Mitt bidrag til TG

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Mitt bidrag til TG

Legg innav Athidi » lør 23 apr, 2011

her er mitt bidrag til TG
kunne gjerne gjort mye mer og jobba mer med det, men jeg begynte et par dager før TG og hadde ikke all verdens tid :)

Trykk for større bilde
Bilde
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » lør 23 apr, 2011

Utrolig kult konsept og bra gjennomført! =D>

Hvis det er noe jeg ville ha forandret på, så ville jeg gitt Gremlin'en et mer djevelsk ansiktsutrykk :twisted:

Brukeravatar

Teetime
Kontakt:

Legg innav Teetime » lør 23 apr, 2011

en avatar gremlin=) impresive!
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

ling

Legg innav ling » lør 23 apr, 2011

Et knallbra bidrag. Stor konkurranse i år ^^

Brukeravatar

Damio
Sted: Kløfta

Legg innav Damio » søn 24 apr, 2011

Gratulerer så mye med 3. plass :)

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » søn 24 apr, 2011

ikke akkurat hard konkuranse..
havna på 3 plass.. :P noe jeg følte var sykt ufortjent når jeg fant ut hvilket bilde som havnet på 2..
TG compoene er ikke akkurat til å stole på.. Første plass var vell fortjent :)

en av grunnen til at jeg skulle ønske det var en jury, istedenfor vote system.. :/
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » søn 24 apr, 2011

Athidi skrev:ikke akkurat hard konkuranse..
havna på 3 plass.. :P noe jeg følte var sykt ufortjent når jeg fant ut hvilket bilde som havnet på 2..
TG compoene er ikke akkurat til å stole på.. Første plass var vell fortjent :)

en av grunnen til at jeg skulle ønske det var en jury, istedenfor vote system.. :/

Jeg er enig, første plass var vel fortjent men andre plass? Veeeel.

Uansett, et veldig kult bilde! :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Strandli

Legg innav Strandli » søn 24 apr, 2011

Jeg ser det er generell syting over 2. plassen, den plassen jeg stakk av med. Og jeg må bare si: Enig.

Altså, bidraget mitt var ræva, og fortjente ikke en plassering at all, så veldig rart og ufortjent at det gikk slik som det gikk. Det trekker jo ned en ellers ganske artig konkurranse. Håper juryen har mer å si i de neste årene som kommer.

Så jeg har ikke noe imot enhver klage som kommer i min retning angående bildet, men det er lite jeg kan gjøre noe med, men jeg er enig i at dette ble litt teit.

Brukeravatar

VolantKnave
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg innav VolantKnave » søn 24 apr, 2011

Gratulerer med tredjeplassen, Athidi!

Liker detaljene i bildet! :D

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 25 apr, 2011

takk takk Volant :) grats med første plassen :D

Avatar gremlin.. hehe.. tenkte jeg faktisk ikke på :p

Lonish

Legg innav Lonish » man 25 apr, 2011

Håper virkelig de som arrangerer de konkurransene heller kan ordne en jury, istedenfor å at folk må stemme. Tipper man kunne laget en cube, og bare brukt resten av tiden på å gå rundt å hore seg for stemmer, og vinne førsteplass.
Er ikke så mye poeng å ha en konkurranse der de beste bidragene sjelden vinner.

Brukeravatar

Chibini

Legg innav Chibini » man 25 apr, 2011

Nå må man også tenke målgruppe med bildene og da. Selv om man kanskje er teknisk best på visse ting eller har lagt inn mest arbeid, snakker dem ikke nødvendigvis til "folket".

Compoene er hovedsakelig ment for moro skyld, og er ikke akkurat en "talent indikator". Selv om noen av oss gjerne skulle ønske det var det.

Hadde fortsatt ikke hatt noe i mot å la juryen bestemme litt mer.

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 25 apr, 2011

Vet ikke helt hva det skulle bety.. egentlig.. :?

La oss bare være ærlige, målgruppen er en gjeng med nerder.. Mesteparten under 18 år.. :loll:

I reglene stod det at det var en jury som hadde 33% avgjørelse mens votsa hadde 66 % avgjørelse.. Alikevel tapte jeg mot andre plassen som hadde et bilde som ikke var rettet mot målgruppen, var teknisk dårligere enn mitt, og dårligere gjennomført enn mitt..
Jeg trodde liksom det var en jury som kunne se igjennom slike ting.. :ut:

Jeg kunne tatt valget å mekka ei naken dame i sexy armor med en gunner og rendra ut..
Men jeg tok ikke det valget fordi jeg følte det var lamt å gjøre noe slik bare for å sanke mest mulig kåte 14åringers stemmer.. Jeg ville gjøre noe søtt og morsomt.. Og alikevel appelere til nerdene. :ide:

Jeg fikk alikevel en 3 plass, bak et bildet som faktisk ikke hadde noenting med målgruppen å gjøre.. hm.. lurer på hvorfor det..? :P
Sist redigert av Athidi den ons 27 apr, 2011, redigert 2 ganger totalt.

