Transformers - Devastator 2011 remake

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Sted: Oslo
Kontakt:

Transformers - Devastator 2011 remake

Legg innav larma » ons 29 jun, 2011

[align=center]Bilde

Bilde[/align]

Heisann folkens!

Litt dødtid på jobben denna uka, så jeg valgte å revisite en gammel modell.. Eller snarere bygge den helt på nytt..

Mens jeg studerte på Noroff i 2003 lagde jeg en animasjon av Transformers Combineren "Devastator", men i alle år etterpå har jeg alltid hatt lyst til å gjøre en mer detaljert og realistisk versjon av den..
[align=center]
Animasjonen av DEN GAMLE MODELLEN fra 2003 kan sees her:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dFtU7Sej92g)[/youtube][/align]

Personlig synes jeg Devastator-karakteren i "Revenge of the Fallen" var kul, men det var IKKE Devastator.. Hvis dere skjønner hva jeg mener.. Så her er mitt forsøk på hvordan jeg mener den burde ha sett ut..

Modellen er en mix av ting jeg har modellert selv, samt at mange detaljer, maskindeler osv er saker jeg har funnet i modellbiblioteket vårt, for så å sette det sammen i nye konfigurasjoner.. Personlig ser jeg på meg selv som en Graphic Artist, og ikke en modellerer, så jeg har ingen dårlig samvittighet for bruk av andres modeller.. hehe.. vær gjerne uenige hvis dere vil.. :wink:

Alt er laget, teksturert, lyssatt og rendret i 3ds Max med MR.. Og modellen er på ca 2,200.000 polys.. #-o

Og ja.. Jeg veit at han egentlig er grønn og lilla.. men det funker bare ikke når man prøver å få det til å se fett/realistisk ut.. hehe..

Uansett.. håper dere liker den ferdige renderen.. Håper på å få tid til å gjøre noen enda bedre rendere på sikt.. :)
Maybe, just once, someone will call me 'Sir' without adding, 'You're making a scene.'

Lars "Preke" Martinsen
www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 29 jun, 2011

Fett Lars.. Denne har jeg alltid likt og jeg liker den fortsatt (Noroff oppgaven din). MEN! Jeg må si at jeg ble mer imponert over den første versjonen du lagde i 2003. Synes denne presenteres litt uferdig og kunne trengt en hel del jobbing med shadere/textures jevnt over.. Det er ikke vanskelig å se at du har brukt mye av den samme shaderen på mye av modellen din. Jeg synes også du har brukt litt for mye helt sort farge, noe som gjør at detaljer forsvinner.. Du har tydeligvis lagt en del arbeid i denne, så jeg synes det er litt synd at den ikke virker helt ferdig, for det er MYE potensiale her :) Fett at du poster dette samtidig med Transformers 3 releasen. Kanskje det var det som gjorde at du ikke klarte å vente lenger?

:)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » ons 29 jun, 2011

Morn Robert! Takker og bukker for de trevelig ekommentarene.. Og vil i slengen også gratulere deg med de kule tutorialene du har på 3Dtotal.. flotte og lærerike greier! :D/

Ja, du har rett.. det er MYE repetisjon av materialer her.. Noe jeg har full intensjon om å fikse.. MEN, jeg måtte sette en strek nå, da det blei mye å gjøre på jobben, pluss at jeg er én dag unna ferie.. hehe.. og da er 3ds max skrudd av.. hehe.. Så mye teksturering blei desverre bare "clasha" sammen i siste liten sånn at jeg skulle rekke en render før jeg la det til side..

MEN, jeg lover at det skal fikses før eller siden! Nå er hvertfall grunnarbeidet på plass, og når jeg får tid kan jeg gå spesifikt løs på hver og en del.. :)

Så det er flott med de tilbakemeldingene.. Da veit jeg enda bedre hva jeg skal jobbe med! :)

Og JA, den økende graden av Transformers 3 - trailere har absolutt vært bensin på bålet til å gjøre dette lille prosjektet.. Nå er også billett til collosseum ikveld i hånd, så da blir det geeking på høyt nivå!
Maybe, just once, someone will call me 'Sir' without adding, 'You're making a scene.'

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 05 jul, 2011

Morn igjen :)

Ok, da skjønner jeg! Da gleder jeg meg til å se den ferdige versjonen.. Kanskje det blir når Transformers 4 kommer ut?...

Tutorials kommer det flere av :)
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » ons 06 jul, 2011

Synes modlelen er knall bra og du er absoultt på vei i riktig retning. Men ville hatt mer saturering og mer gloss. Også ville jeg fått tak i noen fete bilder og compet den inn i. F.eks. kjøpe noen bilder herifra: http://www.doschdesign.com/products/hdr ... lates.html

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » fre 07 okt, 2011

Synes det var på tide med en update av denne, som jeg har pusla litt med i ledig tid.. :)

Gått over modellen, og gjort en del endringer/forbedringer/detaljarbeid.. Også byttet render til Vray, som jeg driver og setter meg inn igjen om dagen..

Har også lekt meg med unwrapping-tools og viewport canvas i 3dsmax 2012, for å male spesifike teksturer til hver del av modellen.. Og til slutt litt color-correcting osv i Photoshop.. INGEN retusjering er gjort i photoshop.. Alt du ser er teksturer på modellen.. :) (med unntak av DEVASTATOR-tekstenbak modellen)

[align=center]Bilde[/align]

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » fre 07 okt, 2011

En kjapp render mot en bakgrunn.. :)

[align=center]Bilde[/align][/img]

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

Brukeravatar

tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 07 okt, 2011

Now we are talking!
Siste bildet der ble bra =D>

Nå er det bare å rendre en kort snutt :wink:

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 07 okt, 2011

Fine bilder! Mulig det er lyset som lurer meg, men ser ut som du har glemt å bruke defringe e.l. for å få vekk alpha border på siste bildet? Er en markant hvit kant på enden av gravemaskinen til venstre.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 07 okt, 2011

Tronotrond skrev:Fine bilder! Mulig det er lyset som lurer meg, men ser ut som du har glemt å bruke defringe e.l. for å få vekk alpha border på siste bildet? Er en markant hvit kant på enden av gravemaskinen til venstre.

Subpixelmapping som er glemt å hukkes av i VRay tenker jeg :wink:

Edit: Never mind, gikk litt fort her Trond, men jeg så på de hvite områdene med sort kant :)

Brukeravatar

Trådstarter
larma
Kontakt:

Legg innav larma » man 10 okt, 2011

Hmm.. snakker vi om det siste bildet? Det var bare en veldig veldig kjapp photoshop-comp.. Jeg har egentlig planer om å lage et komplett 3D-bilde av at han river seg frem gjennom et bymiljø.. :)

Lars "Preke" Martinsen

www.larsmartinsen.com

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»