Gimpville - BlueMotion Roulette

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
mr.sanders
Innlegg: 6
Registrert: man 07 sep, 2009

Gimpville - BlueMotion Roulette

Legg innav mr.sanders » man 09 mai, 2011

Da Christer B. er på pappaperm får jeg nesten legge ut denne selv :)

Da var vi klare med en spot for en volkswagen bluemotion konkuranse.
Til avklaring er alle shot full CG.

Animasjon er gjort i Maya og render/simulering/layout i Houdini.
Trærne er bygget med vår egen tree asset hvor hver barnål er ekte polygoner (rundt 5 millioner polys pr tre).

Kunde er TRY/APT.
Regissert og produsert av Gimpville.
Lyd er gjort av Storyline.

(tilgjengelig i full HD)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6GgECLkMVmU[/youtube]

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Gimpville - BlueMotion Roulette

Legg innav EinarM » man 09 mai, 2011

mr.sanders skrev:Til avklaring er alle shot full CG.


Dette er helt sinnsykt! Kudos, og veldig bra jobba! :)


dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » man 09 mai, 2011

Men inni "granskauen" :) 5 mill polys per tre ? Hva metode bruker dere for å ha så mange polys i scenen? V-ray proxies eller noe?
Jørgen Drønnen
3D Designer - Teknisk Tegner

Offshore Simulator Centre AS
http://www.offsim.no

Personlig Portfolio: www.DronnenDesign.com

Brukeravatar

Nebel
Innlegg: 749
Registrert: tor 11 mai, 2006
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » ons 11 mai, 2011

Ja dette var virkelig flott. Instancing er fantastisk :)

dronn1: Gimpville rendrer som regel i Mantra i Houdini, den renderen er kjent for å spise det meste. Det å rendre hauger av polys er jo mulig i de aller fleste større 3d softwares nå, jeg har rendret 1 milliard polys i Mental Ray selv ved å bruke proxies uten problemer. Men utfordingen er jo å få det til å se pent ut :)

Brukeravatar

Mikademius
Innlegg: 1625
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 12 mai, 2011

Da jeg var ung var en mill mye...
Veldig bra jobba Gimp. Liker at det blir mer og mer full CG der ute. Hvertfall når det er denne kvaliteten vi snakker om.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no


Korhon
Innlegg: 8
Registrert: søn 21 sep, 2008
Kontakt:

Legg innav Korhon » tor 12 mai, 2011

Her har vi en kul liten clay render av helikopter shottet :)

Vi instancer ut forkjellige varianter med trær for å kunne rendre så store mengder polys.
Og vi har en del ram å rutte med ;) Så er egentlig ikke så mye hokus pokus. Utfordringen ligger i å lage realistisk geometry å instance.

[vimeo]http://vimeo.com/23626437[/vimeo]

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 12 mai, 2011

Dere leverer som alltid =D>

Brukeravatar

havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » tor 12 mai, 2011

Nice! Er trærne proceduralt mekket eller er det klipp&lim?
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/


Korhon
Innlegg: 8
Registrert: søn 21 sep, 2008
Kontakt:

Legg innav Korhon » tor 19 mai, 2011

Trærne er proceduralt lager ja.
Vi har laget vårt eget system for branching i Houdini som har vist seg å være veldig robust.
Har tidligere brukt xfrog for slike ting, men synes at våres tool er mye bedre :D

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 19 mai, 2011

Du må jo si at det er "proprietary production tools som er skreddersydd for
vår interne pipeline". Det høres jo mere profesjonelt og mystisk ut! :D

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 19 mai, 2011

Bra jobba! Hadde ikke trodd at alt var CG om ikke dere hadde fortalt det! :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 19 mai, 2011

Ja veldig imponert over skogen og hele lyssettinga, veldig realistisk!
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 19 mai, 2011

christerb skrev:Du må jo si at det er "proprietary production tools som er skreddersydd for
vår interne pipeline". Det høres jo mere profesjonelt og mystisk ut! :D


Hmm... :wink:


Korhon
Innlegg: 8
Registrert: søn 21 sep, 2008
Kontakt:

Legg innav Korhon » fre 20 mai, 2011

Hehe! Ja glemte å si at dette er "inhouse rnd utviklet proprietary custum toolasset interface" :P


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron