Yana Red

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Yana Red

Legg innav Molte » man 31 jan, 2011

Gikk litt fort i svingene under siste inspurt, men har iallefall fått levert noe til "warriors" konkuransen til mudbox.
Mye jeg gjerne skulle fikset opp i, men som jeg ikke fikk tid til...
Starter på ny karakter i dag istedenfor... men tar gjerne imot feedback uansett.

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Molte den tir 22 feb, 2011, redigert 2 ganger totalt.
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 31 jan, 2011

Top notch karakter og lyssetting som alltid! =D>

Eneste er at jeg synes håret ser ut som er tegnet på med en soft brush i Photoshop.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Saberril
Innlegg: 367
Registrert: tir 01 jun, 2010
Sted: Oslo

Legg innav Saberril » man 31 jan, 2011

Flott lyssettning og karakter valg :D

Syntes forsatt du skulle ha jobbet mere med fjeset og håret :)
Og sverdene var ufattelig tykke syntes jeg.
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Innlegg: 2164
Registrert: man 10 mar, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » man 31 jan, 2011

veldig bra gjennomført arbeid! imponerene å følge med på WIP delen.
En ting jeg synes du skal, om du rekker er å gå over ansiktet og håret. Synes kroppen og alt er konge, men ansikt og hår virker ikke like ferdig

Brukeravatar

Trådstarter
Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » man 31 jan, 2011

Jepp, jeg er enig i at håret ikke ble 100%.
Jeg måtte sample ned kvaliteten får å tid til å render. Pluss at spotlightene er ikke helt syncet til vray lysene som jeg bruker på karakteren.
Jeg har bedre tester liggende på håret enn det som er vist her.

Sverdet tror jeg faktisk er så tykt tror jeg, har et referanse bilde liggende ett eller annet sted.
- Kjetil Molteberg

Kemono.no

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 31 jan, 2011

Konge levert! Men hva skjer med håndleddet? Det er en rar bøy der som sikkert har noe med skinningen å gjøre, men det er du nok klar over selv :) Det er jo ikke så synlig på hovedrenderen, men på det nederste bildet synes det godt. Uansett knall og lykke til! =D>
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com


Fanzypantz
Innlegg: 520
Registrert: lør 16 jan, 2010
Sted: Trondheim

Legg innav Fanzypantz » man 31 jan, 2011

Heftig arbeid Kjetil!!! Men synes det var noe rart med håret hennes.

BTW hvilke land kommer hun liksom fra? Yana betyr fish trap og weir på Japansk :P
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne. - Flåklypa

Andreas Halvorsen Tollånes - https://andreastollanes.wordpress.com/

Brukeravatar

Trådstarter
Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » man 31 jan, 2011

Takk for ros.

Er ikke helt fornøyd med hendene generelt, de ble litt kjapt fikset på slutten. Måtte gjøre om skinningen på armene på fredag...

Opprinnelig referanse er en dame ved navn Yana Key, fra øst europa tror jeg, men har gått litt vekk fra den referansen etterhvert.
Og som nevnt, ansiktet kan være bedre.


Fant ut jeg burde ha laget en wip tråd på cghub fra starten, som jeg ikke gjorde, nytter ikke heller å linke til 3dhue da det trenger loggin for å lese wip tråden her. Så mulig jeg blir disket fra konkuransen.
http://cghub.com/forum/showthread.php?t=4634&page=4
Men har uansett fått gjort mesteparten av det jeg ønsket av personlige mål.
- Kjetil Molteberg

Kemono.no

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 31 jan, 2011

Heftig arbeid Kjetil :)
men det er noe som ikke stemmer helt med posen.
Det funker bra forfra syntes jeg, men syntes ikke hun holder helt balansen fra sidesynvinkelen. Det jeg tror det er, er at det fremste beinet rett å slett ikke støtter opp resten av kroppen, det er for bratt fremover.
Det er også en litt rar knekk på hendene.

men hadde du lov til å bruke zbrush i dette? eller brukte du mudbox?

Kanskje seint å kritisere slike ting, men tenkte jeg måtte si ifra uansett.. :) Keep it up!
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________

Brukeravatar

Trådstarter
Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » man 31 jan, 2011

Flott kommentar Øyvind.
Tror posen skal være "realistisk", fikk noen til å posere for meg veldig kjapt (men uten høyhelte sko).

Mudbox hele veien, og ja.. de har fått et slikt redmud-bluespec materialet de også.. og muligheten til å rendre screenshot istedenfor prntscr.

Hender som holder i ting er stress.. men det vet du vel allerede, tror jeg fint kan gjøre det et par dusin ganger til før jeg får teken på det.
- Kjetil Molteberg

Kemono.no

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » man 31 jan, 2011

Ser veldig bra ut. Digger hud shaderen.

Skjer med surpompene i wip tråden din på cghub? :P

Teit om du blir diska av det.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 31 jan, 2011

Hehe, ja.. det var veldig til klaging. Vet ikke om 3dhue kan åpne opp denne tråden for å slippe login om det hjelper noe?

Anyhoo, ser jo at det bare er en, nyregistert bruker som klager. Virker jo litt som det er en av de andre deltakerene som ikke tør surmule under eget navn ;)

Nåvel, lykke til iallfall! Satser på det ordner seg.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 31 jan, 2011

jeg gjorde nesten samme pose på catwoman, og fra siden fant jeg ut at det beinet som er fremst støtter på en måte opp hele kroppen.. så det er stramt og ganske rett nedover.. Viss du da skal ha kroppen i en posisjon som ikke blir for tung å stå stille i.. :D

http://www.3dhue.com/viewtopic.php?t=9057&start=30

Jeg prøvde posen din på meg selv, og det var ganske tungt å stå sånn, nesten som om jeg tøyet ut det fremste beinet.. :P

hender er sabla stress jah, men den knekken må rett å slett gå lengre ned mot handleddet, der tommelen begynner, på din ser det ut som knekken kommer mye høyere opp, spesielt på siden med lillefingeren.. :)

jeg skulle vært med på denne konkuransen jeg også, men jeg orka ikke mudbox.. er så tungt når jeg allerede har suttet så mye i zbrush, jeg blir så vant til at ting går så fort og at jeg har en viss workflow.. men i mudbox klarte jeg ikke å oppnå samme workflow..
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.



So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

_________________

Brukeravatar

Trådstarter
Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » man 21 feb, 2011

gjorde en litt anderledes render over helgen,
litt usikker på resultat...

Bilde
- Kjetil Molteberg

Kemono.no

Brukeravatar

Hymir
Innlegg: 431
Registrert: lør 20 okt, 2007
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Hymir » man 21 feb, 2011

den her ble sykt bra!
likte det siste bildet best.
Teksturerer du i mudbox ?

lykke til i konkuransen


Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron