Animation showreel

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Oddne
Sted: Harstad
Kontakt:

Animation showreel

Legg innav Oddne » søn 26 jun, 2011

Min Animation showreel etter fullført bachelor i 'Digital Animation' i Falmouth, England.
Håper på mye kritikk, så fyr løs!

[vimeo]http://vimeo.com/25191706[/vimeo]

Brukeravatar

Skaumann
Sted: Kristiansand

Legg innav Skaumann » søn 26 jun, 2011

Denne likte jeg virkelig! Masse fin animasjon.
Likte godt han fyren som slo med pinnen, og han som gråt!
Nå er ikke jeg noen guru i animasjon, så derfor fant jeg ikke noe å pirke på, denne gang :P
Godt jobba! :)

Strandli

Legg innav Strandli » søn 26 jun, 2011

Etter å ha sett mange reels på forumet her i det siste, så er jeg veldig imponert over denne!
Du introduserer deg selv tydelig uten mye After Effects hokus-polus, og viser tydelig hva du gjør. Er ofte man sitter igjen med et forvirret inntrykk etter å ha sett en reel, for man vet ikke hva de har gjort i de klippene de får presentert.

Her er du tydelig til å vise at du kan animasjon, og i forskjellige sammenhenger. Du er også flink til å få frem kontaktinformasjonen på slutten som alt for mange klarer å glemme. Fint tempo og lengde.
så jeg kan vel egentlig ikke si noe annet enn at jeg var imponert, og syntes det var en flott reel.

Brukeravatar

shcmack
Kontakt:

Legg innav shcmack » søn 26 jun, 2011

Fin reel, er mye bra her! :)

Noe jeg stusser veldig på er imidlertid variasjonen kvalitetsmessig, jeg skjønner jo at du har laget f.eks. pedobear som fyllmateriale i reelen, men den hadde jeg personlig droppa.
Jeg likte de tre neste klippene etter pedobear. Danserne funker i starten, og om du hadde lagt til litt follow-through på det shottet hvor han "skyter" han gule og røde så hadde det vært kult - men de andre hadde jeg droppa.

Han med pinnen er awesome, 2d animasjonene er konge, de som lister seg inn i jungelen er altfor stive - de ville jeg enten jobbet mer på, eller fjerna fra reelen.

Som sagt, mye bra - men noen av klippene skiller seg veldig ut kvalitetsmessig, noe som gjør at jeg heller ville ha fjernet de.

Brukeravatar

dboydesign
Moderator
Sted: Lillestrøm
Kontakt:

Legg innav dboydesign » man 27 jun, 2011

enig med shcmack!

Føler det mangler en del i mange animasjoner, ihvertfall de med Max riggen. Her mangler det follow through som det ble sagt og er egentlig litt kjedelige animasjoner. Karakteren fra 00:28 synes jeg overdramatiserer for mye. Kunne ha tonet det ned og gitt det litt mer følelser. Den nikkingen på slutten kunne du ha klippet bort.

Men jeg likte veldig godt 2d animasjonene her, de likte jeg veldig godt og se på. Overfør de til 3d så vil det bli veldig mye bedre!
3D/VFX Artist
Storyline Studios AS
Storyline Studios

personal:
WEBSITE

Brukeravatar

Saberril
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » man 27 jun, 2011

Syntes det var veldig mye flott i den reelen :D veldig mye som gav meg et smil iallefall!
Freelance 3d Artist

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 28 jun, 2011

Likte den veldig godt! Som nevnt over så viser du at du har skills innen animasjon og andre sentrale områder. Mange reeler har simulasjonstester og slikt, som ikke er så vanskelig å få til med de rette plugins. God animasjon derimot, det krever mer. Derfor er det greit at reelen er litt "grov" uten masse fancy i selve presentasjonen. No bullshit lissom ;)

Men kutt ut alt som ikke er så bra. Som nevnt over, så har du noe animasjon som ikke er allverdens. Ikke bare er det unødvendig å ha det der, men det trekker inntrykket ned, og seeren blir "nullstilt" i hodet igjen. En potensiell arbeidsgiver vil sikkert lure på om du ikke kan produsere stabilt gode resultater, siden det plutselig dukker opp noe som ikke er så bra i reelen.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
Oddne
Sted: Harstad
Kontakt:

Legg innav Oddne » søn 03 jul, 2011

Tusen takk for svar! Nå har jeg mye å fikse :)
Jeg skal fjerne alt det dårlige ( skrikefyren, det meste av gul-rød-og-blå, og det meste fra safari prosjektet ) først og fremst, men også putte på noen nye ting. Og kanskje fikse på ting, hvor det er mulig.

Jeg skal på studentmesse om to uker, så må gjøre reelen så bra som mulig, så om noen vet noen slags animasjon reelen virkelig kunne trengt, si ifra!
Jeg snakket med en animatør for Passion Pictures som snakket om store kontraster i reelen. Rask/ træg, moro/ trist, tøft/ søtt O.S.V
Han sa også at en god walkcycle kunne funket bra.

Brukeravatar

Jazzybob
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Jazzybob » tir 05 jul, 2011

Syykt fet reel med masser av bra animasjon.
Digget sammensetningen med musikken.
Dette var godt redigert sammen =)

Brukeravatar

clayhead
Sted: tr.heim
Kontakt:

Legg innav clayhead » søn 17 jul, 2011

=D>
Thumbs up!
<< Oh, those jazz guys are just making that stuff up while they play! >>

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»