En liten demoreel

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Gabbe
Sted: Oslo

En liten demoreel

Legg innav Gabbe » tor 26 mai, 2011

Har samlet litt arbeider jeg har hatt liggende. De fleste tingene er jeg ferdig med for lengst og kommer ikke til å gjøre noen endringer på de tror jeg. Ikke noe veldig gjenomtenkt reel, bare en samling.
Men det er bare å kommentere dårlig som bra.
http://www.youtube.com/watch?v=2vUOJ0WcTUc

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2vUOJ0WcTUc[/youtube]

Strandli

Legg innav Strandli » tor 26 mai, 2011

Ja vil du det skal kommenteres på arbeidet ditt eller hvordan du presenterer de i reelen?

Jeg føler vel at reelen i seg selv er 1min30 sek for lang, hvor du bruker for mye tid på å vise uinteressante ting, og går raskt over det mer interessante.
Her er det mye VideoCopilot svette og FumeFX-plugin tester, en reel skal presentere ditt beste arbeid, og ikke hele livshistorien din, selv om det ikke var så gjennomtenkt som du sier.

Syntes du brukte alt for lang tid på å vise frem det helikopteret som fløy over vannet og insektet på trestammen, for det er ikke så imponerende i lengden. Kvaliteten på arbeidet varierte veldig, så jeg blir fort usikker på hva nivået ditt faktisk ligger på. :p Så det er definitivt noe som skurrer med reelen, og ikke bare den russiske avant-garde fonten brukt på slutten med logoen :p

Det er vel det jeg kan si om reelen, vet ikke om det er noe mer du vil ha kommentarer om, siden du sa det var lite gjennomtenkt, og du ikke kommer til å tenke noe mer på de gamle prosjektene.

Bare prøv å kort ned reelen neste gang, kvalitet over kvantitet!

Trådstarter
Gabbe
Sted: Oslo

Legg innav Gabbe » tor 26 mai, 2011

Takk for kommentar.
Jeg er veldig enig i det meste du sier, den klassiske fellen med alt for lang reel har jeg jo gått i selvfølgelig. Det er også svært varierende kvalitet, en del ting har ligget i "skuffen" i flere år. Jeg har tenkt mye på hvordan jeg skal lage en bra reel og jeg kan vel si at jeg her IKKE har hørt på mange av de rådene jeg har plukket opp gjennom åra.
Greia er jo at jeg aldri får laget denne sinnsykt gjennomførte reelen jeg har i hodet, så nå tok jeg bare å kastet ting som var ferdig rendra sammen til dette litt usamenhengende og vel altfor lange klippet.

Strandli

Legg innav Strandli » tor 26 mai, 2011

Du har definitivt materiale nok til å lage en god reel, så tenker du bare litt mer igjennom hvordan du vil ha den neste gang, så blir det nok langt bedre.
Siden det mangler kontaktinformasjon (!) så er jeg jo usikker på om dette er ment som en reel for å vinne kunder, eller om du bare vil vise den frem til venner og bekjente.

Skal du ha en god reel med dette materialet, så må du kutte bort 70% av innholdet, og trekke de ut, gjerne med wireframes og breakdowns. Du må også klistre på kontaktinformasjon i starten og slutten av reelen.
For eksempel scenen med trommesettet 0:46, dette er et muligens ditt beste arbeid, men det vises i bare 3 sekunder. Etter dette så viser du en dårligere og kjedeligere scene i 30 sekunder. Da er det noe galt.
Samme med FumeFX og RealFlow tester, de er tøffe og artige, men skal du ha de i en reel, så må du bruke de i en sammenheng. Det er ikke så vanskelig å lage en tøff flamme, men om du viser at du kan bruke de i en scene som en praktisk effekt, så løftes nivået betraktelig.

Og begrens bruken av VideoCopilot plugins og lydeffekter, de er veldig lett gjennomskuelige, og gir et veldig amatørpreg over reelen. Spesielt bruken av Twitch, det tok litt av.

Så jeg syntes du burde tenke over hva det er som gjør en reel god, og prøv på nytt. Sett deg gjerne begrensninger, la oss si 4 prosjekter fordelt på 1minutt og 30 sekunder. Da finner du fort ut hva som er interessant og godt, og det gir ofte en bedre reel enn om du viser alt.

