Sword/Katana

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
clayhead
Sted: tr.heim
Kontakt:

Sword/Katana

Legg innav clayhead » tor 05 mai, 2011

Katana, with Short american style blade:

Bilde

Katana, with short american style blade. Made 2011. Zbrush 4, desimated and rendered with Hyper-shot.

Clay turntable, Zbrush:

[vimeo]http://vimeo.com/22898588[/vimeo]

Turntable 2, (with materials) Zbrush:

[vimeo]http://vimeo.com/23292880[/vimeo]
<< Oh, those jazz guys are just making that stuff up while they play! >>

Brukeravatar

Lorentz
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Lorentz » tor 05 mai, 2011

ser fint ut dette, likte ikke helt den hvite bakrunnen, hadde kansje gjort seg å plasere den på en flate så du fikk litt mere skygger osv :)

Brukeravatar

Trådstarter
clayhead
Kontakt:

Legg innav clayhead » tor 05 mai, 2011

Takk! :D

Skal være enig i det med bakgrunnen.
Jeg kan ikke helt beskrive hva det var som fikk meg til å beholde den, men jeg fikk en litt sånn "blad reklame feeling" av den hvite bakgrunnen.
:)

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » fre 06 mai, 2011

K, som sverdentusstitast må det vel først og fremst sies at dette er mer en Wakizashi.

That said, så ser den rimelig bra ut, men er noen småting jeg ville fikset på. Mest prominent er vel "hamon", som er "sjelen" til etthvert japansk sverd, og vitner om sverdmesterens skills innenfor yrket. IMO meget viktig og få med om du lager denne type sverd.

Føler det kunne blitt gjort noe mer med saya'en (sliren), den virker litt "tam" i forhold. Avrundet enden på den og lagt på en metallic cover rundt, bare for litt extra detail. Dette er vel en smaks sak I guess, men trur det kunne blitt litt bedre. Gjerne litt mer polished klarlakk på den og. (Sort som den er, men litt mer shine)

Virker som det er no weird som skjer med rendern der og, mtp habaki'en, den gullfargede delen. Gjøre den litt mer matt kanskje. Er en del som får mye wear and tear, ettersom sverdet blir brukt.

En annen småting er vel at sverd som dette aldri legges slik du har gjort der med bladet åpent, lagt på display, og if so, så legges det andre veien. Dette for og ikke skade eggen på sverdet, og om jeg ikke husker helt feil, så er de slightly oljet. Så om det legges med eggen ned, vil oljen eventuelt samles på eggen der, og det vil man ikke :D (Correct me if Im wrong here.. ^^)

Selve håndtaket der digger jeg, du har fått til den temmelig bra. Sculptet til de lærstrapsa, eller basemesh allerede twistet slik?
Annbefaler en ruglete rund tekstur til Tsuka'en, det hvite du ser i bildet der. Tradisjonelt laget av mantaray-skin. Helhetsmessig vil det gjøre et bra intrykk og få med det.

Håper dette hjelper litt ^^
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

danielodland

Legg innav danielodland » fre 06 mai, 2011

LuvMachine skrev:K, som sverdentusstitast må det vel først og fremst sies at dette er mer en Wakizashi.

That said, så ser den rimelig bra ut, men er noen småting jeg ville fikset på. Mest prominent er vel "hamon", som er "sjelen" til etthvert japansk sverd, og vitner om sverdmesterens skills innenfor yrket. IMO meget viktig og få med om du lager denne type sverd.

Føler det kunne blitt gjort noe mer med saya'en (sliren), den virker litt "tam" i forhold. Avrundet enden på den og lagt på en metallic cover rundt, bare for litt extra detail. Dette er vel en smaks sak I guess, men trur det kunne blitt litt bedre. Gjerne litt mer polished klarlakk på den og. (Sort som den er, men litt mer shine)

Virker som det er no weird som skjer med rendern der og, mtp habaki'en, den gullfargede delen. Gjøre den litt mer matt kanskje. Er en del som får mye wear and tear, ettersom sverdet blir brukt.

En annen småting er vel at sverd som dette aldri legges slik du har gjort der med bladet åpent, lagt på display, og if so, så legges det andre veien. Dette for og ikke skade eggen på sverdet, og om jeg ikke husker helt feil, så er de slightly oljet. Så om det legges med eggen ned, vil oljen eventuelt samles på eggen der, og det vil man ikke :D (Correct me if Im wrong here.. ^^)

Selve håndtaket der digger jeg, du har fått til den temmelig bra. Sculptet til de lærstrapsa, eller basemesh allerede twistet slik?
Annbefaler en ruglete rund tekstur til Tsuka'en, det hvite du ser i bildet der. Tradisjonelt laget av mantaray-skin. Helhetsmessig vil det gjøre et bra intrykk og få med det.

Håper dette hjelper litt ^^

Hvordan pleier de å legges? Hvis de pleier å ligge i sliren, er vel ikke det et kjempebra utgangspunkt for å vise arbeidet sitt =)

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » fre 06 mai, 2011

Daniel: Hehe, sant det. Men her er det jeg mente. Eggen opp. Og som kan sees på midterste, så har slira en liten metallic del på bunn der. Kan hjelpe for litt ekstra detail på slira.

Bilde
Bilde

Lage en sånn nice boks som dette til render kunne jo muligens blitt bra :P
Bilde
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."

Brukeravatar

Trådstarter
clayhead
Kontakt:

^^,

Legg innav clayhead » lør 07 mai, 2011

Takk, for veldig gode innspill, var en del ting der som jeg ikke hadde tenkt på før. Når det gjelder bladet som jeg har laget og "hamon", så tenkte jeg i retning "Amerikansk kopi", og støpt i stedet for hånd smid.
Skal vurdere å lage en ny versjon med mer tradisjonellt blad.

Har et spørsmål angående "hamon", ligger denne effekten kun i texturen? ikke i formen? siden det affekter hardheten på stålet?

Ps:
Sculptet til de lærstrapsa, eller basemesh allerede twistet slik?

Mekka basemeshen i max, og så twistet jeg den til slik med en enkel bend modifier.
Viss du legger merke til stripene i overflaten så la jeg disse til som en tilet textur i max,
slik kunne jeg apply'e det samme mappet som en displasement i Zbrush.

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » lør 07 mai, 2011

Godt og høre det var litt fornuft i mine ord XD

Ang hamon så er vel dette en effect som kan kjøres som pur textur, mtp 3d. I RL kan det hende det er minimale bumps, men det skal jeg ikke si for sikkert, lenge siden jeg har observert no decent swords :? Men mener dette ligger "embedded" i formen.

Om du befinner deg i Oslo området er det en fin butikk ved Grønland kalt Pentagon, de har vel ikke noen "ekte" sverd der, men er ikke langt unna, og er mye bra. Og ikke bare sverd, men det meste som er skarpt, pluss annet snacks. Kjøpte mitt replika sverd der engang.

Kom gjerne med litt mer pics og wires ^^

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»