Polar War

Her kan du poste ferdige arbeider for kommentarer.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Polar War

Legg innav tassel » tor 29 sep, 2005

Jeg postet denne på d-y-r-e-t for en stund siden også, men responsen der var skikkelig crappy og regner med å få bedre respons her en jeg gjorde der..
Anyway... Here we go....

Litt om oss:
Vi er 3 stk. som har holdt på med 3D i et år nå og dette var siste og avsluttende oppgave ved noroff instituttet i Kr.Sand.

Om Filmen:
Forarbeidet gikk litt treigt fordi vi hadde absolutt ingen anning om hva vi skulle lage, men etter noen dager med ideer og brainstorming, og raske skisser og et mini storyboard falt valget ganske naturlig på å skape en historie om en sel, isbjørn og pingvin som krangler med hverandre om fisk i et enkelt islandskap, eller rettere sagt: En øy.. Dette får dramatiske følger utover filmen... (Det tok oss ca. 4 uker å lage denne fra Scratch til slutt)

Annet:
Det er mye som kunne vært gjort mye bedre, men siden tiden ikke strakk til å finpusse på animasjon og andre ting var dette hva vi fikk hevet sammen bare timer før innlevering. (Lyd, Musikk og videoredigering er gjort på ca. 4-5 timer og dette merkes kanskje godt, men alt i alt så føler vi storyen er ok)

(Filmen er levert og om vi kommer til å fikse og ordne på animeringen får tiden vise, mest av alt så har vi lyst til å lage en oppfølger uten stress, kaos og tidspress)

Software vi har brukt:

3D Studio Max
Photoshop
Sony Sound Forge
Magix Movie Edit Pro 2005

FILMEN:
http://www.jalla.org/tassel/3d/pix/polarwar.avi Polar War (4:12 min. - 13,2 MB)

Til alle sammen:
Det hadde vært ok med negative og positive tilbakemeldinger på alle områder så vi kan lære av våres feil :D

Mvh. Raymond (Tassel), Trond (Aqira) og Stian (Animian)
Vedlegg
Scene1_Shot1.jpg
SCENE SHOT
(46.62 kiB) Lastet ned 3208 ganger

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » fre 30 sep, 2005

Veldig bra jobba! Overaskende slutt!? Trodde selen var dau.:loll:

Likte det med at saga kom opp under og sagde bort bøtta hehe.

Synes hele filmen hadde en fin historie med mye humor. Fotorealisme var det vel ikke mye av men bra jobba!!..og på 4uker! :y:

Hvis du skal sammenligne med noe tenker jeg litt på "istid"(iceage). Det du straks ser der er store detaljerte landskap og skyer. Og modellene har jo mer detaljer. Skulle jeg oppgradert denne hadde jeg sett mer på modellene av hovedpersonene. Munnen på bjørnen spesiellt. Kanskje det hadde vært morsomt om de snakket? :-P Noen shots varer kanskje litt lenge...er kanskje noe å se på til neste oppdatering. Bra jobba! :y:

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 04 okt, 2005

Takker for komentaren, skal ta det til meg.. :D

Fikk veldig mye problemer med morphinga til ansiktet/munnen på bjørnen da jeg var så uheldig å ødelegge hele riggen på den da jeg plutselig fant ut at de andre jobbet i units og jeg i mm, derfor ble det meste ødellagt når jeg prøvde 100 og ørten ting for å rescale den inn i hovedscenen ++++ (Stor sett alt gikk galt, så jeg ga blaffen og lot det briste og bære) :-P

Derfor så ser du at den ikke er så veldig mye i bevegelse og beina ser du stort sett aldri, bortsett fra når den sitter i stolen.. Men tiden gjorde at jeg rett og slett ikke fikk tid til å gå inn å rigge på nytt og finpusse på animasjonen som jeg bare gjorde grovt ble det heller ikke tid til...

Vi var som sagt 3 stk. på denne oppgaven og beggynte vel ikke med modelleringa og videre prosess før det var gått 1 - 1,5 uke.
Den første uka satt vi og vrei hjernene våres på kryss og tvers og fikk ikke ut en ting før det plutselig bare lå et storyboard på bordet. :loll:

Men om denne filmen blir fiksett på vet vi ikke enda (Selvom det var planen), ellers så har vi kanskje planer om å lage en oppfølger hvor handlinga skal foregå på et sykehus eller at vi plasserer disse krabatene i en jungel el.l.. Men som så mye annet så tar ting tid :-P

Her er et par/tre klipp fra produksjonen som aldri fikk sett dagslyss :loll:

Isbjørn på Snowboard: http://www.jalla.org/tassel/3d/pix/snowboard.avi (344kB)
..............Isbjørn Hilser: http://www.jalla.org/tassel/3d/pix/isbjorn-preview.avi (887kB)
................Pingu skyter: http://www.jalla.org/tassel/3d/pix/pingubattle.avi (221kB)
Vedlegg
Soon2Come.jpg
(485.91 kiB) Lastet ned 3192 ganger
Sist redigert av tassel den lør 29 okt, 2005, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » man 17 okt, 2005

Tja, nå går de 2 andre som var med på prosjektet på skole enda og har mere en nok å henge fingrene i, men jeg kan vel forsåvidt begynne å mekke et storyboard og et miljø etterhvert, og rigge opp bjørnen på nytt, så blir det vel stort sett bare å animere videre og se hvor det bærer :wink: Driver med mye rart selv også, så må vel referere til det jeg skreiv over; Ting tar tid :loll:

Takk for kommentarer folkens, fint at dere likte filmen :wink:

Gå tilbake til «Ferdige arbeider stillbilder»