Strandli

Legg innav Strandli » tir 26 apr, 2011

Ok, jeg ser at du er fremdeles hissig. Nå begynner jeg å føle at dette er rettet mot meg personlig. Jeg sa overfor at jeg forsto frustrasjonen, og at min plassering var urettferdig. Allikevel så velger du å ventilere ut om meg og mitt bidrag, men uten å direkte rette det mot meg, som om det gjør det noe bedre, siden vi først er ærlige her.

Ja, TG-deltakerne er målgruppa, og man kan velge å utnytte dette eller ei. Det å ha referanser til kjente spillserier, eller å kjøre på datanerders interesse, kan gi bidraget ditt en ekstra fordel. Men nå er TG-deltakerne en stor målgruppe, folk fra hele landet i forskjellig aldersgrupper, med forskjellige yrker og interesser, det blir for dumt å si at målgruppen kan kokes ned til mario-referanser og pupper, og at det er det eneste de kan stemme på.

Selvfølgelig kunne konkurransene vært 100% jury-basert, med dommerne av ymse interessefelt og talenter som skulle vurdert masse forskjellige felt som musikk, 3D, programmering etc. Da syntes jeg nesten det er bedre og kanskje mer rettferdig å la publikummet velge ut en favoritt, siden dette er et arrangement med over 5000 deltakere. Da vil man vel helst prøve å inkludere publikummet for å vekke litt interesse, om dette var en konkurranse bare for dommerne og deltakerne hadde det blitt et veldig snevert publikum. Men 50/50 påvirkning hadde kanskje vært bedre.

Ja, bidraget ditt var bedre enn mitt på alle mulige måter. Du hadde brukt mer tid på det, det var mer gjennomført, høyere kvalitet, flere detaljer og morsommere. Det er uforståelig at ditt fikk færre stemmere enn mitt, men når det er publikum som avgjør, så er det ingenting som er sikkert. Jeg vil ikke at folk skal tro at jeg sanket stemmer på noen måte, for jeg vet selv hvor dårlig bidraget var. Bortsett fra å la være å delta, så var det ingenting jeg kunne gjøre med dette resultatet, og vær grei å ikke få det til å virke som noe annet.

Det virker som om du sitter på en oppskrift til en garantert TG-seier, men som slo feil, at seieren din var i boks, men at en enkelt person stjal noe fra deg. Slike ting er kjipt, men det er ingen enkelt person du kan skylde på, og derfor føler jeg det å henge meg og mitt bidrag ut på denne måten blir litt teit, spesielt siden alle egentlig er enig i situasjonen, inkludert meg.

Jeg hadde kanskje en ufortjent fordel, siden mitt navn er mer "kjent" på TG med tanke på mine 2 tidligere seiere. De tekniske svakhetene blir heller ikke så synlig for publikummet som gjerne bare ser bidraget i 5 sek på en uklar projektor. Så vær grei, ikke rett dette mot meg personlig, jeg har ingen feil i dette, selv om det kanskje virker slik. Jeg sanket ikke stemmer på noen måte om det er mistanke om det.

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 26 apr, 2011

Det er ikke personlig rettet mot deg Kim, du er en koselig kar som jeg respekter.. Dette er rettet mot tg og måten de gjør ting på.. :) og nei, jeg er ikke spes hissig, glemte å skrive smileys ;)

det jeg sier er at målgruppen har ikke så mye å si, fordi jeg føler jeg mekka et bildet som var mye mer rettet mot målgruppen enn deg, og jeg tapte alikevel andre plassen..

Mulig du er innpå noe med at de har sett navnet ditt og stemt på deg pga det ..
Jeg hadde ingen oppskrift på noenting, og jeg begynte som sagt et par dager før tg, og jeg fikk gratis biletter til tg, så jeg visste ikke jeg skulle reise før lørdagen før tg :)

og jeg beklager veldig viss det føles som om du er i skuddlinja nå .. :( det tar jeg selvkritikk for.. Du veldig koselig og talentfull kar, og jeg gleder meg til å se hva du klarer å lage i årene fremover :)

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»