy". Det er jo et ganske beskrivende navn, og man danner seg fort noen bilder i hodet sitt. De bruker riktignok ingen referanser til gale cowboyer i sine reklamekampanjer så vidt meg bekjent, men det hadde ikke vært overraskende for meg om de gjorde det i sine første kampanjer. Om de i så måte hadde gått vekk fra det konseptet siden, så hadde ikke det gjort noe i mine øyne, men samtidig hadde det også vært kult om de alltid forholdt seg til det temaet. Jeg tror jeg prøver å si, at det ikke finnes noen konkret fasit, men jeg skal ikke diskutere dette noe videre, da jeg føler dette blir litt på på skrå av dette forumet. Jeg er jo bare en fyr, som har prøvd å lage en personlig hjemmeside :wink: Uansett, tusen takk for gode innspill, som gir meg noe å fundere på!

Brukeravatar

Trådstarter
ufoninja
Kontakt:

Legg innav ufoninja » ons 17 aug, 2011

Beklager å dra denne opp igjen, men havnet på "public shortlist" hos FWA idag. Det er jo ganske moro må jeg si :)

FWA SHORTLIST

ps! Adobe har fucka det til med nyeste oppdatering av flashplayer, så nå er det en hel del som sliter med lydfiler, som går bananas rundt omkring. Feilen er registrert hos bug-seksjonen hos Adobe, så får håpe dem fikser dette kjapt. Er visst mange flashspill-sider, som river seg i håret nå blant annet heh.

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»