The DragonFly - Øyvind Fiksdal

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

The DragonFly - Øyvind Fiksdal

Legg innav FXdal » lør 02 jul, 2011

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZcXPxC5bQFA&hd=1[/youtube]

Her er siste Modellen min. Bommet litt på UV`en et par steder og fikk litt stretch.
Brukte C4D til modellering og rendering, Zbrush og Photoshop til texturering og Blender til UV.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 26 aug, 2011

Lagt til en still render som kanskje får frem detaljene bedre.

Bilde
Sist redigert av FXdal den fre 26 aug, 2011, redigert 1 gang totalt.
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 26 aug, 2011

Noen som vet hvorfor bildet ble så mørkt og brent?
Ser ikke ut sånn i photoshop eller andre programmer?
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

The Odd Apple
Innlegg: 105
Registrert: fre 29 jan, 2010

Legg innav The Odd Apple » fre 26 aug, 2011

Hvis det er jpeg så er det nok dårlig compression som har tatt en tur og sett seg litt rundt. PNG kan gi litt bedre resultatet. Er ikke 100%, verdt et forsøk :)

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » fre 26 aug, 2011

The Odd Apple: Takker for tilbakemeldingen, det var vist noe underlig opplegg som hadde skjedd med "embedded color profile". Solved ;)
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » ons 31 aug, 2011

Likte modellen og environmentet den står på. :) Likte også color schemen på teksturen men wear'en på metallplatene så ikke helt gjennomteknkt ut.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

evengi
Innlegg: 106
Registrert: ons 04 jun, 2008
Sted: Spydeberg
Kontakt:

Legg innav evengi » tor 01 sep, 2011

Denne var fin.
Stilig konsept, fin gjennomføring. Ved første øyekast har jeg ingen problemer med Uv. Som det ble nevnt, kunne du tatt en titt på sltasjen på rustning, og tenkt litt mer igjennom den.
En annen ting som kan gjøre cockpiten litt mer spennende, er om folka der inne sitter trangere. Gi de litt mindre plass!

Fint arbeid!
En dag vil jeg forhåpentligvis forstå det der.
www.evengi.no

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tor 01 sep, 2011

Takker for tilbakemeldingen :)

krth8: Jeg har jukset litt med slitasjen, DVS noe av det, Det er brukt to materialer og en alpha map til å maskere med. Noen steder er det tegnet på og andre er det bare lagt et sort hvitt bilde av en slitt overflate. Skal se om jeg får ordnet på det.

evengi: Skal prøve å flytte de litt, Kanskje få inn noen skjermer eller konsoller i cockpiten også.
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » tor 01 sep, 2011

Jeg ville jobbet med med kameraet på turntablen, gjør det enkelt i stedenfor alt surringen, det blir uleslig og føler ikke at jeg har fått sett modellen noe særlig. Modellen synes jeg kul og kunne vært vist frem på en bedre måte.

Still bildet gjør seg fint.
Peronlig synes jeg "enviromenten" er litt kjedelig. Hadde vært fetere med noe natur som gress, blader osv. i makro :)

Vis det er en mygg, noe jeg får følelse av og se den så savner jeg den lange brådden eller hva det er på ansiktet :)
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Trådstarter
FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tor 01 sep, 2011

dboydesign: Helt enig med deg. Det ble veldig rotete og modellen kom veldig dårlig frem. Grunnen til at jeg gjorde det slik var at jeg i demo reelen min bare har straight forward turntables og tenkte jeg skulle gjøre det på en litt annen måte. Det fungerte egentlig veldig dårlig, men etter å ha brukt 14 timer på å rendre det ut så ble det bare sånn.

Skal gjøre en ny Enviroment og har egentlig tenkt å lage et oversvømt landskap så da kan det vel hende det blir noen blader også ;) .

Hadde gjort seg med brodden/sugerøret, men klarer ikke å finne en god teknisk forklaring på hvorfor den skal være der.. Har du noen forslag?
Øyvind Fiksdal

http://www.fxdal.com

Brukeravatar

The Odd Apple
Innlegg: 105
Registrert: fre 29 jan, 2010

Legg innav The Odd Apple » fre 02 sep, 2011

GUN IT!

Sorry... Det er min "go to solution" hvis du skal legge til noe.

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Innlegg: 1790
Registrert: ons 26 apr, 2006
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » fre 02 sep, 2011

tja, kanskje det kan være for stabilisering? evnt. laser beam, eller at myggen kan være en "harvester" og bruker "sugerøret" til mineral harvest :P the ideas are endless, men det er kult med en slags funksjon. Tenk over hva er det den skal gjøre, hvorfor er den bygd osv så kommer nok ideene :)
3D/VFX Artist

Storyline Studios AS

Storyline Studios



personal:

WEBSITE


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron