An old Lake

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Skaumann
Sted: Kristiansand

An old Lake

Legg innav Skaumann » ons 08 jun, 2011

Bilde

Etter 2 måneder med jobbing, ble endelig 3D Design klassen 2011 ferdig med sine flotte semesteroppgaver. Vi falt, men vi reiste oss igjen. Vi delte blod, svette og tårer. Men verdt slitet var det.

Min oppgave gikk ut på å lage et par modeller og hive de inn i et environment. Men jeg ville helst lage landskapet selv. Og da var ikke valget vanskelig ved å ta i bruk Vue 9 til denne oppgaven.
Jeg modellerte og teksturerte et slott i Maya. Dette var av stor inspirasjon fra Minas Tirith, fra Ringenes Herre.
Hele landskapet er laget i Vue, samt animert og rendret. Det endelige produktet endte opp på 13 mrd polygons, og det tok 360 timer og rendre. Det tilsvarte ca tre og en halv time per frame med netverksrender.

Og selvfølgelig, det ferdig produktet:

[vimeo]http://vimeo.com/24714295[/vimeo]

Takker!

Brukeravatar

Teetime
Kontakt:

Legg innav Teetime » ons 08 jun, 2011

Wow! skikkelig bra=) tok det deg lang tid å lære deg vue?
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

Brukeravatar

Trådstarter
Skaumann

Legg innav Skaumann » ons 08 jun, 2011

Har holdt på med Vue i ca halvannet år nå snart. Men er ikke før i fjor høst jeg begynte å bruke det som et verktøy i prosjektene mine :)

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 09 jun, 2011

Veldig stilig! Ting jeg kan pirke på er at bakken på animasjonen kunne vært mer variert og trenger litt mer arbeid, så skulle jeg gjerne også sett en animasjon fra vinkel nr2, den over slottet/byen, men rendertid er rendertid så man får ikke alt man vil ha :P Ellers hadde det gjort seg med litt mer variasjon i trær og kanskje legge til litt vann der hvor båten er slik at man skjønner hvorfor den er der.
Det er veldig bra laget og fortjener å få en siste justering slik at det virkelig kan imponere på en showreel hvis du har mulighet til å kjøre en nettverksrender igjen.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Skaumann

Legg innav Skaumann » tor 09 jun, 2011

Takker Drakon :)
Nå som det blir sommerferie har jeg litt mer tid til og finpusse det. Legge til den innsjøen som faktisk var der før bakken :p Samt legge inn litt flere trær med litt mer preg av høst kanskje :)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»