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 26 mai, 2011

Hvor er fetus roboten din????
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » tor 26 mai, 2011

Jeg ville gjort følgende:

Hver sekvens like lang.
Noen av de er for lange og noen er for korte. Ikke la den som skal se den få tid til å se for mye. La endel være igjen til fantasien. "Leave them wanting more" :-).

Biblioteksekvensen må være moneyshot og burder være lenger.

Innledningen var god fordi du skaper nyskjerrighet så lenge det er skiftende aktivitet.

Kameravinkler er altfor "virtuelt kamera". Da er det neste bedre å zoome inn eller pane over sekvensen (kamera kun beveger seg i horisontal retning fra venstre mot høyre meget sakte.

Legg shottene inn i rekkefølge som et narrative. Du bygger og bygger interesse, og topper det med dit absolutt beste verk. På samme måte som musikken bygger seg opp. Du kan også prøve å time shotenes aktivitet iforhold til musikken slik som du ser i f.eks: "beyond the minds eye". Vi mennesker liker å oppleve behagelig rytme i hva vi ser og hører.

De fleste som ser reeler skrur av musikken. Du burde heller ha den rolige delen først og så direkt over i den mer aktive delen etterpå.Klippet ut denne delen av musikken: 0.48 - 1.54. Just keep the best parts!

Meget kult de fadene du bruker med lyd. Knallkult, men kansje litt overbruk av "Twitch" som det blir nevnt her.

Enig med andre her. Leste kommentarene etter at jeg så reelen og jeg la merke til akkurat det samme; noen av klippene, spesielt helikopter og dyret på trestammen kan du kutte 2/3 av.

Tips (men kommer helt ann på hvor mye du gidder å rendre ut igjen): Mellom hver transition kan du ende med wire, GI, og så fade inn med wire/Gi. På denne måten får du vist en breakdown som faller naturlig inn og ikke kun er de samme sekvensene som breakdown frem til ferdig render, om igjen og om igjen. Det vil si du bruker de som transition effekt sammen med "Twitch".

Mye av arbeidene dine holder så høy kvalitet at du trenger ikke ha med allt. Synes ikke strandscen var noe særlig (bare min personlige mening). Så du trenger ikke ha med allt. Keep the best, get rid of the rest. Keep them coming back for more ;-).

Ellers en fin reel.
Freelancer

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 29 mai, 2011

Noe input herfra:

0)
Beste foerst, alltid! Sett alltid det beste du har foerst paa reelen. Hvis ikke kan du bli utsatt for at den blir skrudd av foer det beste dukker opp. Det er det dummeste som kan skje deg. De som jobber med HR ser mange , mange reels. Om det ikke er hoey nok standard de foerste sekundene skrur de av.

1)
Det tar 11 sekunder foer reelen starter. Du har en plakat der det kun staar navnet ditt og 3d. Samme med slutten. Jeg hadde ikke hatt peiling paa hvordan jeg skulle kontaktet deg... Ta med kontaktinfo slik at det hvertfall er paa siste frame naar reelen stopper. Da er det dette som staar igjen om de ikke looper reelen.

2)
sekvens 1; robot. Veldig rotete og ubehagelig kamera. Kan sikkert kutte deler av denne.

3)
Jeg ville redusert bruken av twitch. Kanskje tatt den helt bort. Dette er ting som kan vaere kult i en uptempo vfx reel. For en 3d reel som denne ble det, for meg, noe ubehaglig.

4)
Samme med FumeFX og RealFlow tester, de er tøffe og artige, men skal du ha de i en reel, så må du bruke de i en sammenheng. Det er ikke så vanskelig å lage en tøff flamme, men om du viser at du kan bruke de i en scene som en praktisk effekt, så løftes nivået betraktelig.

what he said :)

5)
Trommisen kommer sent og varer veldig kort...

6)
Helikopter sekvensen er en av de lengste sekvensene. Her kan du kan du kutte masse materiale.

7)
Tresekvensen er fin. Bruk denne tidligere, men den kan ogsaa kuttes ned.

Ellers er det gjennomgaaende at den er for lang. Du kan kutte mye uten aa skade kvaliteten paa reelen :)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»